Gå til innhold

Nye Core 2 Duo-prosessorer neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt skuffende at de ikke planlegger høyere frekvens enn 3GHz. Enten føler de seg vel ikke presset eller så er de vel ved max frekvens for den TDP de har satt. Hadde de imidlertid vært presset så hadde de vel heller ikke gått av veien til å sende TDP opp i 100++ Watt.

7349447[/snapback]

 

Presset er nok det riktige svaret, tror nok de intel folkene ikke vil gi ut noe som blir overkill, før AMD har lagt sine kort på boret. Samt at de vil kanskje implimentere noen ytelses forbedringer som ikke har med frekvensen å gjøre, men alt blir jo bare spekulative spekulasjoner. Time will tell.

Lenke til kommentar
Det er bra med hard konkurranse i markedet. Det ser ut til det blir spennende utover våren og sommeren.

7349775[/snapback]

 

Syns det har vert svert spennende de siste 20 år (fra XT-tiden til nu) - med unntagelse av (syns jeg) de siste år med Intels P4 s.775, som jeg har sprunget lett og elefant hen over.

Lenke til kommentar
tror egentelig de nye core 2 prosessorene på 1333 kommer til og bli veldig mye bedre, dette frodi core i likhet med P4 liker høy bånbredde

7349773[/snapback]

Det vil overraske meg hvis Conroe yter så veldig mye bedre med 1333 MT FSB, og det er fordi Intels dualchannel-implementasjon i betydelig grad adresserer kanalene vekselsvis. Minneklokken må bli temmelig høy før FSB virkelig blir en flaskehals, selv når minnet kjøres asynkront oppover i dualchannel.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...