Gå til innhold

TEST: Asus GeForce 8800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wee første post ;)

 

Har tenkt på enn sånn en, mne vet egentli ikke helt har jo trossalt 11249 i 3Dmark06 fra før av så jeg er ikke sikker på om jeg trenger det eller ikke ?

 

*Edit: Det er to ting jeg savner !

 

1. Bilde av den påmonterte vann-kjlings løsning som skal følge meg på 8800GTX (Om jeg har hørt rett)

2. Et bilde av monsteret vedsiden av et 7900GTX og et X1950XTX som der sikkert har ;)

 

Likte det at man kan ha 16x AA på singel kort lurer på hvor mange man kan ha på med dem i SLI

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Dette ser da ikke noe revolusjonérende ut, så jeg er ikke enig i å gi det toppkarakter. Prisen er også svært høy.

 

Jeg vil veldig gjerne se forbedringene av ytelse i OpenGL.

 

Men jeg tar gjerne imot et slikt kort, men det er ikke noen innkjøpsplaner med det første.

7251297[/snapback]

Vel. I noen tester på nettet er 8800GTX 3 ganger raskere enn 7900GTX i Oblivion...

Lenke til kommentar
Bare lurer: hvorfor har vi DirectX? Er ikke OpenGL bra nok?

7251525[/snapback]

OpenGL er bra nok i massevis, men det er rettet mot litt forskjellige brukere og kvalitetskrav. Ikke at det ville hindret spillindustrien i å lage flere spill for OpenGL. Grunnen til at vil har Direct X er fordi microsoft ikke ønsket å hive seg på bølgen av åpne standarder og valgte å lage sin eget API for programmering av grafikk. Det har blitt utviklet i mange runder og endt opp litt annerledes enn den retningen OpenGL har utiklet seg. Microsoft vil helst kutte ut støtten for OpenGL (noe de ønsket å gjøre med Vista), men etter store protester snudde de i den saken. Dersom microsoft hadde fått det som de ville så hadde de gjort det vanskeligere for programvareleverandører å lage versjoner for både Windows og andre. Leverandørene ville nok først og fremst prioritert windows siden de fleste kundene bruker det. Det er en sleip taktikk for å få programvareleverandører til å slutte å støtte Vista "frivillig" slik at microsoft kan fortsette på sin vei mot verdensmonopol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...