Gå til innhold

Filmnedlasting via Film2home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkelte av filmene vil trolig også kunne leveres som en fysisk DVD-kopi som sendes i posten, men brukeren skal ikke selv kunne brenne filmen til DVD.

 

Sikkert fint for de som har en eller annen PC koblet til TV'n eller prosjektoren i stua, eller som ser film på gutterommet. Men for de av oss som må ha film på en dvd-plate for å se den er det å ikke kunne brenne ut filmen lite verdt. Hvor mye ekstra vil det koste å få filmen levert i posten, og får man da en kopi i en papirkonvolutt, eller får man retailfilmen med cover og alt ?

Lenke til kommentar
Du kjøper en film, du kan ikke gjøre hva du vil med den. Suck my balls.

Godt med fremgang, men det skal litt mer til før jeg benytter meg av lovlige nedlastningstjenester.

7374302[/snapback]

Har du lest eller?

 

Tjenesten Film2home er allerede etablert i en rekke land, blant annet i Norge, og driver med filmutleie som i praksis er basert på streaming. Brukeren kan se en film et antall ganger innenfor et begrenset tidsrom, typisk et døgn eller en måned.
Lenke til kommentar
Du kjøper en film, du kan ikke gjøre hva du vil med den. Suck my balls.

Godt med fremgang, men det skal litt mer til før jeg benytter meg av lovlige nedlastningstjenester.

7374302[/snapback]

Har du lest eller?

 

Tjenesten Film2home er allerede etablert i en rekke land, blant annet i Norge, og driver med filmutleie som i praksis er basert på streaming. Brukeren kan se en film et antall ganger innenfor et begrenset tidsrom, typisk et døgn eller en måned.

7374335[/snapback]

Har du lest eller?
Onsdag i denne uken skal en nytt tilbud lanseres. Da skal norske brukere kunne laste ned filmer og TV-serier mot betaling. Det nye tilbudet skal være mulig med et samarbeid mellom Warner Bros og det svenske selskapet Bonver.
Lenke til kommentar

Dette bar positivt. Det kan hende at jeg kjøper en del filmer hvis prisen er ok og noen ting er et minimum. INGEN form for drm, at kvaliteten er minst like god som dvd (altså ikke heftig komprimert og god oppløsning) filmen skal kunne bli spillt av på en pc uten windows ( uten microsoftprogramvare (WMP)), hastigheten er god og at prisen er mye lavere enn i butikk. Hvis ett av disse kravene ikke er oppfyllt, så ser jeg tjenesten som ubrukelig.

Lenke til kommentar
Dette bar positivt. Det kan hende at jeg kjøper en del filmer hvis prisen er ok og noen ting er et minimum. INGEN form for drm, at kvaliteten er minst like god som dvd (altså ikke heftig komprimert og god oppløsning) filmen skal kunne bli spillt av på en pc uten windows ( uten microsoftprogramvare (WMP)), hastigheten er god og at prisen er mye lavere enn i butikk. Hvis ett av disse kravene ikke er oppfyllt, så ser jeg tjenesten som ubrukelig.

7374533[/snapback]

 

Prisen ser ut til å være 39 kr for å leie en ny film, noe som ikke er spesielt billig, dette blir sagt om kvaliteten:

 

Filmens kvalitet når du leier en film

Filmene på film2home kodes i Windows Media 9. Vi har film i disse båndbreddene/bitrates

850 kbit/sek

1500 kbit/sek

2200 kbit/sek

 

2200 med en grei komprimeringsalgoritme skal vel være ganske ok kvalitet? Ville tro det er rundt DVD-kvalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette bar positivt. Det kan hende at jeg kjøper en del filmer hvis prisen er ok og noen ting er et minimum. INGEN form for drm, at kvaliteten er minst like god som dvd (altså ikke heftig komprimert og god oppløsning) filmen skal kunne bli spillt av på en pc uten windows ( uten microsoftprogramvare (WMP)), hastigheten er god og at prisen er mye lavere enn i butikk. Hvis ett av disse kravene ikke er oppfyllt, så ser jeg tjenesten som ubrukelig.

7374533[/snapback]

 

Prisen ser ut til å være 39 kr for å leie en ny film, noe som ikke er spesielt billig, dette blir sagt om kvaliteten:

 

Filmens kvalitet når du leier en film

Filmene på film2home kodes i Windows Media 9. Vi har film i disse båndbreddene/bitrates

850 kbit/sek

1500 kbit/sek

2200 kbit/sek

 

2200 med en grei komprimeringsalgoritme skal vel være ganske ok kvalitet? Ville tro det er rundt DVD-kvalitet.

 

AtW

7374604[/snapback]

 

Jeg så at cdon.com hadde begynt med utleie/streaming over nett også. Har noen peiling på sysinfo der?

Lenke til kommentar

Film2Home støtter bare Windows X86...Det er jo ikke bra.hehe

Når jeg tok turen innom siden og startet opplegget så kom det fra følgende

"Windows

Tjenesten fungerer kun for PC'er med operativsystemet Windows XP."

 

Synes alikevel at 39,- er for dyrt for en ikke helt ny film...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Dette bar positivt. Det kan hende at jeg kjøper en del filmer hvis prisen er ok og noen ting er et minimum. INGEN form for drm, at kvaliteten er minst like god som dvd (altså ikke heftig komprimert og god oppløsning) filmen skal kunne bli spillt av på en pc uten windows ( uten microsoftprogramvare (WMP)), hastigheten er god og at prisen er mye lavere enn i butikk. Hvis ett av disse kravene ikke er oppfyllt, så ser jeg tjenesten som ubrukelig.

7374533[/snapback]

 

Prisen ser ut til å være 39 kr for å leie en ny film, noe som ikke er spesielt billig, dette blir sagt om kvaliteten:

 

Filmens kvalitet når du leier en film

Filmene på film2home kodes i Windows Media 9. Vi har film i disse båndbreddene/bitrates

850 kbit/sek

1500 kbit/sek

2200 kbit/sek

 

2200 med en grei komprimeringsalgoritme skal vel være ganske ok kvalitet? Ville tro det er rundt DVD-kvalitet.

 

AtW

7374604[/snapback]

 

 

dvd kvalitet er vel 12 000 kbps?

Lenke til kommentar
Kan de ikke bare begynne å tilby nedlasting av en dvd iso i stedet da? Det er jo det folket vil ha. I hvert fall hvis prisen er betydelig lavere enn å kjøpe ei plate med cover i filmbutikken.

7374738[/snapback]

 

Da må de ihvertfall bruke dvd shrink eller noe sånt for å få plass til isoen på en 4,7gb dvd plate....Hvis vi forbrukere måtte kjøpe dual layer dvd plater så vil det uansett blitt for dyrt for oss...Tror heller ikke dette ville blitt lønnsomt for de heller..

Lenke til kommentar

2200 med en grei komprimeringsalgoritme skal vel være ganske ok kvalitet? Ville tro det er rundt DVD-kvalitet.

 

AtW

7374604[/snapback]

 

 

dvd kvalitet er vel 12 000 kbps?

7374701[/snapback]

 

Det tviler jeg på, da 12 000 kbps i 2 timer er over 10 gigabyte. Jeg ville tror rundt det doble av disse leiefilmene er ganske vanlig(?)

 

AtW

Lenke til kommentar

Helt lattelig at de lanserer tjenester som er mye dårligere enn å bare laste ned filmen på et p2p nettverk og så koster det masse penger...

 

nå kommer det vel nen med noen dårige sammenligningr ala:

"hvis det er biligere å stjele en bil enn å kjøpe den ville du gjort det da?"

Get it, det er ikke det samme.

Lenke til kommentar

En genial tjeneste for plate og musikk bransjen måtte være å betale en 500-600 kroner måneden og kunne laste ned så mye en ville (DRM vil de alltid stappe i rælet, men la oss nå få svi det ut på cd eller dvd.. ).. cluet er at det som begrenser hvor mye du får lastet ned er båndbredden.. si de sperret på 1 eller 2mbit.. da greier du alikevel å harve ned nok filmer og musikk slik at det er verdt prisen, men akk nei.. slikt går ikke ann...

 

Heller Prakke på oss slike dritt greier som detta... Hva med de dvd utleie firmaene på nett som du betaler 150 spenn månden for og kan låne så mange filmer du bare orker...?? Mye bedre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...