Gå til innhold

Omtale av Anno 1701 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, verdt å merke seg at jeg fikk advarsel da jeg hadde spilt 2 timer i strekk - "på tide å ta pause og strekke beina?" :)

 

For øvrig - liten feil i anmeldelsen?

 

Selv nye spillere bør ha vanskeligheter med å sette seg inn i spillet, takket være den detaljerte veiledningsmodusen som følger med.

 

Det skal vel strengt tatt være "bør ikke ha vanskeligheter..." :cool: Men ellers, flott anmeldelse av et veldig bra spill.

Lenke til kommentar

Er 1701 lik 1602 i det at det er så fryktelig viktig at du har rett balanse av ressurs produserende bygninger i forhold til hva som trengs ?

 

husker jeg aldri kom noen vei i 1602 fordi det var så vanvittig viktig å ha AKKURAT nok bygninger som produserte en ressurs, hadde du akkurat for lite ble alle folket ditt sutrete og begynte å flytte ut, og hadde du akkurat for mye brukte du for mye penger på ressursbygninger (upkeep elns regner jeg med) og pengene dine gikk langsomt ned

Jeg liker by byggespill (har caesar 2-4, pharao, children of the nile, zeus, emperor, etc) men jeg greide aldri å like 1602 pga dette flisespikkeriet og kunstige "realismen"

Ellers hadde det kunne vært et morsomt spill, det hadde mange unike trekk fra andre byggespill som øyer og en helt tonn forskjellige ressurser etc

Lenke til kommentar

Det er fremdeles viktig å ha rett antall riktige bygninger, men det er noe man blir fort kjent med. Start et spill uten motstandere, bygg sakte opp befolkningen og noter deg hvor mange innbyggere en slakter f eks forsyner. Da er det bare til å utvide med flere bygninger etter hvert som folketallet øker.

 

Forøvrig en veldig bra omtale! Som nevnt er handelsrutene enkle å sette opp og enkle å endre, og veiene har blitt lette å lage. Et veldig hyggelig spill, med en meget stemningsfull grafikk.

Lenke til kommentar

Bra omtale! Jeg digger også spillet, men er ikke 100% enig i at trade routes er så simple som du vil ha det til.. For eksempel: i et savegame har jeg to befolkede øyer. (kanskje ingen optimal situasjon, men det ble da slik..) Den ene er egnet for tobakksdyrking, mens den andre ikke er det, så naturligvis vil jeg sette opp en trade route som transporterer tobakk til den andre øyen. So far so good. Men såvidt jeg har funnet ut, er det ikke mulig å sette en viss grense for hvor mye tobakk det alltid må være i warehouset til tobakksøyen -- det eneste man kan justere, er hvor mye tobakk skipene skal ta med seg til den andre øyen. Dette gjør at man stadig må micromanage trade routes for å sørge for at man ikke plutselig får en opphopning av masse tobakk på den ene øyen, mens den andre knapt får dekket behovet sitt. Slikt er litt irriterende, for det kunne veldig lett vært fikset.

 

Det er også andre eksempler på irriterende micromanaging. Hvor artig er det å måtte "optimize performance" (eller hva det het nå igjen..) på alle produksjonsenhetene hele tiden? (f.eks. lumbermill, tobakksplantasje etc) Det blir bare irriterende i lengden.. Misforstå meg rett -- jeg har ingenting imot micromanaging i seg selv, men når det ikke tilfører noe strategisk fortrinn å gjøre det skikkelig, blir det bare frustrerende.

 

Men ellers er jeg enig med anmelder om at dette er et meget bra spill! :)

Lenke til kommentar
Kommer an på hva du liker, blir som å sammenligne cola og sjokolademelk... godt begge delene, men passer til forskjellige ting :)

 

Personlig foretrekker jeg Anno 1701, men så er jeg ikke så veldig glad i RTS - selv om AOEIII bandt meg til PC'n en hel del... Mye mindre fokus på combat i Anno 1701, selv om den er der.

7281156[/snapback]

 

syntes ikke AOE 3 var noe imponerende bra, ble ganske fort lei. Likte bedre 1'ern og litt 2'ern. Så jeg tror anno 1701 er bedre enn AOE 3.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...