Gå til innhold

Valve kunngjør Left 4 Dead (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt pirk, Valve skapte ikke CS, men CS ble skapet som et mod av 2 ungdommer som etterpå fikk jobb hos Valve. Litt feil akkurat der :)

Refererer ikke til Valve der, men Turtle Rock Studios (og det er Valve som hevder at de er skaperne av Counter-Strike, så jeg antar de har sitt på det tørre) :)

7328983[/snapback]

Counter-Strike, commonly abbreviated to CS, is a team-based, tactical first-person shooter game which originated with a total conversion mod created by Minh "gooseman" Le and Jess Cliffe
Cliffe and Gooseman, known as the "Counter-Strike team", began work on Counter-Strike while Le was in the middle of his fourth year at Simon Fraser University (he later graduated with a degree in computer science). Gooseman handled the modeling and programming while Cliffe did public relations and the website. Le spent about 20 hours a week on making the mod, expending more effort on it than he did on his schoolwork, and beta 1.0 was released in June 1999.

 

Gooseman and Cliffe joined Valve Software in 2000 where they continue to work on Counter-Strike and related games. In 2003, GameSpy ranked Minh Le as the most important reason Half-Life was still popular five years after it was released. Minh Le is still working on mods for steam.

Så nei, Valve er ikke skaperne av CS. Men som sagt så jobber de to karene for valve nå ;)

Lenke til kommentar
Litt pirk, Valve skapte ikke CS, men CS ble skapet som et mod av 2 ungdommer som etterpå fikk jobb hos Valve. Litt feil akkurat der :)

Refererer ikke til Valve der, men Turtle Rock Studios (og det er Valve som hevder at de er skaperne av Counter-Strike, så jeg antar de har sitt på det tørre) :)

7328983[/snapback]

 

Er kjent til det, men er nok ingen av dem som er skaperen av CS. CS starta som et mod, som valve så ble populært og ansatte de 2 for å sikre seg rettighetene til CS.

 

Turtle ROck Studios har stått bak kombi pakken til CS, Half-Life: Counter-Strike, Condition Zero og Anathology, men har aldri stått bak selve spillet Counter-Strike, som ble ettersom jeg kjenner til laget på et studentrom i USA i det herrens år 98.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Turtle Rock kom senere, men jeg tenkte at de var med å forme det da det kom, menmen. uansett, det blir jo rett å si at det er fra skaperne av CS, når Valve lager spillet (vel Turtle Rock - ett fett), og disse to gutta er under Valve.

7330197[/snapback]

 

Turtlerock ble formet av Michael Booth som ikke har noe med CS's skapelse å gjøre. Samt at det blir feil av gamer.no å si at Counter-Strike ble skapet av Valve, da skaperne av CS ikke begynte i Valve for i 2000.

Lenke til kommentar
Turtlerock ble formet av Michael Booth som ikke har noe med CS's skapelse å gjøre. Samt at det blir feil av gamer.no å si at Counter-Strike ble skapet av Valve, da skaperne av CS ikke begynte i Valve for i 2000.

Det står ingen steder i artikkelen at Valve skapte Counter-Strike. Det det står, er det Doug Lombardi fra Valve skriver i massemailen sin, nemlig at dette er et spill fra skaperne av Counter-Strike. Jeg vet ikke hvem som gjør hva på dette spillet, og hvem det egentlig er han refererer til, men jeg antar jo at han har belegg for det han sier.

Lenke til kommentar
Gameplay appears to take place in typical multiplayer maps revolving around abandoned towns and other locations. 4 players take control of the 4 main characters of the game, "The Survivors," who subsequently play through the level towards an apparent goal of rescue by helicopter. Subsequent players join can join the server and take control of some of the unique, more powerful zombies, "The Infected."
Lenke til kommentar
Gameplay appears to take place in typical multiplayer maps revolving around abandoned towns and other locations. 4 players take control of the 4 main characters of the game, "The Survivors," who subsequently play through the level towards an apparent goal of rescue by helicopter. Subsequent players join can join the server and take control of some of the unique, more powerful zombies, "The Infected."

7334454[/snapback]

Nesten som Zombie infection-modden til CS Source med andre ord...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...