Gå til innhold

Tvinger mp3-butikk i kne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe sjokk at USA truer Russland med noe så drastisk, for så "lite". Jeg syns egentlig platebransjen kunne lært litt av AllOfMP3, jeg vil tro salget i butikken har vært relativt godt. En av grunnene til at folk laster ned musikk (i tillegg til pur latskap, sikkert) er nettopp at prisen er for høy. Helt nye album selges for 200 kroner (kanskje 170 den første uka, for å få en plass på VG-lista), og det er egentlig for dyrt etter min mening.

 

Uansett, jeg vil fortsette å kjøpe musikk i den lokale platebutikken, men helt sikkert også laste ned en del (og da ikke via iTunes eller noe sånt...)

Endret av OML
Lenke til kommentar

AllOfMP3 er skurker.

De selger piratvare. Plateselskaper/artister får ikke en krone igjen.

Da er gratis pirat nedlasting mye mer moralsk riktig, enn at noen skal tjene seg styrtrike på andre sin bekostning.

 

Jeg er dog enig at nå som mye av produksjon/distribusjonskostnadene er borte, så bør prisen på nedlasing bli en del billigere. Mer penger bør gå direkte til artister/produsenter etc. Dette er jeg rimelig sikker på blir fremtiden også. Med en del lojale lyttere/kjøpere som betaler artister/produsenter direkte uten mellommenn og store tunge plateselskaper, så trenger man ikke ha en så stor fanskare for å få tingene til å gå rundt. Jeg er sikker på vi får ganske hyggelige priser etterhvert.

Lenke til kommentar
AllOfMP3 er skurker.

De selger piratvare. Plateselskaper/artister får ikke en krone igjen.

Da er gratis pirat nedlasting mye mer moralsk riktig, enn at noen skal tjene seg styrtrike på andre sin bekostning.

 

Jeg er dog enig at nå som mye av produksjon/distribusjonskostnadene er borte, så bør prisen på nedlasing bli en del billigere. Mer penger bør gå direkte til artister/produsenter etc. Dette er jeg rimelig sikker på blir fremtiden også. Med en del lojale lyttere/kjøpere som betaler artister/produsenter direkte uten mellommenn og store tunge plateselskaper, så trenger man ikke ha en så stor fanskare for å få tingene til å gå rundt. Jeg er sikker på vi får ganske hyggelige priser etterhvert.

7390641[/snapback]

AllOfMP3 selger da vitterlig ikke piratvare.

Men russland har en annen tolkning av rettighets-lovgivningen enn USA. I henhold til russisk lovgivning er AllOfMP3 helt legitimt og altså fullt lovlig.

Dog skal jeg være enig i at russerne kanskje har en litt vid tolkning av opphavsrett, men på den annen side har andre land litt vel streng tolkning av opphavsrett...

 

Selv ønsker jeg at artisten faktisk får en slant for verket sitt, hvilket ikke skjer hverken med amerikansk eller russisk lovgivning (satt litt på spissen). Så slik sett er den største forskjellen av handler man på AllOfMP3 så gir man ikke så mye penger til de store plateselskapene

Lenke til kommentar
AllOfMP3 selger da vitterlig ikke piratvare.

7391871[/snapback]

Jo visst gjør de det. filter69 har helt rett. Det er som om du skulle laste ned en sang fra limewire, for så å legge den ut for salg på din egen hjemmeside. Hvis man vil støtte artisten er ikke akkurat AllOfMp3 det beste alternativet. Ikke rart de har lave priser... den eneste utgiften de har er jo selve websiden.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...