Gå til innhold

Ventelo/Bluecom oppgraderer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jaja hvem vil ikke ha bedre hastighet ut :p

 

 

problemet er at den tekniske platformen adsl klarer ikke å levere så mye mer en 1 mbit ut grunnet utstyret som blir levert til slutt kunde det vi si oss forbrukere og kunder XD

 

nei du får nok hoppe på ett fiber tilbud eller kabel tv tilbud vis det skulle komme

 

men det er hyggelig å se de virkelig gjør en innstats på å holde kunder og i tillegg knytt til seg nye kunder jeg for min del går tilbake til gode gamle trygge telenor.

Lenke til kommentar

som sagt all tcp\ip kommunikasjon baseres på trancieve og recieve ren og kjær data kommuikasjon i praksis. (selvsagt så har man osi modelen etc som forklarer dette på ett høyere nivå en hva jeg skrev her)

 

utstyret i sentraler er ofte kraftige en det utstyret som står hos kunde. som også må innholde en sende funksjon. + x meter linje lenge på kobber 0.037 ohm motstand per meter = motstand for signalstyrke = resultatet så det sier seg selv at det begrennser seg ^^ men ja fiber hadde vært konge ! :D

 

 

"fjernet en løgn :p " ble en skrive feil inne i bildet her

Endret av Evilman
Lenke til kommentar
Har heldigvis ikke Ventelo lengre...

Drittlinje som gikk ned 30 ganger hver dag...

 

Nå er det fiber 12/12  :thumbup:

7329657[/snapback]

 

 

hørtes ut som en skikkelig søndags linje.

 

stor sansynlig het for at du hadde en lang linje lengde med for høy hastighet i forhold til hva modemet klarte å opprettholde av forbindelse + en del tilfeldigheter med støy og lignende på linja :)

Lenke til kommentar
Har heldigvis ikke Ventelo lengre...

Drittlinje som gikk ned 30 ganger hver dag...

 

Nå er det fiber 12/12  :thumbup:

7329657[/snapback]

 

 

Har hatt Bluecom nå i nesten 2 år, og den eneste ustabiliteten jeg har opplevd er fra en billig clas ohlson-ruter av ukjent merke.

 

Har hatt nedetid 2 ganger tror jeg, men begge gangene løste alle problemer seg raskt fra deres side, og linja vært oppe i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
som sagt all tcp\ip kommunikasjon baseres på trancieve og recieve ren og kjær data kommuikasjon i praksis. (selvsagt så har man osi modelen etc som forklarer dette på ett høyere nivå en hva jeg skrev her)

 

utstyret i sentraler er ofte kraftige en det utstyret som står hos kunde. som også må innholde en sende funksjon. + x meter linje lenge på kobber 0.037 ohm motstand per meter = motstand for signalstyrke = resultatet så det sier seg selv at det begrennser seg ^^ men ja fiber hadde vært konge ! :D

 

 

"fjernet en løgn :p " ble en skrive feil inne i bildet her

7329650[/snapback]

 

At det er begrenset kapasitet er jo greit nok, men det er jo ingenting med selve kobbere som gjør at man ikke kunne hatt mer upload, jeg håper levrandørene etterhvert får forbedret uploaden ganske kraftig.

 

AtW

Lenke til kommentar

AtW: Adsl har dårlig med BW og det man gjør med vanlig Adsl v1 er at man velger stor download hastighet framfor upload siden folk flest laster ned som gale og ikke sender hverandre store filer. Med Adsl 2 har de greid å gjøre den asynkrone overføringa med effektiv men likevel har man ikke "ubegrenset" med down eller upload og da har de gjort det samme som tidligere, nemlig mye større down enn upload. Det er jo ikke vanskelig og få stor upload, men da får du ikke stor download heller så du må bare velge mellom adsl, adsl 2 og shdsl via kobber. Tviler på at vi ser noen norske ISP'er med for eks 20/20mbit over kobber :roll:

 

tonna: Da har jeg fortsatt kjappere linje enn deg :tease:

Lenke til kommentar
AtW: Adsl har dårlig med BW og det man gjør med vanlig Adsl v1 er at man velger stor download hastighet framfor upload siden folk flest laster ned som gale og ikke sender hverandre store filer. Med Adsl 2 har de greid å gjøre den asynkrone overføringa med effektiv men likevel har man ikke "ubegrenset" med down eller upload og da har de gjort det samme som tidligere, nemlig mye større down enn upload. Det er jo ikke vanskelig og få stor upload, men da får du ikke stor download heller så du må bare velge mellom adsl, adsl 2 og shdsl via kobber. Tviler på at vi ser noen norske ISP'er med for eks 20/20mbit over kobber :roll:

 

tonna: Da har jeg fortsatt kjappere linje enn deg :tease:

7330181[/snapback]

 

Jeg tror de mest gjør det for å tjene penger, økt upload genererer mer trafikk enn økt download, personlig ville jeg mye heller hatt feks 10/10 enn 20/1 og jeg tror det er mange som deler den oppfatningen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...