Gå til innhold

Telenor vil ikke tilby "Who Called"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det nokon som slår av mobilen da?

7308343[/snapback]

Dumt spørsmål. Slår av mobilen daglig i tjeneste, da det ikke er lov til å ta med mobilen inn her jeg er. "Who called" er en genial tjeneste, og burde vært standard hos alle leverandører

Endret av Mow
Lenke til kommentar

MobilTV: Altfor dårlig til å bruke.

Musikk på mobilen: ALTFOR dårlig kvalitet at jeg ikke gidder å laste ned med mobilen uansett.

 

Men "who called": Er noe jeg har bruk for.

 

Hvorfor får ALDRI Telenor fingern ut for noe som virkelig hadde vært "satseområdet"?

Har dem spurt alle kundene sine?

Hvor mange har dem spurt? 10?

Bare eldre mennesker som ikke trenger mobil?

Småunger som heller vil ha spill?

 

Jeg har fått nok fra telenor nå, kunden er ikke interresert:

Nei, da dropper vi dette og dette.

Hvis dem ikke klarer å spørre de rette kundene, er det jo helt sikkert, at dem ikke kommer noe videre.

 

Fra og med mandag så er jeg og min familie ute av Telenor, som kun tenker på seg selv.

Lenke til kommentar

Selv trenger jeg ikke Who Called, men kan skjønne de som jobber i Nordsjøen kunne tenke seg en slik tjeneste.

 

- Vi snakker med kundene våre hver dag, og det har ikke virket som om de har vært interessert i en slik tjeneste, men heller musikk og mobil-TV, sier Lessum.
Musikk og mobil-TV? Jeg ønsker kjappere internett (Telenor er som Amobil avslørte tregere enn NetCom), og ikke minst at prisene justeres (i dag 20kr/MB) eller at de lansere et dataabonnement som ikke koster 550 i mnd (hva skal jeg med wifi-tilgang?). Jeg ønsker også HSDPA, men dette kommer heller ikke med det første... :hrm:

 

Kan ikke vi to ta en prat, Lessum? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg er Telenor-kunde og kanskje litt farget av at jeg har vært forhandler tidligere. Samtidig vil jeg bemerke at jeg bruker en sånn tjeneste hos Orange i UK, og den er kjekk i de tilfeller hvor jeg er utenfor dekning. Men samtidig har jeg også sms og en svarer-tjeneste hvor folk kan legge igjen beskjed om de vil. Tjenesten er kjekk i de tilfeller hvor den som ringer ikke føler det er viktig nok å legge igjen beskjed, eller om de ikke _klarer_ å legge igjen beskjed. I det første tilfellet: Hvor viktig var da samtalen likevel? Og hvor ofte skjer det at noen ikke klarer å legge igjen beskjed? Og dersom de ikke gjør det, så har de vel også muligheten til å sende en tekstmelding?

 

Jeg vil derfor si at tjenesten dermed mer vil bli en morsom tjeneste, men ikke så nyttig til annet enn å kunne si at "jeg så at du hadde ringt". Og det kan kanskje være nyttig med noe morsomt innimellom.

 

Til Telenors forsvar har de lansert noe med langt større betydning: Det er gratis å ringe Mobilsvar, og tjenesten har heller ingen månedsavgift. Det måtte da være bedre å få høre beskjeden så man slipper å måtte ringe opp og spørre om "det var noe viktig"?

Lenke til kommentar
Selv trenger jeg ikke Who Called, men kan skjønne de som jobber i Nordsjøen kunne tenke seg en slik tjeneste.

 

- Vi snakker med kundene våre hver dag, og det har ikke virket som om de har vært interessert i en slik tjeneste, men heller musikk og mobil-TV, sier Lessum.
Musikk og mobil-TV? Jeg ønsker kjappere internett (Telenor er som Amobil avslørte tregere enn NetCom), og ikke minst at prisene justeres (i dag 20kr/MB) eller at de lansere et dataabonnement som ikke koster 550 i mnd (hva skal jeg med wifi-tilgang?). Jeg ønsker også HSDPA, men dette kommer heller ikke med det første... :hrm:

 

Kan ikke vi to ta en prat, Lessum? :whistle:

7308821[/snapback]

 

 

Jeg synes du bør ta en prat med Ericsson som leverer utstyr til Telenor i UMTS-nettet: Deres sendere kan ikke oppgraderes til dobbel opplastningshastighet ennå. Men der det benyttes Nokia-sendere (resten av Norge) er de i full gang med å oppgradere. De er visst noen sinkere dere i Lund eller hvor de nå sitter.

Lenke til kommentar
Jeg synes du bør ta en prat med Ericsson som leverer utstyr til Telenor i UMTS-nettet: Deres sendere kan ikke oppgraderes til dobbel opplastningshastighet ennå. Men der det benyttes Nokia-sendere (resten av Norge) er de i full gang med å oppgradere. De er visst noen sinkere dere i Lund eller hvor de nå sitter.

7309032[/snapback]

 

Jeg som bruker driter vel i om telenor velger en levrandør som ikke er bra nok for de? Det er da ikke mitt problem, om telenor er gniene på utstyret, så er det de som har ansvaret for det, jeg går ikke å klager til Cisco, 3com eller HP om min internettlevrandør ikke klarer å levere varene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke ser nytten i mobil-tv? Selv de største skjermene på markedet er for små til at man orker å se mer enn noen få minutter. Greit å ta med seg en nyhetsopplesning, men finnes mange andre måter å finne nyheter på. Musikkdelen er forsåvidt grei, hvis de klarer å levere musikken i god nok kvalitet. Who called? er jo faktisk noe jeg har savnet.

 

Syns det virker veldig arrogant av Telenor å si at dette ikke er noe kudene vil ha. Nå er jeg ikke kunde av telenor, så de gjelder forsåvidt ikke meg, men har vært kunde dere i en del år og savnet en tjeneste som Who called.

Lenke til kommentar

Telenor ligger langt foran med sine musikktjenester, men jeg tror ikke dette er noe spesielt godt marked. Selvsagt er det mange yngre som ikke vet at man kan føre over musikk til mobilen, men hvor mange eldre gidder betale dyrt for sanger med dårlig kvalitet? At Netcom, som er min operatør, ikke satser på musikk bryr meg ikke. At de lanserer Who Called bertyr ikke så mye for meg, men jeg mener det er et bedre steg en det Telenor holder på med nå. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes du bør ta en prat med Ericsson som leverer utstyr til Telenor i UMTS-nettet: Deres sendere kan ikke oppgraderes til dobbel opplastningshastighet ennå. Men der det benyttes Nokia-sendere (resten av Norge) er de i full gang med å oppgradere. De er visst noen sinkere dere i Lund eller hvor de nå sitter.

7309032[/snapback]

 

Jeg som bruker driter vel i om telenor velger en levrandør som ikke er bra nok for de? Det er da ikke mitt problem, om telenor er gniene på utstyret, så er det de som har ansvaret for det, jeg går ikke å klager til Cisco, 3com eller HP om min internettlevrandør ikke klarer å levere varene.

 

AtW

7309047[/snapback]

 

Unnskyld, men hvilke "varer" er det du ikke får? Operatørene lanserer svært sjelden produkter helt likt! Dersom dette blir en stor suksess for Netcom, så følger nok andre operatører etter. Du kan jo spørre deg selv om hvem som lanserte MMS først og for den saks skyld også 3G. Dette var ikke Netcom, men de kom etter. Og hvis du heller ikke husker det, så var Netcoms 3G-nett en så stor vits i begynnelsen at de sa det bare var under test i månedsvis. Det samme problemet har ikke Telenor opplevd. Nå har det seg sånn at Netcoms nett er raskere enkelte steder (dette gjelder IKKE der Telenor har Nokia-sendere, slik som jeg ville illustrere isted), men tror du virkelig dette vil vare lenge? Telenor er jo kjent for ikke å gi full gass med én gang. Og gjør de det for tidlig uten at det er testet godt nok, så får de pepper av den grunn. Bare vent, plutselig kommer det et eller annet overraskende derfra også om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Jeg synes du bør ta en prat med Ericsson som leverer utstyr til Telenor i UMTS-nettet: Deres sendere kan ikke oppgraderes til dobbel opplastningshastighet ennå. Men der det benyttes Nokia-sendere (resten av Norge) er de i full gang med å oppgradere. De er visst noen sinkere dere i Lund eller hvor de nå sitter.

7309032[/snapback]

 

Jeg som bruker driter vel i om telenor velger en levrandør som ikke er bra nok for de? Det er da ikke mitt problem, om telenor er gniene på utstyret, så er det de som har ansvaret for det, jeg går ikke å klager til Cisco, 3com eller HP om min internettlevrandør ikke klarer å levere varene.

 

AtW

7309047[/snapback]

 

Unnskyld, men hvilke "varer" er det du ikke får? Operatørene lanserer svært sjelden produkter helt likt! Dersom dette blir en stor suksess for Netcom, så følger nok andre operatører etter. Du kan jo spørre deg selv om hvem som lanserte MMS først og for den saks skyld også 3G. Dette var ikke Netcom, men de kom etter. Og hvis du heller ikke husker det, så var Netcoms 3G-nett en så stor vits i begynnelsen at de sa det bare var under test i månedsvis. Det samme problemet har ikke Telenor opplevd. Nå har det seg sånn at Netcoms nett er raskere enkelte steder (dette gjelder IKKE der Telenor har Nokia-sendere, slik som jeg ville illustrere isted), men tror du virkelig dette vil vare lenge? Telenor er jo kjent for ikke å gi full gass med én gang. Og gjør de det for tidlig uten at det er testet godt nok, så får de pepper av den grunn. Bare vent, plutselig kommer det et eller annet overraskende derfra også om ikke lenge.

7310375[/snapback]

 

Jeg snakker om varen UMTS, når folk mener at telenor sitt nett er for tregt på denne fronten, så er det i mine øyne meningsløst å foreslå at de skal snakke med telenors utstyrslevrandør, telenor har ansvaret for å ha utstyr som ikke er bra nok. Om jeg har for tregt nett, så klager jeg ikke til de som leverer nettutstyret, jeg klager til de jeg kjøper nettet av. (hypotetisk såklart, jeg er fornøyd med både fastnettet mitt og 3G).

 

AtW

Lenke til kommentar
Tjenesten er kjekk i de tilfeller hvor den som ringer ikke føler det er viktig nok å legge igjen beskjed, eller om de ikke _klarer_ å legge igjen beskjed. I det første tilfellet: Hvor viktig var da samtalen likevel? Og hvor ofte skjer det at noen ikke klarer å legge igjen beskjed? Og dersom de ikke gjør det, så har de vel også muligheten til å sende en tekstmelding?

7309007[/snapback]

Jeg legger så og si aldri igjen beskjeder på personsvarerer, fordi jeg har intrykk av at de færreste av mine kontakter faktisk benytter personsvar. Med andre ord; leverandøren har gjort de en "tjeneste" og lagt til personsvar - men personen ønsker ikke å bruke personsvar, så eventuelle meldinger som blir lagt til blir sjeldent/aldri mottatt. (Jeg er klar over at det er mulig å avbestiller personsvar, men det er ikke alle av mine kontakter...)

 

Derfor: ubesvart/tapt anrop er en super tjeneste, og det var virkelig på tide den også lanseres for mobiler som er avslått/utenfor nettverk.

 

Til Telenors forsvar har de lansert noe med langt større betydning: Det er gratis å ringe Mobilsvar, og tjenesten har heller ingen månedsavgift. Det måtte da være bedre å få høre beskjeden så man slipper å måtte ringe opp og spørre om "det var noe viktig"?

7309007[/snapback]

Supert at det er gratis å ringe mobilsvar - det visste jeg virkelig ikke. Men igjen må brukeren selv gjøre oppringningen bare for å høre vedkommende legge på uten å legge igjen beskjed. Selv liker jeg bedre idéen om sms som forteller om anropet. (Viktigheten kommer jo ikke på noen måte frem, så fortsatt bør man sende sms om man ønsker å bli tilbakeringt)

 

Blir spennende å se hva de ulike operatørene som leier plass i NetComs nett velger å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker en tjeneste fra 1881 i dag som er genial og som alle uavhengig av operatør kan laste ned på mobilen: 1881 Mobilsøk. Programmet søker automatisk og viser deg navn og adresse på den som ringer hvis ikke nummeret er lagret i telefonboka di. Kjekt for å unngå telefonselgere ;)

 

Hvis telefonen er slått av eller utenfor dekning er det ofte en grunn til det, hvis ikke får folk legge inn mobilsvar melding hvis det er viktig.. Send kodeord "MOBIL" til 1881 så kan du teste sjøl :thumbup:

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Jeg bruker en tjeneste fra 1881 i dag som er genial og som alle uavhengig av operatør kan laste ned på mobilen: 1881 Mobilsøk. Programmet søker automatisk og viser deg navn og adresse på den som ringer hvis ikke nummeret er lagret i telefonboka di. Kjekt for å unngå telefonselgere  ;)

 

Hvis telefonen er slått av eller utenfor dekning er det ofte en grunn til det, hvis ikke får folk legge inn mobilsvar melding hvis det er viktig.. Send kodeord "MOBIL" til 1881 så kan du teste sjøl :thumbup:

7317454[/snapback]

 

For at dette skal fungere "live" når noen ringer deg så må du ha en Symbian-basert telefon fra Nokia med 3G eller en Windows Mobile-basert telefon fra eksempelvis QTek, I-Mate osv.. Greit å få presisert :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...