Gå til innhold

Mer Dominator fra Corsair


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Jeg synes det virker som de lanserer nye brikker med stadig mindre mellomrom. F.eks Hva var forrige hastighet? 3,8% lavere (1100) ? Og før der? 3,1% lavere enn det igjen (1066)? Og før der? 6,6% lavere enn det igjen (1000)?

 

Da regner jeg med at neste trinn er rundt 1170, og deretter 1200 og så 1222 og så 1250 osv i musesteg videre. Kanskje det er like greit å vente på DDR3 og få et kraftig hopp?

Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg synes det virker som de lanserer nye brikker med stadig mindre mellomrom. F.eks Hva var forrige hastighet? 3,8% lavere (1100) ? Og før der? 3,1% lavere enn det igjen (1066)? Og før der? 6,6% lavere enn det igjen (1000)?

 

Da regner jeg med at neste trinn er rundt 1170, og deretter 1200 og så 1222 og så 1250 osv i musesteg videre. Kanskje det er like greit å vente på DDR3 og få et kraftig hopp?

7281574[/snapback]

 

Min teori er at de pøser ut forskjellige høyt prisede sett for å øke yields: noen klarer høye hastigheter, men ikke stramme timinger. Andre klarer stramme timinger, men ikke fullt så høye hastigheter. Så lanserer de ett sett for hver type, og får solgt flere høyt prisede brikker. Eksempel: Dominator 8888C4 og Dominator 9136C5.

Lenke til kommentar
For min del kunne de gjerne sluppet billigere brikker med den samme kjølingen, kan bli litt varm for ram-brikkene i et stille kabinett.

 

AtW

7281612[/snapback]

 

Det er jo akkurat det de har gjort med disse brikkene:

https://prisguiden.no/product.php?productId=55811

 

De er nå ikke spesielt rimelige, men markedet for minne med lave specs (dårlige brikker) og god kjøling er nok lite.

 

Er ikke DDR3 pin kompitabel med DDR2. Altså kan brikke støtte begge i en overgangsperiode. *usikker*

7283014[/snapback]

 

Trodde det en stund, men det kommer visst ikke til å skje.

Lenke til kommentar
Kanskje det er like greit å vente på DDR3 og få et kraftig hopp?

7281574[/snapback]

Noen anelse når det er ventet på markedet? Q1, Q2, Q3 eller Q4 neste år?

7281944[/snapback]

Intel skal visst lansere nytt birkksett som har støtte for DDR3 Q2 2007 hvert fall

7282647[/snapback]

På den grønne siden av gjerdet så snakkes det om 2. halvår 2007 i form av sokkel AM2+ og F+. Sokkelen skal vist være helt lik AM2 og F, men prosessorene får altså støtte for DDR3. Man skal kunne bruke AM2+ prosessorer i "gamle" AM2 hovedkort sammen med DDR2-ram.

 

Er ikke DDR3 pin kompitabel med DDR2. Altså kan brikke støtte begge i en overgangsperiode. *usikker*

7283014[/snapback]

Det spekuleres i det, men jeg tror ikke minneslotene blir kompatible. Intel ville absolutt ikke at de skulle være pinkompatible fordi det gir AMD fordeler. Siden Intel har mer slagkraft i JEDEC enn AMD så får nok DDR3 en inkompatibel pinout. Teknisk sett tror jeg ikke det er noen problemer å lage de pinkompatible om de vil.

Lenke til kommentar
For min del kunne de gjerne sluppet billigere brikker med den samme kjølingen, kan bli litt varm for ram-brikkene i et stille kabinett.

 

AtW

7281612[/snapback]

 

Det er jo akkurat det de har gjort med disse brikkene:

https://prisguiden.no/product.php?productId=55811

 

De er nå ikke spesielt rimelige, men markedet for minne med lave specs (dårlige brikker) og god kjøling er nok lite.

 

Brikker som er over 50% dyrere enn de billigste man får kjøpt er ikke billige i mine øyne, riktignok skrev jeg "billigere", og således er innlegget mitt litt uklart, men jeg tenkte altså på "billige" brikker.

 

Ellers tror jeg markedet for lavspekkede brikker med ok kjøling bestemmes litt av prisen, jeg vet ikke hvor mye det koster for de å ha på denne kjølingen, men om prisforskjellen er liten, så tror jeg de kunne solgt, hadde feks ikke hatt noe i mot å betale noen tiere ekstra for noe slikt.

 

AtW

Lenke til kommentar
På den grønne siden av gjerdet så snakkes det om 2. halvår 2007 i form av sokkel AM2+ og F+. Sokkelen skal vist være helt lik AM2 og F, men prosessorene får altså støtte for DDR3. Man skal kunne bruke AM2+ prosessorer i "gamle" AM2 hovedkort sammen med DDR2-ram.
Nei, hovedkortene/prosessorene til AM2+ og F+ vil bare kunne bruke DDR2, så nyheten med AM2+ og F+ er bare at de vil få støtte for HyperTransport 3.0.

 

DDR3-støtte kommer ikke før socket AM3, og de prosessorene skal riktignok støtte både DDR2 og DDR3.

 

Prosessorer til AM2+ og AM3 skal fungere i dagens AM2-kort, mens prosessorer til AM2 og AM2+ ikke vil fungere i AM3-kort.

 

32878.jpg

 

Er ikke DDR3 pin kompitabel med DDR2. Altså kan brikke støtte begge i en overgangsperiode. *usikker*

7283014[/snapback]

Det spekuleres i det, men jeg tror ikke minneslotene blir kompatible. Intel ville absolutt ikke at de skulle være pinkompatible fordi det gir AMD fordeler. Siden Intel har mer slagkraft i JEDEC enn AMD så får nok DDR3 en inkompatibel pinout. Teknisk sett tror jeg ikke det er noen problemer å lage de pinkompatible om de vil.

7283486[/snapback]

Teknisk sett burde det være mulig å gjøre dem pin-kompatible siden antallet pinner er det samme. Men det er noen forskjeller i de elektriske karakteristikkene, så for å unngå forvekslinger er det kanskje like greit at de er inkompatible:

 

DDR2_vs_DDR3.jpg

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...