Gå til innhold

Antipiratprogram i ny versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synest WGA blir oppdatert stadig vekk eg.

7390329[/snapback]

Stemmer det at det kommer WGA-oppdateringer litt ofte ja, dog jeg tror det er mindre tekniske endringer gjort av Microsoft. Det er vel mere tenkt på som "store" oppdateringer kanskje..

7390350[/snapback]

 

Ja,det er sturselig å måtte hente ned det valideringsprogrammet hverbidige gang man skal hente ned et program fra MS, fordi det har kommet en ny versjon. Og nå har de jo begynt å validere under selve installen også. Dette er jo minst like tungtvint som å hente ned en crack, skulle ønske de bare sendte hele greia på skraphaugen.

 

AtW

Lenke til kommentar

sikkerhets patcher skal man kunne laste ned uansett mener jeg, resten blir sjekket med lisens, og har du ugyldig så blir jo windowsen satt slik at du må verifisere den på nytt.

 

husker ikke detaljert, for er så lenge mellom hver gang jeg er borti det.

 

EDIT:

Men jeg syns ærlig talt at de ikke trenger å gå så hardt til verks. Kidsa og studenter har ikke mye penger, og jeg ser ingen god grunn å kreve så mye fra dem heller. 1000kr lisens eller hva de skal ha, er mye penger uansett. Så jeg forstår de som piratkopierer på økonomisk grunnlag. For å si det enkelt, det er piratkopiering som har ført meg inn i it, og på det viset har skaffet meg kompetanse på ymse, som igjenn gir meg penger. Penger bruker jeg jo mer på software lisenser og cd plater. Det gjorde jeg ikke når jeg hadde lite penger for å se det slik. Men "blåruss" har jo ikke iq til å forstå slike ting, så det er jo en tapt kamp. Men det blir jo mer open-source programmer jeg bruker da faktisk .. og dette blir jo nå og da anbefalt rundt, så får vi se da....

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
jeg bruker ikke windows update i det hele tatt...

 

laster ned alle oppdateringer fra AutoPatcher

så kan jeg spare de på disken også, til neste formatering, og jeg kan velge hvilkene oppdateringer jeg skal innstallere.

 

edit: lagde klikkbar link

7391115[/snapback]

 

Oj, tusen takk for den linken. Var ikke klar over at det fantes en slik side.

Jippi, nå blir alt så mye enklere. Jeg er av de som reinnstallerer Win hvis jeg får for mye kluss. :p

Gidder ikke å lete etter feil når det kun tar ca. 2 timer å reinnstallere, pluss ca 1 time å få inn de programmene jeg bruker. :thumbup:

 

Hjertelig jalejale, luv u man. :w00t:

Lenke til kommentar
jeg bruker ikke windows update i det hele tatt...

 

laster ned alle oppdateringer fra AutoPatcher

så kan jeg spare de på disken også, til neste formatering, og jeg kan velge hvilkene oppdateringer jeg skal innstallere.

 

edit: lagde klikkbar link

7391115[/snapback]

 

Et alternativ er jo Windows Updates Downloader Som jeg synes virker kjempe bra.

 

Last ned programmet sammen med referansefil for riktig språk, og vips du kan velge mellom alle SP, sikkerhetsoppdateringer, tillegsprogrammer osv som alle lastes direkte ned til din pc.

Lenke til kommentar

At man som Microsoft-kunde klager over WGA kan jeg på sett og vis forstå hvis den fungerer som spyware og er til evig problem for brukeren. MS phone home?

 

Jeg har mindre forståelse for de som ulovlig kopierer Windows og samtidig klager over WGA. Hvorfor ikke like så godt bruke fri programvare som man kan få tak i gratis?

 

Darkslayer: Fri programvare er jo ideelt for kidsa og studenter! Man trenger ikke piratkopiere for å komme inn i IT lenger. Dessuten kan man ikke hacke sitt eget system like mye på en Windows-platform.

 

Når alt kommer til alt er ikke WGA (foreløpig) noen show-stopper for de mest avanserte Windows-brukerne som ønsker å benytte en ubetalt kopi, men det tynnes nok i rekkene pga det er ikke alle som klarer å passere selv om hindret ikke er så veldig høyt.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Et alternativ er jo Windows Updates Downloader Som jeg synes virker kjempe bra.

 

Last ned programmet sammen med referansefil for riktig språk, og vips du kan velge mellom alle SP, sikkerhetsoppdateringer, tillegsprogrammer osv som alle lastes direkte ned til din pc.

7391353[/snapback]

 

 

Er det mulig å automatisk innstallere oppdateringene? De lastes raskt ned, men må jeg kjøre en og en fil, av 65 crit. updates pluss alt annet?? :hmm:

Lenke til kommentar
Det store spørsmålet er vell om det tar 24 eller 48 timer før også denne versjonen blir cracket :!:

 

For å være helt ærlig så skjønner jeg at de ønsker å bli bukt med piratene, men de burde innse at alt de gjør med WGA er å gi en del crackere noe å finne på/bryne seg på...

7390310[/snapback]

Microsoft ønsker neppe å kvitte seg med piratene for godt. Det vil i så fall bety at en del vil gå over til billigere eller gratis alternativer. Særlig studender, tenåringer, folk som ikke har "vestlig levestandard" vil nok velge bort Microsoft om piratkopiering ble umulig. En pirat tapt er ofte en tapt kunde for hele livet. Microsoft vil tape markedsandeler fordi folk blir vant til billige/gratis alternativer. De har nok muligheten til å gjøre det umulig å piratkopiere, men benytter neppe muligheten. Det har alltid vært mulig å piratkopiere deres OS og det vil nok fortsette.

 

Microsoft er til og med villige til å gi bort lovlige lisenser gratis for å ikke miste kunder over til alternativene. Kilde. Det sier litt om hvor konkurransefientlige de er.

Lenke til kommentar
Etter de begynnte med det tulle programmet der har jeg bare begynnt å huke av hva jeg vil ha fra Windows Update. Og det programmet er ikke en av de som får laste seg ned.

7390836[/snapback]

Får du oppdatert utan siste versjon av WGA?

7391050[/snapback]

 

Ja det fungerer fint det. Det skal nå nevnes at jeg hadde wga inne en liten periode men fjernet det igjen. Eneste jeg ikke får er SP2. Men det er ikke noen kjempekrise da jeg trenger å reinstallere os'et og har ny wxp med sp2 på plate

Lenke til kommentar

Kjørte en god stund XP-Pro cracket på en av mine maskiner på grunn av MS sin stabilitet. Har en orginal XP-Home jeg egentlig skulle bruke men da jeg installerte og skulle verifisere med orginal cd-key låste programmet seg. gjorde dette flere ganger inntil jeg gikk lei. Installerte Pro, Cracka det, lasta ned alle oppdateringene uten problem.

 

Har nå omsider etter 2 år klart å validere/registrere Home verisjonen og kjører alt "lovlig"

 

Nå i det siste året har jo MS heldigvis kommet med OEM-Windows i "løsvekt" som er mye billigere en orginalen hvor man sparer +/- 1000 kroner.

Lenke til kommentar

Et alternativ er jo Windows Updates Downloader Som jeg synes virker kjempe bra.

 

Last ned programmet sammen med referansefil for riktig språk, og vips du kan velge mellom alle SP, sikkerhetsoppdateringer, tillegsprogrammer osv som alle lastes direkte ned til din pc.

7391353[/snapback]

 

 

Er det mulig å automatisk innstallere oppdateringene? De lastes raskt ned, men må jeg kjøre en og en fil, av 65 crit. updates pluss alt annet?? :hmm:

7391937[/snapback]

 

Skal du gjøre det automatisk kan du jo like gjerne gjøre det via windows update, da skjer det jo automatisk.

 

Dette programmet er for å laste ned alle oppdateringene for å ha dem på disk, eventuelt integrere dem på windows cden slik at ved ny instalasjon av windows så er alt oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...