Gå til innhold

Windows Vista allerede knekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg være helt ærlig, og snakke rett fra levra - så vil jeg kalle Microsoft for noen forbanna dumskaller..

 

Hvorfor bruke milliarder av kroner på å utvikle den ene kopisikringen etter den andre? Når de ville tapt akkurat like mange milliarder ved å gå ned i utsalgspris, og dermed få bukt med piratkopieringen via at folk da faktisk har fått råd til å kjøpe.

 

Kopisikringene er skapt av et menneske. Og selvfølgelig kan det også fjernes av et menneske. Ingen er så overlegne at de aldri vil møte sin overmann, eller i det minste en likemann..

 

Microsoft kan ikke være så smarte som de tror de er. Helt tydelig. Hvor ofte finner man en piratkopi av for eksempel et program som koster 300 kroner? Såfremst det gir valuta for pengene?

 

Et produkt som er bra, gir valuta for pengene - og er billig for et vanlig menneske - vil ikke bli utsatt for like mye piratkopiering.

 

Og selv om det nok kommer piratkopier likevel, dog i mindre omfang, så er det nok mange som ville velge å kjøpe det, siden det nå er såpass billig, og man slipper alt pirat/warez-maset som ofte følger med. Herunder, virus og sikkerthetsbrister under kjøring av piratvare, og letingen etter denne..

 

Jeg tror aldri Microsoft kommer til å forstå dette, når de står med hue i kamelræva og ikke tør å bli folkelige etter et vanlig menneskes målestokk..

 

*Ugh*

Lenke til kommentar
Dette er OOOOLD news og helt på jordet. Windows Vista Final Billgates [2006-11-11 00:52:34]. Den inneholdt ikke noe crack i det hele tatt. Cracken kom vel samme natt eller morgenen etter.

7296386[/snapback]

 

Er ikke en crack,

 

er jo bare at man byttet 3-4 filer og bruker rc1 eller rc2 keyen og aktiverer med den.

 

Og det vil slutte og fungere om ca 2 måneder så.

Lenke til kommentar
Dette er OOOOLD news og helt på jordet. Windows Vista Final Billgates [2006-11-11 00:52:34]. Den inneholdt ikke noe crack i det hele tatt. Cracken kom vel samme natt eller morgenen etter.

7296386[/snapback]

 

Er ikke en crack,

 

er jo bare at man byttet 3-4 filer og bruker rc1 eller rc2 keyen og aktiverer med den.

 

Og det vil slutte og fungere om ca 2 måneder så.

7296402[/snapback]

men det vil nok bli "cracket" igjen etter to måneder så :p

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke milliarder av kroner på å utvikle den ene kopisikringen etter den andre?

De har neppe brukt milliarder på kopisikringen alene.

 

Når de ville tapt akkurat like mange milliarder ved å gå ned i utsalgspris, og dermed få bukt med piratkopieringen via at folk da faktisk har fått råd til å kjøpe.

Dette regnestykket tror jeg ganske sikkert at Microsoft har gjort. Kan vi få se på ditt regnestykke som underbygger din påstand?

 

Hvor ofte finner man en piratkopi av for eksempel et program som koster 300 kroner? Såfremst det gir valuta for pengene?

Flere ganger om dagen, hvis man gidder å se etter. For noen er det en utfordring å knekke lisensiert software, og for mange andre er det både billigere og mer lettvint å laste ned en cracket pakke fra Internet.

Lenke til kommentar
Og det vil slutte og fungere om ca 2 måneder så.

 

Hvordan vet man at den vil slutte å fungere om 2 mnd? Pga at man bruker en RC1-nøkkel som kun er aktivisert til da, kanskje. Det står ihvertfall ingenting om det i min versjon av RTM. Den er ferdig aktivert og fungerer strålende.

Men for min del gjør det lite at den bare fungerer i to mnd, da jeg for første gang på flere år skal betale for meg. Er drittlei av å måtte patche og cracke og styre med Windows, er så mye ekstra irritasjon.

 

Og alle dere som klager på at Windows er dyrt. Windows (eventuelt Linux, osv) er NØDVENDIGE for at man skal kunne bruke maskinen. Det koster vel fra ca 1000kr og oppover. Er det MYE?!

 

Hører aldri noen klager på at Adobes programmer koster 10000kr for en pakke! Er det noen forskjell på det? Adobe KREVER forresten Windows.. Hvis dere da mener at det er dyrt å betale rundt 1000kr for et operativsystem, må dere begynne å tenke litt! Egentlig burde operativsystemet kostet mye mer enn ett program!

 

Greit, selvfølgelig må prisen ned, siden _alle_ bruker Windows. Og _alle_ trenger et operativsystem for å bruke en datamaskin, men når man kan legge 10-15000kr +++ i en maskin, så burde man vel kunne takle å betale en tusenlapp for et program som får det hele til å fungere?! :hmm:

Lenke til kommentar
"Selskapets plan er å deaktivere piratkopier med en oppdatering som lastes ned via Windows Update"

 

Hvordan har de tenkt til å gjennomføre dette? Man kan vel bare la være å hente ned oppdateringen? Å bake det inn i en kritisk oppdatering vil være direkte ansvarsløst i mine øyne.

 

AtW

7296480[/snapback]

 

Er det ikke mer ansvarsløst å bruke piratkopiert programvare in the first place da? :D

Lenke til kommentar
"Selskapets plan er å deaktivere piratkopier med en oppdatering som lastes ned via Windows Update"

 

Hvordan har de tenkt til å gjennomføre dette? Man kan vel bare la være å hente ned oppdateringen? Å bake det inn i en kritisk oppdatering vil være direkte ansvarsløst i mine øyne.

 

AtW

7296480[/snapback]

 

Er det ikke mer ansvarsløst å bruke piratkopiert programvare in the first place da? :D

7296495[/snapback]

 

Nei, det synes jeg ikke, for det første forventer jeg mer av MS, både kunnskapsmessig, og med hensyn på ansvar for sikkerhet. For det andre er det slik, ihvertfall i dag (det er dette jeg er redd endrer seg), at du kan ha et sikkert og kopiert system.

 

Om dette endrer seg, så vil millioner ha usikre systemer, som er en stor ulempe for alle som er koble til nettet, mer spam, mer Dos, mer virus osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...