Gå til innhold

EU ikke ferdig med Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:

EU er bare trøbbel for MS. MS må være SÅ Møkka lei hele EU og europeiske styresmakter (under eu).

Nei La MS gjøre det de er gode på, nemlig å lage operativsystemer, og nå programmer mot BADware (OneCare)

Det er ingen andre en oss forbrukere (og MS Selv) som dette her går ut over.

At Selskaper som Symantec, McAfee og Adobe klager over at de ikke får tilstrekklig med innsyn i MS sine kildekoder er tragisk.

Så fort MS behynte å får draget mot BADware ble det bare bråk.

Symantec, McAfee og Adobe.. er ikke vits i å skylde på MS at deres programmer ikke fungere opptimalt med MS operativsystemer..

Skriv bedre kode sier jeg bare.

Nei MS.. OneCare GO GO GO.

 

Seph

Endret av Sephiroth
Lenke til kommentar

dette er jo bare tåpelig fra EU sin side etter min mening.

 

om jeg (MS) lager en ny type bilmotor som ingen andre konkurenter kjenner til, så blir det jo det samme som at konkurentene (Sytetec for eks) begynner å saksøke meg (MS) fordi jeg ikke gir ut detaljert info om oppbygging og bruk av deler sånn at De kan lage deler til Mitt (MS) produkt og selge til kunder...

 

litt dårlig eksempel kanskje, men hovedpoenget er at MS har Laget vista, og det er Frivillig å bruke det, og om Sytetec osv ikke klarer å lage gode programmer som passer så er det kun synd for de, ikke MS.

Lenke til kommentar
Ja, la oss alle ta å tro på det som står i itavisen. Makan til dritt uff.. nei..

7295586[/snapback]

Å tro på itavisen er som å tro på julenissen!

Og vi må ikke glemme at det er vi forbrukere som faktisk har skyld i at MS har hatt så bra med salg i sin tid...

Så la nå MS gjøre det de kan og la andre gjøre det de andre kan.

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Fungerer ikke litt press, så må man øke presset. En halv milliard euro er et lite stikk i siden for MS, men ikke noe som truer deres økonomi akkurat.

 

Hadde vært artig om MS dro tilbake alt salg i EU.

7295678[/snapback]

Eller om EU forbød MS å selge noe i EU ;)

 

Morsomt tankeeksperiment, men ingen av våre scenarioer kommer nok til å skje.

Lenke til kommentar

Dårlig av HW.no....

 

Det er IKKE noe krav om å åpne kildekoden!

 

EU krever at Microsoft dokumenterer API'er og protokoller som er helt vesentlig for å lage programmer som fungerer mot Windows. Spesielt opptatt er man av kommunikasjonen mellom Windows Server og Windows klient maskiner, der man mener at Microsoft utnytter sin dominerende stilling på desktopen til å presse seg inn i servermarkedet.

 

Ved å bruke lukkede protokoller og API'er hindere Microsoft konkurenter i å lage produkter som som kan fungere like bra mot Microsofts produkter som MS sine egne produkter, om det nå skulle være klienter mot ms-servere eller servere mot ms-klienter.

Lenke til kommentar

2 551 668 kopier av Windows til ca 2500 kroner må MS selge for å tjene inn igjen det de allerede har fått i bot, etter dagens kurs.

 

En gigantisk sum, men for MS er det nok ikke den alt for store ripen.

 

Men så skal det merkes av mesteparten av versjonene MS selger av Windows er Home edition OEM versjoner, og da betaler man kanskje bare halvparten av en standalone versjon.

Lenke til kommentar
Fungerer ikke litt press, så må man øke presset. En halv milliard euro er et lite stikk i siden for MS, men ikke noe som truer deres økonomi akkurat.

 

Hadde vært artig om MS dro tilbake alt salg i EU.

7295678[/snapback]

Eller om EU forbød MS å selge noe i EU ;)

 

Morsomt tankeeksperiment, men ingen av våre scenarioer kommer nok til å skje.

7295704[/snapback]

hade jeg likt å sett :p

Ingen MS i europa, tror nok EU hadde angret litt da :p

Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor Microsoft skal gidde å høre på de engang...

 

Hvis de hadde hatt litt is i magen og bare sagt, sånn er det, ellers gidder vi ikke selge på det europeiske markedet, så tenker jeg kanskje pipa hadde fått en annen lyd fra EU...

 

Tusenvis som mister jobben, og alle må begynne å bruke et annet OS, det hadde kostet europa mange mange milliarder dollar(opplæring, innkjøp, ny programmvare etc etc omlegging)

 

 

Skjønner ikke hvorfor Microsoft gidder det her, deres produkt de får vel lage det slik som de vil.

Lenke til kommentar
Fungerer ikke litt press, så må man øke presset. En halv milliard euro er et lite stikk i siden for MS, men ikke noe som truer deres økonomi akkurat.

 

Hadde vært artig om MS dro tilbake alt salg i EU.

7295678[/snapback]

Eller om EU forbød MS å selge noe i EU ;)

 

Morsomt tankeeksperiment, men ingen av våre scenarioer kommer nok til å skje.

7295704[/snapback]

Viss det ikke kommer i EØS reglene så kan faktisk norge selge det :yes:

Så da hadde kansje land rundt norge fått syselsetting med toll :p

 

Sjønner heller ikke hvordan EU kan bøtlegge MS

Har aldri hørt at Norge har bøtlagt ett produkt fra ett land. Men at politet har gjort det har jeg hørt om!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

festlig med alle som klager på EU og sier det er forbrukerne som får lide. EU jobber (for en gangs skyld) for forbrukernes beste. Ved at de ønsker at MS spiller med åpne kort slik at konkurrentene til MS har like store muligheter til å lage programvare som funker på MS sitt operativsystem som MS har selv. Det beste hadde vært å splittet hele MS i to firma, ett for operativsystemet og ett for resten. Men det toget er nok kjørt.

 

De som får lide om MS får kjørt på som de gjør er forbrukerne. MS gjør hva de kan av konkurransevridende tiltak med OS'et sitt for å på sikt få større kontroll på alle aplikasjoner som snurrer på toppen av OS'et, med det resultat at valgfrihet og kvalitet blir redusert. Det som hever kvaliteten er konkurranse. Det trodde jeg alle var klar over. Se bare på hva som har skjedd på prosessorfronten de siste årene?

 

EU ønsker bare å legge tingene til rette for BEDRE konkurransevilkår. Noe som gavner oss som forbrukere.

Lenke til kommentar
skjønner ikke hvorfor Microsoft skal gidde å høre på de engang...

 

Hvis de hadde hatt litt is i magen og bare sagt, sånn er det, ellers gidder vi ikke selge på det europeiske markedet, så tenker jeg kanskje pipa hadde fått en annen lyd fra EU...

 

Tusenvis som mister jobben, og alle må begynne å bruke et annet OS, det hadde kostet europa mange mange milliarder dollar(opplæring, innkjøp, ny programmvare etc etc omlegging)

 

 

Skjønner ikke hvorfor Microsoft gidder det her, deres produkt de får vel lage det slik som de vil.

7295950[/snapback]

 

Tror nok det hadde vært gode nyheter for EU generelt om MS valgte å ikke selge i Europa :) De jobbene som du sier hadde forsvunnet ville raskt blitt erstattet av opplæring og større fokus på alternativene, samt at pengene ville blitt værende innen EU istedenfor å ende opp i Redmond :)

Lenke til kommentar
skjønner ikke hvorfor Microsoft skal gidde å høre på de engang...

 

Hvis de hadde hatt litt is i magen og bare sagt, sånn er det, ellers gidder vi ikke selge på det europeiske markedet, så tenker jeg kanskje pipa hadde fått en annen lyd fra EU...

 

Tusenvis som mister jobben, og alle må begynne å bruke et annet OS, det hadde kostet europa mange mange milliarder dollar(opplæring, innkjøp, ny programmvare etc etc omlegging)

 

 

Skjønner ikke hvorfor Microsoft gidder det her, deres produkt de får vel lage det slik som de vil.

7295950[/snapback]

 

Tror nok det hadde vært gode nyheter for EU generelt om MS valgte å ikke selge i Europa :) De jobbene som du sier hadde forsvunnet ville raskt blitt erstattet av opplæring og større fokus på alternativene, samt at pengene ville blitt værende innen EU istedenfor å ende opp i Redmond :)

7296035[/snapback]

 

Du tror virkelig det hadde blitt så lett ja... det hadde kostet bedrifter astronomiske summer... er ikke bare bare og lære tante monica på 50 år opp i et annet OS, når det eneste hun noen gang har sett er Windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...