Gå til innhold

De første detaljene om iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om den designmessig blir like fin som det bilde vi så så vinner den nok noen designpriser :)

7302855[/snapback]

Er vell en av salgstriksa til mac maskinen ibook eller hva de nå enn heter...

Jeg syns faktisk ikke de var noe fine, samme med ipod.. uff.. :roll:

7302880[/snapback]

 

Nei, synes ikke ipod er så vakker egentlig jeg heller, men det foreslåtte bildet synes jeg så flott ut ;)

Lenke til kommentar

Bare ut fra de specsene (ryktene...) der, er jo telefonen allerede utdatert, 4 måneder før produksjonen starter? Et 2 megapixel kamera, som sannsynligvis har kvalitet midt på treet, er det ingen som helst som vil være interessert i når denne telefonen kommer ut. På den tiden er nok SE/Nokia oppi 5 mp.

 

Ut ifra dette kan man sannsynligvis regne med at det Apple satser på er en ipod med en middels god telefon slått sammen. Spørsmålet er bare hva som vil motivere noen til å kjøpe denne fremfor f.eks en Walkman telefon, da eneste fordelen vil være musikkdelen. Svært få vil kjøpe 2 mobiler. Og når da en SE eller nokia telefon har (sannsynligvis) bedre skjerm, mye bedre kamera, (sannsynligvis) bedre batteri med mer, og i tillegg en mer enn god nok mp3-spiller med god lyd, hvorfor skal noen gidde kjøpe iphone?

 

Jeg sier mye sannsynligvis her, og det er jo egentlig ren gjetting. Men det er naturlig å tro at svært rutinerte produsenter som SE og Nokia har fått dreisen på å utnytte batteriet (spesielt SE). De satser for tiden tungt på gode skjermer, de satser på telefoner med masse annen funksjonalitet ( Nokia med S60, SE med UIQ og vanlige telefoner med sportsfunksjoner osv) og mye annet.

 

Poenget er at det det Apple sannsynligvis sitter igjen med, er en god mp3-spiller med flott (smaksak) design. Og litt telefon. VELDIG mye vil stå og falle på designet. Sannsynligvis nesten alt. Dette designet kan lett komme til å gå på bekostning av funksjonalitet. Tenker da spesielt på batteriet. Dette har vi sett før (Creative Zen vs iPod). En telefon må være noenlunde liten, men en iPhone vil kreve veldig store mengder batteri hvis den skal ha en noenlunde skjerm og spille masse musikk.

 

Uansett, får oppsummere snart. Jeg tror at denne telefonen, om den noensinne kommer, vil bli et nokså halv-laget produkt. Den vil nok være en dårligere mp3-spiller enn vanlig ipod, og dårligere telefon enn andre. MEN. de er samlet i en enhet. Den vil kreve et utrolig bra design for å lykkes, ellers kan de nok bare gi opp. Det er ihvertfall mite forventninger.

Lenke til kommentar
Bare for å pirke litt:

 

Fem megapiksler i en mobil blir ikke nødvendigvis bedre en to vettu. Megapikselkrigen er bare tull, og almenn kjent.

7307094[/snapback]

 

Enig.. Det har nok med komponentene og optikken å gjøre. Kan få ganske gode bilder ut av 2mpx. Men men.. Nå er jeg lei all snakk om megapixler over alt.. Og btw. husk at Apple ikke fokuserer på kameraet, men jeg vil tippe de gjør det på musikk-delen.

 

Over og ut...

Lenke til kommentar
Bare ut fra de specsene (ryktene...) der, er jo telefonen allerede utdatert, 4 måneder før produksjonen starter? Et 2 megapixel kamera, som sannsynligvis har kvalitet midt på treet, er det ingen som helst som vil være interessert i når denne telefonen kommer ut. På den tiden er nok SE/Nokia oppi 5 mp.

7304924[/snapback]

De må da starte et sted sant?

Kanskje Apple spiller litt på safe og prøver på den teknologien som de ser fungere hos andre kunder og så satser på design og mp3-løsningen rett og slett.

En mobiltelefon MÅ ikke ha krystallklare så du kan ha for å ta bilde av blomsten eller hva en du har tenkt å ta bilde av.

Jeg syns det er tøft gjort av Apple og satse på mobilfronten rett og slett. De må gi ut et produkt som fungere og da tror jeg de gjør rett faktisk i å ikke prøve å lage det beste og største/beste produktet men heller levere kvalitet til kundene sine!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...