Gå til innhold

[løst]Antivirus ikke Vista-klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windows Vista for bedrifter er lansert, men de fleste store utviklerne av antivirus er ikke klare med Vista-tilpassede løsninger.

 

Les mer

7405723[/snapback]

 

Symantec har jo hatt en versjon for pre-release versjonene av Vista lenge, at de ikke vil slippe en ferdig versjon de kan sette sitt stempel på forstår jeg godt. Man kan jo ikke akkurat si at Vistas trusselbilde er så godt kartlagt enda.

Lenke til kommentar

Litt merkelig at dere benytter en såpass banal løsning på å forklare at bedriftene ikke hiver seg på Vista...

Mange anti-virus er klaer, se bare listen:

(Hentet fra http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Wind...patibility_List )

 

Alwil avast! v4.7 Home Edition (32-bit)

Alwil avast! v4 Professional Edition

Alwil avast! Virus Cleaner Tool - version 1.0.209 (32-bit)

ClamWin portable v0.88.5

ESET NOD32 v2.70.16 (32/64-bit)

Grisoft AVG Anti-Virus Free Edition v7.5.430 (32-bit)

Grisoft AVG Anti-Virus Professional Edition v7.5 (64-bit)

Kaspersky Kaspersky Internet Security 6.0

McAfee Stinger v2.60 (32-bit)

Microsoft Windows Live OneCare 1.5 Beta (32-bit)

Symantec Antivirus Corporate Edition v10.2.224

Trend Micro PC-cillin Internet Security v14.57 (32/64-bit)

 

Istedet for å bortforklare det med manglende anti-virus løsninger, kan man feks. se litt dypere på det. Det er som en tidligere poster skrev, ikke kjent hvor godt dette operativsystemet er sikret med tanke på bugs/exploits og dette har også vært det store problemet til Microsoft og deres operativsystemer fra dag 1.

Tiden det tar før bedrifter satser på Vista, vil være beroende på hvor mye positiv feedback og hvor mange sikkerhetshull som blir rapportert; dette er en enkel måte å se det på.

Men, hvorfor skal alle ha alt det nyeste samtidig? Vista er ganske greit, har prøvd det på to maskiner i nettverk, og kan si meg ganske fornøyd. Det største problemet er KOMPATIBILITET! Drivere, drivere og atter drivere....

 

<EE>

Lenke til kommentar

Klart det er interessant for bedrifter om antivirusløsningen de allerede har lisenser på er klare eller ikke. Hjelper ikke med AVG osv. når man ønsker åvidereføre AV-løsningen man har betalt millioner for og har servere for å distribuere oppdateringer til på plass... iaffal er det sånn der jeg jobber...

Lenke til kommentar

Ant-virus er en ikke-sak. Det finnes mange som støtter det nå. Selv bruker jeg NOD32 på Vista og er meget fornøyd. Jeg innrømmer at jeg faktisk installerte Windows Live OneCare for å teste om Microsoft kunne sakene sine og det kunne de ikke. Selv etter at jeg hadde oppdatert OneCare så fikk jeg fremdeles en trojaner på min PC som jeg heldigvis klarte å slette selv ved å drepe prosessen i Oppgavebehandling og så slette et par filer fra c:\windows\system32.

NOD32 oppdager alt og er ledende på dette området. Har vunnet flere uavhengige tester.

 

SÅ jeg anbefaler ikke på nåværende tidspunkt Windows Live OneCare. Her har nok Microsoft lang tid igjen før de kan matche andre konkurrerende Anti-Virus produkter.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...