Gå til innhold

Nå kan du kjøpe Nokia 8800 Sirocco


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en stor forbedring fra forgjengerens 0,3 megapiksler
8800 hadde faktisk 0,5MP (SVGA). :)

 

Med telefonen følger det med et blåtann-hodesett i rustfritt stål som matcher 8800
Nesten å forvente når telefonen er såpass påkostet, men allikevel litt spesielt. Ser headsettet som følger med heter BH-801, noen som vet hva som er forandret i forhold til BH-800?

 

[edit] På bildet ser det ut til at 8800 Sirocco mangler pop-port, kanskje derfor den leveres med BT-headsett. Nå er jeg litt usikker på hvor jeg så de pluggene sist, men datatilkobling utover blåtann blir vel muligens vanskelig?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Denne telefonen er så sinnsyk stygg.. (min mening) Liten skjerm, det er en Nokia, veldig dyr, og er ikke noe spesiel innvendig. Det er min mening. Men vil folk kjøpe en dippedutt, som de vil ligge i skuffen om 3mnd... hversågod... brenn vekk 8500kr.. Samme som om jeg skulle betalt 800.000kr for en Fiat Punto med alu. felger og sotete vinduer..

 

Altså.. dette er min mening.. Jeg snakker ikke for noen andre.. Så skal noen begynne å "beskytte" denne telefonen, (noe som er typisk) så spar meg..

Lenke til kommentar

Ok, så du kan bare brase inn på et diskusjonsforum, si din mening og så be oss spare oss for å dele våre meninger med deg? Tror du har misforstått meningen med fora.

 

Denne telefonen har jo indeed mye innvendig! Relativt godt batteri, høyoppløst skjerm, A2DP, to megapikels kamera, god filming, proffkomponerte ringetoner. Prisen er for høy, det er sant, men den er jo laget i "ekslusivt" materiale og kommer med mye stæsj, f.eks. dokkingstasjon, headset, veske.

Lenke til kommentar
Ok, så du kan bare brase inn på et diskusjonsforum, si din mening og så be oss spare oss for å dele våre meninger med deg? Tror du har misforstått meningen med fora.

 

Denne telefonen har jo indeed mye innvendig! Relativt godt batteri, høyoppløst skjerm, A2DP, to megapikels kamera, god filming, proffkomponerte ringetoner. Prisen er for høy, det er sant, men den er jo laget i "ekslusivt" materiale og kommer med mye stæsj, f.eks. dokkingstasjon, headset, veske.

7329347[/snapback]

 

Jeg skrev: "Altså.. dette er min mening.. Jeg snakker ikke for noen andre.. "

 

Og ja, jeg kan "brase" inn og si min mening. Dette er et forum.

 

Jeg kan si at jeg ikke skjønner hvorfor folk kjøper overpriste ting.. men men.. Det er vel ikke min sak, men jeg kan si hva jeg syns om det..

Lenke til kommentar
Jeg skrev: "Altså.. dette er min mening.. Jeg snakker ikke for noen andre.. "
Det fikk jeg med meg.

 

Og ja, jeg kan "brase" inn og si min mening. Dette er et forum.
Ja, det kan du, men du kan ikke be meg spare meg for å forsvare noe.

 

Jeg kan si at jeg ikke skjønner hvorfor folk kjøper overpriste ting.. men men.. Det er vel ikke min sak, men jeg kan si hva jeg syns om det..
Nei, trist når Nokia overpriser sånn. Det gjør de ofte, synes jeg. Men altså.. Om du hadde vunnet i lotto eller hatt litt ekstre med penger og ingenting fornuftig å bruke dem på, hadde ikke du også kjøpt deg noe du har lyst på uavhengig av pris? :wee:
Lenke til kommentar
Nei, trist når Nokia overpriser sånn. Det gjør de ofte, synes jeg. Men altså.. Om du hadde vunnet i lotto eller hatt litt ekstre med penger og ingenting fornuftig å bruke dem på, hadde ikke du også kjøpt deg noe du har lyst på uavhengig av pris? :wee:

7329829[/snapback]

8800 er ikke overpriset, den ligger omtrent på helt fin pris. Kunne egentlig vært noen tusen dyrer, uten at dette hadde skadet noe særlig. Hele poenget med å kjøpe en slik telefon er jo nettopp at man ønsker å vise at man har råd til det, man ønsker å vise stil. Hvordan vurderer dere om denne er priset for høyt? I forhold til spesifikasjonene? Selvfølgelig har den helt syk pris da, men så er ikke denne mobilen laget for å være et råskinn teknisk heller.

 

Hvilke andre modeller blir overpriset av Nokia?

 

Hadde prisen vært så lav at jeg og du og herr steffen_moss kunne kjøpt den, da hadde noe av poenget med hele mobilen vært borte. Den skal være _eksklusiv_...

Lenke til kommentar

Når jeg sier den er overpriset, ser jeg egentlig mest på tekniske spesifikasjoner. Man får telefoner med liknende specs opptil 2000kr billigere. Det jeg synes tar for mye av prisen på denne modellen er de proff-komponerte ringetonene og utlånet av navnet "Sirocco". Da er det merkenavnet som er dyrt i seg selv, og at et merkenavn skal øke prisen på en vare, er meg veldig imot.

 

Nokias designmodeller synes jeg generelt sett ligger litt for høyt opp i pris med en gang de kommer. Særlig Nokia 6170 og 7280 for å trekke fram noen skrekkeksempler. 6170 hadde et par MB minne, VGA-kamera, lav-oppløst skjerm, men var laget i børstet stål, derfor ble den såpass dyr.

 

7280 var også inmari overpriset da den kom ut, men Nokia skjønte heldigvis etter hvert at en ikke ønskelig stor mengde mennesker ville ut med rundt 5-6000 kr for en sådan telefon, i dag er prisen omtrent halvert.

 

Men Nokia blir bedre på dette, må bare legge til det! Nokia 7390, 6280, N73 og de andre N-modellene synes jeg ligger perfekt i pris.

Lenke til kommentar
Når jeg sier den er overpriset, ser jeg egentlig mest på tekniske spesifikasjoner. Man får telefoner med liknende specs opptil 2000kr billigere. Det jeg synes tar for mye av prisen på denne modellen er de proff-komponerte ringetonene og utlånet av navnet "Sirocco". Da er det merkenavnet som er dyrt i seg selv, og at et merkenavn skal øke prisen på en vare, er meg veldig imot.

Det med ringetonene er noe for å gjøre denne mobilen litt spesiell. Man kan selvfølgelig ikke bry seg noe om dette (spiller liten rolle for meg, men mulig jeg hadde ombestemt meg om jeg hadde hørt lydene?), men det er jo ikke disse ringelydene og navnet Sirocco som gjør denne dyr.

 

Ellers snakker du jo om mobiler som er over 2 år gamle, og en mobil som er helt unik på markedet, bortsett fra en annen som og er laget av Nokia.

 

Skal man ha en designtelefon må man betale ekstra, uansett merke..

 

edit: Nokia presenterer vel slikt som 40 mobiler i året. Du sier de overpriser ofte, men eksemplene var likevel 2 år gamle..

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Ok, jeg synes det er dumt at design (som om ikke alle telefoner er designet...) skal heve prisen såpass mye som det gjør i dag og alltid har gjort. Og Nokia har jo ofte utradisjonell og nyskapende design på telefonene sine, derfor legger de også på litt i pris. Det synes jeg er litt dumt da man kan få telefoner med tilsvarende spesifikasjoner til en billigere penge, men man må altså gi tapt på dette flotte designet.

 

Og 6170, 7280 og 6280 er da ikke så mye som over 2 år gamle? Da snakker vi 2004, altså? :dontgetit:

Lenke til kommentar

6280 kom i år ja. Den ga masse for pengene, men du nevnte da heller ikke den i din forige post?

 

6170 og 7280 kom vel begge på tampen av 2004, og nå er vi vel på tampen av 2006 :)

 

Ja, alle mobiler blir designet. Enkelte mobiler har dog tydelig fokus på spesielt design (f.eks. 8800, 7280), mens enkelte har tydelig fokus på innmaten (f.eks. N80 og P990i). Begge genrene er dyre, bare at for deg virker det mer naturlig å betale mye for teknologi, mens andre foretrekker å betale mye for design..

 

Men, ble litt avstikker det her.. Min mening kjapt oppsummert:

- 8800 har riktig pris. En slik telefon skal være dyr for utelukke uegne kjøpere og gjøre den mer attraktiv for den kundegruppen Nokia sikter etter (AkerBrygge-mobil som itavisen en gang skrev).

Lenke til kommentar

Må si meg enig med arehei når det gjelder dette. Selv prøver jeg nå å finne på all verdens gode grunner til at jeg skal kjøpe meg en Sirocco. Min 8800 er den kuleste telefonen jeg noen gang har hatt. Ikke basert på funksjoner, men på byggekvalitet og design. I mine øyne er den følelsen verdt noen lapper. :)

 

Vi får se, kanskje en liten julegave til meg selv? ;)

Lenke til kommentar

Argh... hvis jeg bestiller den i morra har jeg den på torsdag i sort til 7.500 kr... VELDIG fristende. :p

 

8-serien SKAL være dyr, selvom jeg også kunne godt tenkt meg denne til 6.000 kr. f.eks, men noe av vitsen med 8-serien er at den skal være dyr og den skal være eksklusiv... det er ikke en mobil som 6103 eller 6280 som alle har.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...