Gå til innhold

Nytt om nedlastbare PS3-spill (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morsomt, siden Sony fra før av har kommet med sleivspark til Microsoft om at de ihvertfall ikke skulle satse på gamle retro titler.

7377251[/snapback]

 

Vi begynner jo å bli ganske vant med løgnene til Sony nå egentlig, men skal Nintendo Wii og Xbox 360 ha retro spill klarer de tydeligvis ikke annet enn å gi etter.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
Så Playstation 3 har altså uttenkt noe lignende som XBox Live Arcade? Er kanskje jeg som er litt treg og ikke fått det med meg :)

7376255[/snapback]

Ja, de har det :)

7376315[/snapback]

Men det er jo gratis?

7379715[/snapback]

Er xbox live gratis da, trodde du måtte betale noe for å bruke det jeg..

Endret av Aranel Elensar
Lenke til kommentar
Morsomt, siden Sony fra før av har kommet med sleivspark til Microsoft om at de ihvertfall ikke skulle satse på gamle retro titler. Men selv synes jeg det bare er postivt at de har forandret mening. Bedre at det kommer gamle spill, istedetfor ingenting.

Sony sier jo at de selv vil satse på å finansiere utvikling av nye spill (enten in-house eller gjennom avtaler med eksterne utviklere), men at det er opp til andre utgivere å bestemme om de vil gi ut retrospill over nettverket. Jeg ser ikke helt hvor de har forandret mening her.

Jeg tror dette er for å tjene det de taper på gratis onlinetjeneste.

 

De vil ta betalt, vent og se.

Her snakkes det om digital distribusjon av kommersielle spill, slik som på Xbox Live Arcade, eller f.eks. Steam på PC. Selvsagt koster det penger. Det er akkurat likt på Xbox 360 - Xbox Live er gratis, men skal du spille Xbox Live Arcade-spill må du selvfølgelig betale for dem.

Lenke til kommentar
Sony sier jo at de selv vil satse på å finansiere utvikling av nye spill (enten in-house eller gjennom avtaler med eksterne utviklere), men at det er opp til andre utgivere å bestemme om de vil gi ut retrospill over nettverket. Jeg ser ikke helt hvor de har forandret mening her.

7381097[/snapback]

 

http://www.kotaku.com/gaming/newsweek/jaff...nals-210384.php

 

It's our version of HBO original programming.

 

If you want Ashlee Simpson pop songs, go to Xbox Live Arcade. Actually, they're the oldies station, because all you're getting is Scramble and Pac-Man.

 

Dvs. "Vi har nye spill, XBLA har gamle spill". Tullprat, selvsagt.

Lenke til kommentar
Dvs. "Vi har nye spill, XBLA har gamle spill".  Tullprat, selvsagt.

Tullprat og tullprat, fru Blom. Hvis en ser på det som har blitt lansert til XBLA i år, er det jo tross alt en overvekt av retro"klassikere" og Xbox 360-versjoner av allerede eksisterende PC-spill, og flere skal det bli. Det er jo et av de elementene av XBLA som får størst kritikk for tiden. Ser ut som Sony satser i mye større grad på å utvikle nye nedlastbare spill til deres plattform.

Lenke til kommentar

Jeg hører du og Sony sier det. Men etter at PS3 ble lansert har det jo kommet flere nye arcade spill til 360 enn PS3 (Small Arms vs. ingen). ;) Poenget mitt er uansett at Playstation Store ikke kommer til å bli noe "HBO Original Programming" som de opprinnelig påstod. Ja, det kommer selvsagt nye spill, men også gamle (akkurat slik som for XBLA). Det mest originale spillet der pr. idag er jo forøvrig (etter sigende) en dårligere kopi av Mutant Storm.

 

Og jeg vil fortsatt påstå at en retro tittel er bedre enn ingenting. Så jeg forstår ikke helt kritikken mot XBLA, med mindre det er bevist at MS med viten og vilje holder tilbake nye titler (noe som forsåvidt hadde vært helt uforståelig). Nye titler er jo på vei, men naturlig nok tar det lenger tid å utvikle noe nytt enn å porte en klassisk arcade tittel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...