Gå til innhold

AllofMP3 skal legges ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hva er vitsen med et innlegg som inneholder kun teksten til artikkelen? Som igjen refererer til artikkelen, som igjen refererer til innlegget? :)

7384781[/snapback]

 

Jeg tror vitsen er å lurke litt mer før man poster..

:!:

Lenke til kommentar

Flott...da gleder jeg meg til neste site åpner opp i Seychellene...

 

Herregud. De bruker jo milliarder på å få piratene til å slutte jo...hvorfor i helsikke setter de ikke bare opp sin egen portal med :

- kvalitet

- lave priser

- god kundeservice

- GOD brukervennlighet av filer

- og åpne standarder

 

ALLE som kjøper musikk ville brukt det, og de som pirater musikk ville aldri kjøpt uansett så det er NO-LOSS and ALL-GAIN...

 

Jeg hadde ihvertfall HOPPET på muligheten til å laste ned 320bits VBR filer jeg kunne ha spilt av hvorsomhelst i best kvalitet mulig (remastered rett til MP3 eller hva de ville hatt). Ville betalt gode penger for det...

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med et innlegg som inneholder kun teksten til artikkelen? Som igjen refererer til artikkelen, som igjen refererer til innlegget? :)

 

Amerikanske og russiske myndigheter er blitt enige om at nettstedet AllofMP3 må tvinges til å legge ned virksomheten.

 

Les mer

7384645[/snapback]

7384781[/snapback]

 

For at folk kan diskutere temaet... duuuh...

Lenke til kommentar

Farlig at et land blir presset på den måten. At noen kan nekte et annet land tilgang til resten av verden på grunn av EN bedrift. Hvor lenge er det til usa gjør dette mot andre land, f.eks norge. Presser oss til at statoil må selges til shell, for det bryter mot en lov de har laga i usa. En farlig trend dette her.

Lenke til kommentar
Flott...da gleder jeg meg til neste site åpner opp i Seychellene...

 

Herregud. De bruker jo milliarder på å få piratene til å slutte jo...hvorfor i helsikke setter de ikke bare opp sin egen portal med :

- kvalitet

- lave priser

- god kundeservice

- GOD brukervennlighet av filer

- og åpne standarder

 

ALLE som kjøper musikk ville brukt det, og de som pirater musikk ville aldri kjøpt uansett så det er NO-LOSS and ALL-GAIN...

 

Jeg hadde ihvertfall HOPPET på muligheten til å laste ned 320bits VBR filer jeg kunne ha spilt av hvorsomhelst i best kvalitet mulig (remastered rett til MP3 eller hva de ville hatt). Ville betalt gode penger for det...

7384859[/snapback]

Litt enig, men ikke helt. AllofMP3 hadde alt du ramser opp og mere til. Sjelden har jeg sette en så god tjeneste. Har ikke svidd av mer enn 50$ der, men da fant jeg til gjengjeld MYE bra og smalt som jeg ikke finner i noe platebutikk på noe hesblesente senter.

 

De store utgiverene, f.eks SONY musikk selger fortsatt grisemye CD'r som de tjener fett på. De tør sansynligvis ikke å selge på nett da de vil kanibalisere sine egne produkter.

MEN, entusiaster vil nok fortsette å kjøpe plata fysisk og den gruppen som ikke henter ned ulovlig idag kommer nødvendigvis ikke til å laste ned lovlig heller.

 

Jeg er i gruppen som henter ned litt, kjøper enda mindre men er glad i musikk som ikke er på VG-lista. AllofMP3 tilbød mye spesiell musikk til en god pris og ikke minst fantastisk enkelt og med masse filformater å velge i. Jeg hadde gladelig betalt mer hvis det i tillegg var lovlig.

Den ulovlige fildelingen er uansett så utbredt at jeg neppe tror det blir så mye værre. Det er bare en vei å gå og det er å lage tjenester som er like bra som AllofMP3. Da er jeg nesten sikker på at mange ville foretrekke å betale litt for lovlig vare i tillegg til at salget på alt gammel og smalt ville få en voldsom oppsving.

Tilgjengelighet, brukervennlighet og pris! Kan ikke RIAA og musikkbransjen lære seg at de tre nøkkelordene er suksessfaktorer og ikke: 'Hunt' and 'kill' som de tydeligvis bruker idag. (det har de vel lært av sine egne politikere. Alle verdensproblemer skal løses med kuler, krutt og uniformer..)

Lenke til kommentar
Synd at firmaet må vike for politisk spill mellom supermakter. RIAA har altfor stor makt her i verden.

7385050[/snapback]

RIAA har faktisk ikke makt utenom USA...

Samarbeider tett med mange selskaper rundt omkring på kloden.

Har vell blitt tatt opp før at russland ikke får bli medlem i WTO uten å kvitte seg med siden. Og for russlands del er dette viktig...

 

Hvor kan man kjøpe uten drm nå da?

Lenke til kommentar

Myndighetene i Sverige gikk stort til verks her for en tid siden for å stenge en kjent torrentbasert "pirat-side". Hva skjedde? Den ble tatt ned, ja. Den var jo også nede. Noen dager. Så ble det satt opp nye speilede servere i blant annet Nederland samt andre østeuropeiske land. Grunnet mye medieomtale ble sidene mer popluære enn noensinne. AllOfMP3 er en stor organisasjon som sikkert har god margin på sin store omsetning. Hvor selve serverene står betyr sikkert ikke allverden. Nå har de fått et halvt år på seg til å flytte dem. Tviler på at det blir noe nedetid i det hele tatt før vi blir redirected til et annet land.

Synes det er håpløst å gå etter enkeltfirmaer i spesifike land som tilbyr globale tjenester. Det er bare å flytte serverene.

Lenke til kommentar

Problemet med tjenester som AllofMP3 er at de pga. de spesielle russiske reglene solgte musikk uten å godtgjøre artister med et eneste øre.

 

Personlig har jeg ikke problem med at de store selskapene som Sony, EMI med flere ikke får et eneste øre, heller ikke at "PR-produkter" av artister mister deler av inntektene sine. Men jeg ønsker at alle andre artister skal få fair betaling for det de skaper.

 

Jeg tror ikke denne type nettsteder er rette veien for å kjempe mot RIAA, MPAA og gigantselskapene. Etter min mening er den eneste måten å få etablert mer direkte nettbaserte forretningsmodeller, der artistenes avhengighet til "gigantene" forsvinner. Jeg tror mange artister (særlig nye) ville satset på dette dersom betalingsmodellene var gode nok.

 

Men så lenge flertallet kjøper musikk basert på VG-lista og reklame på TV (og faktisk laster ned ulovlig basert på samme), skal det noe til at noen tar sjansen på å etablere disse alternative modellene. Som forretning har det betydelig risiko.

 

Ellers er jeg ikke i tvil om at de eksisterende aktørene kunne ha etablert et tilbud med musikk i god kvalitet, et fornuftig kopisikringssystem (vannmerke) og priser på ca 50 - 60 % av dagens uten å redusere selskapenes inntjening (klart de måtte redusert bemanninga).

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Gi de ett øre per sang?
We pay Russian Licensing Societies 15% for all music. The Russian Licensing Societies will in turn pay the copyright owners, not necessarily the artists.

Basert på en ca snittpris på 15 cent, og 15% gis vekk, blir det ca 15 øre pr sang

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Jeg har aldri vært noen fan av allofmp3, men jeg er svært lite fornøyd om det er sånn at allofmp3 er gjort forbudt bare ved hjelp av å "boikotte" russland fra WTO, det er ganske utrolig at de bruker slike pressmidler for en såpass liten ting.

 

AtW

7385345[/snapback]

Svenskene ble også presset at viss de ikke kvittet seg med PB kunne de bli utestengt fra WTO!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...