Gå til innhold

- Kunne aldri erstattet mp3-spilleren min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette er dårlig av SE, lage en telefon som skal være det beste valget for de som vil høre på musikk, også har de bedre lyd på tidligere modell W850i.

Synes denne mini testen var meget bra:)

 

Selv ville jeg nok vente minst noen år til før jeg vile vurdert og bruke mobilen som mp3/musikk avspiller. Spesielt lydkvalitet og batteritid som har mye og si for meg.

Lenke til kommentar
var dette en blindtest? jeg har mine meninger om forutinntattheten til hifi-klubben :p

 

og var det testutgaven av W950 som ble tatt med? var det ikke en del som hadde mistanke om at den var skadet eller noe sånt pga hvor dårlig resultat den fikk på musikktesten?

7258749[/snapback]

 

For å forsikre oss om at det ikke dreier seg om en programvarefeil har vi også testet lyden på et butikkeksemplar av W950i, uten å høre noen forskjell.

 

Er vel svar nok :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

dinside.no terningkast 5

mobilen.no terningkast 5

forbruker.no terningkast 4

 

amobil terningkast 3

 

Sjekk også gsmarena.com: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w950-review-111.php

 

og mobilereview.com: http://www.mobile-review.com/review/sonyer...n-w950-en.shtml

 

Her er det bare skryt av W950i

 

til amobil: dere er nødt til å se på hva markedet har å tilby av alternativer på området mp3/mobil. Dere har selv gitt Nokia N91 2 i terningkast og denne regnes fakstisk som den beste musikk-mobilen på markedet!(Det skal være sagt at jeg selv ikke er noe fan av den)

 

Jeg forsvarer ikke prisen til W950i og sier ikke at dette er den beste mp3 spilleren, men det er en av de beste musikk-mbilene på markedet. Lyden er ok+

Endret av yoho
Lenke til kommentar
Bare sjekk i forhold til andre proffesjonelle testere på nett:

 

dinside.no terningkast 5

mobilen.no terningkast 5

forbruker.no terningkast 4

Profesjonelle sa du? La meg si det som Hifi-Klubben: Du finner ikke din nye mobiltelefon hvor de tester vaskemaskiner. :)

7260844[/snapback]

 

Skal si ifra til dinside.no, mobilen.no, forbruker.no, gsmarena.com og mobilereview.com om dette :whistle:

Endret av yoho
Lenke til kommentar

Inntil en mobil kan gi meg 10 timer med musikk på en lading, i like god lydkvalitet som jeg alt har, og muligheten for det headset'et jeg vil ha, + at jeg kan snakke i den uten at det går nevneverdig utover spilletiden. Så kommer jeg nok aldri til å legge bort min mp3 spiller.

 

De som ikke kan ha med seg en "mobil" ekstra til musikk, f.eks en spiller fra creative, prioriterer i utgangspunktet feil etter min mening. Men folk får høre på hva de vil på hvilken måte de vil, jeg vet i allefall hvilke krav jeg setter, og det er kanskje en tanke over gjennomsnittet.

 

Edit; Norsk er no herk.

Endret av conspiracy
Lenke til kommentar
Skal si fra til dinside.no, mobilen.no, forbruker.no, gsmarena.com og mobilereview.com om dette  :whistle:
Sett igang. :!:

 

Passer meg egentlig utmerket at du kontakter disse sidene for å fortelle hvor gode testene deres er. Kan vel oppsummere fort: DinSide.no og Forbruker.no er ikke mobiltestere; Mobilen.no ser ut til å ha endret seg siden sist jeg var innom, likefullt er tester fra en side som tidligere hadde 2x fire, fem og seks på termingen garantert dårlig fisk; MobileReview er en fin side for previews, men som sist så sent som søndag erfarte bruker de klipp/lim i overkant mye.

 

Hadde du byttet ut GSMArena (en side jeg ikke har noe forhold til) med ITAvisen.no hadde listen med sider du skal kontakte vært perfekt. :)

Lenke til kommentar
Skal si fra til dinside.no, mobilen.no, forbruker.no, gsmarena.com og mobilereview.com om dette  :whistle:
Sett igang. :!:

 

Passer meg egentlig utmerket at du kontakter disse sidene for å fortelle hvor gode testene deres er. Kan vel oppsummere fort: DinSide.no og Forbruker.no er ikke mobiltestere; Mobilen.no ser ut til å ha endret seg siden sist jeg var innom, likefullt er tester fra en side som tidligere hadde 2x fire, fem og seks på termingen garantert dårlig fisk; MobileReview er en fin side for previews, men som sist så sent som søndag erfarte bruker de klipp/lim i overkant mye.

 

Hadde du byttet ut GSMArena (en side jeg ikke har noe forhold til) med ITAvisen.no hadde listen med sider du skal kontakte vært perfekt. :)

7261150[/snapback]

 

til amobil: dere er nødt til å se på hva markedet har å tilby av alternativer på området mp3/mobil. Dere har selv gitt Nokia N91 2 i terningkast og denne regnes fakstisk som den beste musikk-mobilen på markedet!

Jeg forsvarer ikke prisen på W950i og sier heller ikke at dette er den beste mp3 spilleren, men det er en av de beste musikk-mobilene på markedet. Lyden er god+

 

bare for å ta med noen av disse testerne: DinSide tester data- og elektronikkprodukter

Vi tester dataprodukter fortløpende på egen testlab med høyt kvalifiserte skribenter. Så langt har vi testet mer enn 2.000 produkter, og flere kommer til hele tiden.

 

gsmarena.com feks. er kanskje verdens mest annerkjente mobiltestere, og de har den beste testen av W950i etter mitt syn. De tar med alle funksjonene i telefonen og skryter for det meste av W950i. Linken til denne ligger ovenfor.

Endret av yoho
Lenke til kommentar
dere er nødt til å se på hva markedet har å tilby av alternativer på området mp3/mobil.
Lest siste side i Amobils test? W850i + 4 GB minnekort virket som et mye bedre alternativ. Ikke bare koster den 500 kr mindre (inkludert minnekortet), men den har kameraet mange (ikke jeg) savner, bedre batteri og vanlig OS (9/10 trenger ikke smart OS, derimot er det en ulempe for de).

 

N91 regnes fakstisk som den beste musikk-mobilen på markedet!
W950i [...] er en av de beste musikk-mobilene på markedet
Og hvorfor skulle N91 være den beste musikkmobilen på markedet? Fordi Nokia sier det? Nei, en musikkmobil skal som navnet sier kunne spille musikk hvor du er, og at den beste musikkmobilen er N91 kan derfor umulig stemme ene og alene fordi mobilen bruker harddisk som lagringsmedie (musikk på farten uten batteri = ingen musikk). Markedets musikkmobil anno 2006 skal også være ustyrt med A2DP, noe N91 mangler (kommende N91 8GB får dette). En siste ting må være det nærmest ubrukelige tastaturet som gjør mobilen vanskelig å bruke til annet enn musikkavspilling. Ikke-musikkmobilen K750i har like mange snarveier som N91 (play/paused, lyd opp/ned og neste/forrige spor), altså helt unødvendig å gjemme telefontastene under musikktastene.

 

Hvordan kan du hevde at W950i er en av de beste musikkmobilene når det viser seg at den faller gjennom på det absolutt viktigste punktet, nemlig musikken?

 

 

[edit] Ser du sammenligner Amobil opp mot spesielt GSMArena, er det slik at du ser det best at Amobil kommer frem til samme resultat som de? Hvorfor i all verden skal Amobil gi noen i oppgaven å teste en mobil i over en uke om de uansett skal skrive det samme som alle andre? [/edit]

 

OT: Hvorfor klipper og limmer du fra egne poster? Virker nesten som om du ikke mener det holder at vi leser hva du mener ett sted.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

til amobil: dere er nødt til å se på hva markedet har å tilby av alternativer på området mp3/mobil. Dere har selv gitt Nokia N91 2 i terningkast og denne regnes fakstisk som den beste musikk-mobilen på markedet!

Jeg forsvarer ikke prisen og sier ikke at dett er den beste mp3 spilleren, men det er en av de beste musikk-mbilen på markedet. Lyden er ok+

7260712[/snapback]

 

Det var jeg som testet N91. Den fikk terningkast 3 den gangen, men det har falt ned fordi det har kommet telefoner på markedet i ettertid som kan tilby en bedre totalpakke.

 

N91 HAR en god musikkspiller, ingen tvil om det. Men resten av telefonen, spesielt størrelse og pris, er på grensen til makkverk, og det hjelper derfor ikke at musikkspilleren er god.

 

Jeg kan like godt ta en M600 og teipe fast ipod nano på baksiden. Det er mindre, like billig og med bedre batteritid.

Lenke til kommentar

Uansett, jeg mener amobil har vært litt for kritiske til W950i, og da tenker jeg ikke bare på lyden.Den har andre smartfunskjoner som er verdig navnet. Jeg kunne også begynt å trekke konklusjoner om mangler og begynt å syte med tanke på at denne telefonen mangler kamera,wifi og feks edge. men det kommer jeg ikke til å gjøre .Jeg berømmer sonyericsson for å gjøre livet mer praktisk for noen. W950i er en særdeles pen telefon, en riktig så god smartphone og en meget avansert mp3 spiller. Lyden på sin side er god hvis du kjører lydfiler på 256 kilobit/sekund eller over.

 

Gidder ikke bruke mer tid på det her så takker med dette for meg

 

kos dere :)

Endret av yoho
Lenke til kommentar
:!:

 

M600iPod Nano

152g

114,9 ccm

7,5t tale og 24t musikk

4 GB flashminne, 80 MB telefonminne og 64 MB M2-kort

 

 

N91

164g

136,7 ccm

4t tale eller 10t musikk

4 GB harddiskminne og 17 MB telefonminne

7262200[/snapback]

 

Hehe, takk for at du beviste poenget mitt.

Jeg legger dog merke til at N91 har blitt satt kraftig ned i pris, så den faktisk er billigere enn kombinasjonen m600 + 4gb nano. Men anyway... :D Må vel legge på 5 gram teip også ;)

Lenke til kommentar
:!:

 

M600iPod Nano

152g

114,9 ccm

7,5t tale og 24t musikk

4 GB flashminne, 80 MB telefonminne og 64 MB M2-kort

Skal du sammenligne en M600i med ipod med en Nokia burde det da heller gjøres mot en E61+Ipod Nano. Hadde vært en fin kombo det :)

 

Husk også at N91 snart kommer i 8 gb, har wlan, kamera, grensesnitt med flere 3.partsprogrammer, osv...

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...