Gå til innhold

David Braben snakker om Elite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt arbeidstittelen "Elite: The Next Encounter" nevnt her og der, men vet ikke om dette er et av spillene det jobbes med. Det er iallefall god grunn til å følge med på hva som skjer videre med David Braben & co!

 

Uansett, Elite-serien stammer jo tilbake til spillalderens barndom, og var på mange måter banebrytende på 80-tallet da 'Elite' opprinnelig kom ut. Der forsvant det mange timer foran skjermen. :)

Lenke til kommentar

Elite kom opprinnelig ut i 1983, tror jeg, til Acorn BBC Micro. Spillet ble snart portet over til alle andre datamaskinformater, og spillet gjennomgikk en oppgradering mot slutten av 80-tallet, som ble kalt Elite +.

 

Elite: Frontier kom i 1993 (kjøpte spillet dengang), deretter kom Elite: First Encounters, som desverre hadde flere bugs i seg enn sunt var. Siden den gang har spillpressen ventet på nyheter innen Elite-serien.

Lenke til kommentar

Har skaffa meg X3 og det er bare så bra...

Men jeg lurer nå på om dette virkelig kommer til å bli like bra... Jeg har ingen minner eller erfaringer fra elite, da det var før min tid, men jeg har utifra erfaring sett at spill som blir tatt opp på nytt blir heller dårlig nytt... Det blir sett på som en oppfølger med bedre gameplay, men faktisk ligger spillet og teknikken flere år bak i tid. Derfor blir en remake ikke noe spesielt sammenliknet med dagens spill. Heller et likeverdig alternativ. Jeg regner ikke med at det kommer til å bli helt fantastisk og kult og heftigt og nyskapende osv.... Ikke for å skuffe noen, men det er mine tanker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...