Gå til innhold

AVG versjon 7.5 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om denne støtter vista?

 

 

Musa

7334612[/snapback]

 

 

Det står faktisk i artikkelen at den gjør det :)

 

Jeg pleide alltid å bruke Norton før, men når jeg brukte Norton

ble pc'en min alltid så treg i oppstart osv. + at den automatiske

oppdateringa plutselig sluttet å funke... Bytta til AVG, og etter det

har jeg aldri hatt noe trøbbel. Innstallert 7.5 nå, og det funker som

bare det!

Og det beste av alt: DET ER GRATIS! :D

Lenke til kommentar

Hvordan synes dere AVG er i forhold til F-Secure (for de som har hatt begge deler) ? Jeg har nemlig AVG på den stasjonære og F-secure på den bærbare (får det gratis fra skolen). Men jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg vil ha avg i stedet for f-secure på den bærbare. Føler liksom at siden F-secure koster, så må det jo være bedre?! ;) (grunnen til at jeg vurderer å bytte til avg, er at jeg "føler" f-secure fører til at pc`n blir litt treg under oppstart.. mulig jeg innbiller meg det)

Endret av dup
Lenke til kommentar

Interessant at de legger til brannmurfunksjonalitet. Hvor god er/blir denne brannmuren? Går det an å slå brannmuren av slik at en kan velge en annen konkurrents brannmur til sin PC? Skal bli spennende å lese omtaler av funksjonene i brannmurdelen.

 

Jeg synes framtiden til Grisoft ser meget lovende ut, og særlig da Ewido anti-spyware ble innlemmet i selskapet.

http://www.ewido.net/en/

 

Hmm, hva konsekvens får dette for Ewido anti-spyware sine gratisfunksjoner i det enkeltstående programmet, da programmet ser ut til å smelte sammen inn i AVG versjon 7.5 ? Kan en også i fremtiden få lastet ned oppdateringer på malware databasen til Ewido anti-spyware. Synes forklaringen på webstedet er grei, men noe utydelig på akkurat det spørsmålet:

All current licenses for ewido anti-spyware 4.0 will continue to be valid, and users can change over to the new AVG Anti-Spyware 7.5  for free

Kan en i framtiden droppe versjon 4.0 av Ewido anti-spyware, for så å kunne installere kun denne funksjonen i selve AVG Anti-Spyware 7.5, for så å kunne kjøre både konkurrerende brannmur- og antivirusprogrammer?

 

Bruker selv Avira AntiVir Personal, og er godt fornøyd med dette antivirusprogrammet. Avira AntiVir lages også i Linux-versjoner. Får en AVG i Linux-versjon?

http://www.free-av.com

 

ZoneAlarm Free er også en grei nok brannmur for de som ønsker litt bedre kontroll enn hva den innebygde brannmuren i Windows XP gir deg. ZoneAlarm er vel heller ikke perfekt, og kunne kanskje trenge noen nye oppdateringer.

 

Har også lest skryt av Kerio sin firewall løsning. Er det noen som har testet Kerio WinRoute Firewall 6 ennå? Kanskje egenskapene i den kan benyttes til å sammenliknes mot brannmurer som den du får gratis i AVG versjon 7.5 og ZoneAlarm Free.

http://www.kerio.com/kwf_home.html

Endret av G
Lenke til kommentar
Hvordan synes dere AVG er i forhold til F-Secure (for de som har hatt begge deler) ? Jeg har nemlig AVG på den stasjonære og F-secure på den bærbare (får det gratis fra skolen). Men jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg vil ha avg i stedet for f-secure på den bærbare. Føler liksom at siden F-secure koster, så må det jo være bedre?! ;) (grunnen til at jeg vurderer å bytte til avg, er at jeg "føler" f-secure fører til at pc`n blir litt treg under oppstart.. mulig jeg innbiller meg det)

7334850[/snapback]

Vi bruker også f-secure på jobb. Er ikke noe fan av det som enkelt bruker men via nettverk kan det brukes på mange spenende måter :)

Blant annet kan en pc brukes til å søke igjenom hele domene, valgte pcer osv ;)

 

Men så lenge dere får det gratis så ville jeg hatt det ;)

Alt som er gratis som egentlig koster penger sier jeg ja til :)

Lenke til kommentar
Hvordan synes dere AVG er i forhold til F-Secure (for de som har hatt begge deler) ? Jeg har nemlig AVG på den stasjonære og F-secure på den bærbare (får det gratis fra skolen). Men jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg vil ha avg i stedet for f-secure på den bærbare. Føler liksom at siden F-secure koster, så må det jo være bedre?! ;) (grunnen til at jeg vurderer å bytte til avg, er at jeg "føler" f-secure fører til at pc`n blir litt treg under oppstart.. mulig jeg innbiller meg det)

7334850[/snapback]

F-Secure gjør pc'en treg ja.

Jeg har prøvd det meste av antivirusprogrammer (Norton,F-Secure,Norman,AVG,PC-Cillin,Avast,AVG,NOD32,Mcfee,Kaspersky...osv).

Etter å ha testet et antivirusprogram,ender det alltid med at jeg går tilbake til NOD32.

Det er bare best! Anbefaler deg å teste det.

Les Øyvind Dahle's test av NOD32 her.

 

Edit: NOD32 kom ut i ny versjon for et par dager siden. Den fungerer også med Vista.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg synes framtiden til Grisoft ser meget lovende ut, og særlig da Ewido anti-spyware ble innlemmet i selskapet.

http://www.ewido.net/en/

 

Hmm, hva konsekvens får dette for Ewido anti-spyware sine gratisfunksjoner i det enkeltstående programmet, da programmet ser ut til å smelte sammen inn i AVG versjon 7.5 ? Kan en også i fremtiden få lastet ned oppdateringer på malware databasen til Ewido anti-spyware. Synes forklaringen på webstedet er grei, men noe utydelig på akkurat det spørsmålet:

All current licenses for ewido anti-spyware 4.0 will continue to be valid, and users can change over to the new AVG Anti-Spyware 7.5  for free

Kan en i framtiden droppe versjon 4.0 av Ewido anti-spyware, for så å kunne installere kun denne funksjonen i selve AVG Anti-Spyware 7.5, for så å kunne kjøre både konkurrerende brannmur- og antivirusprogrammer?

 

7334950[/snapback]

 

 

Dette står om AVG 7.5:

 

What you do not get

Anti-Spyware  Available only with commercial versions

Anti-Spam

Firewall

24/7 Technical Support

High-speed updates

Multiple languages

Detailed settings

Consent for commercial use

 

Dette tyder vel på at man må ha anti-spy i tillegg?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...