Gå til innhold

HD DVD Player reviews - Xbox 360


kewell79

Anbefalte innlegg

"input 100-240v - 47-63Hz 0.7 A max

 

output 12 V 2.5A" Det går fint å importere fra USA/Canada, får den litt billigere enn eks. England. Følger med King Kong i USA og Europa

 

I was recently able to check out the XBOX 360 HD DVD addon on an immaculately calibrated 65" Pioneer 1080p Plasma display capable of 1:1 pixel mapping. The 360 was running 1080i Component video to the Pioneer which deinterlaces the signal to 1080p using inverse telecine - the addon was also compared to a Toshiba HD-XA1 connected via HDMI. I had an extensive demonstration of the player up close and personal during the HD DVD Insiders Tour meeting and also was able to observe it during the recent Digital Life convention in NYC on a smaller display.

 

VIDEO: A-

Compared to the Toshiba XA1 on the same setup, I'm happy to report that the 360 HD DVD addon looked fantastic based on the comparisons I was able to see - nearly as good, if not just as good. Yes, the 360 HD DVD addon kicks ass in video quality. You will not be disappointed. The 360 loses some points here for not supporting HDMI, but this is not from a quality perspective, only for DRM reasoning - however latest word on ICT is that it will likely not come until 2010 if ever. By then you'll surely have replaced this addon anyway. Therefore, I can't subtract much from the 360's gorgeous vid quality for a pithy $199 entry fee that includes King Kong and the 360 Media Remote.

 

AUDIO: B

The XBOX 360 addon is able to decode Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD. However, due to the lack of 5.1 analog or HDMI on the 360, these formats are output as standard Dolby Digital - resulting in audio quality similar to Standard DVD. While this is a bummer, it is a good thing that the 360 can read these formats, as it means that studios can encode titles in TrueHD and know that every single player out there can read it (even if the user isn't getting full resolution).

 

FUNCTIONALITY: A-

The 360 HD DVD addon was much, much faster than the XA1, spinning up discs in a fraction of the time - almost as fast as a Standard DVD player. If you hate loadtimes, you'll most likely want to elect the XBOX 360 HD DVD addon as your first hidef disc player. The drive was also quiet and the 360 is much quieter watching HD DVD movies compared to playing games. The HD DVD addon plugs into the USB port on the back of your 360, and the HD DVD addon provides two additional USB ports on the back for a wireless networking adapter or Xbox Live Vision cam. HD Video is then output through your current X360 Component or VGA cables.

 

 

XBOX 360 HD DVD Player Addon & DVD UPSCALING FAQ

 

 

I love this thing. Haven't watched an entire movie, jumping around watching various stuff but I love it. HD movies look stunning, just stunning. Man, why oh why have been watching that other crap, and how can I ever go back to watching regular DVDs now. Flawless beauty in pictures. Such details. Oh man, I am watching movies all weekend long.

 

Hook up: couldn't be easier. The drive is quiet, no louder then my old JVC player, but I also don't think my Xbox is loud at all. I was a little apprehenisve that it would look weird/not go in my entertainment system well, but it is a very nice compliment to the 360 rig. Makes it look like a serious gaming machine. Remote is nice, navigation easy, controls easy to use. DVD's start fast, in my opinion, about the same as my old JVC player.

 

Can't say enough positive about it. I freaking love it. SO HAPPY!

 

I just received my drive about an hour ago. Setup is fairly simple. There is an installation disc that you boot in the xbox first. The disc will tell you when to hookup the drive. If you have the wireless network adapter, you will need to unhook it from the back of the xbox and attach it to the hd drive.

 

I've had a samsung blue ray player for a while now and video quality seems to be similar. It came with King Kong and I have no idea whether thats a good example of hd dvd quality or not. The sound hasn't really impressed me so far, but that could be the movie itself.

 

Mine came with the Drive, Remote, and King-Kong HD-DVD. No upgrade CD though. However, it downloaded the driver when I logged into Xbox Live. I have both my xbox 360 and my Toshiba A1 hooked up to my Sanyo Z4. The Toshiba is hooked up via HDMI and the Xbox 360 via Component. Comparison wise, both looked fantastic. I honestly couldn't tell a difference in PQ between the two players. Even though the Toshiba is HDMI, Xbox 360 is Component, it looked just as good as the Toshiba A1. If I'm able to get another King Kong HD-DVD and do a true A-B comparison with both playing at the same time, I will let you know then if I can tell a difference. So those with component, enjoy the marvelous detail of HD-DVD.

 

On a side note, the Xbox 360 load time is night and day faster than the A1. Took literally 5 secs after inserting the disc before it began playing. I'm seriously considering using the Xbox 360 HD-DVD as the primary player in the theater room now just for load times. However, I would lose TruHD Sound. Oh the dilemma!

 

Well, I just got home with my HD drive got it hooked up and thought I would let everyone know what I thought. I was using the KK movie that came with the drive, and I should say at first I was really unhappy with the PQ. However, my wife and two of my kids thought it was really stunning. To me, the picture was no better than a regular DVD. I was really expecting a huge difference, but instead I had huge bars at the top and bottom and the picture seemed really soft. After my wife left, I decided to check my settings, because I knew the quality had to be much better. Sure enough all my settings were jacked up. I am not sure how, but my xbox reverted to the default settings and the cable on the back had somehow gotten switched to TV, rather than HDTV. After fixing the settings, I was simply amazed. This is what I thought I was going to get with my first HD player!! My wife and kids aren't back yet, but when they come home they are going to be shocked by how good this picture is. The only other HD movies I have right now are the bourne supremacy and spy game. Tomorrow, I should have Polar Express and Van Helsing. I will let everyone know good the PQ is. Thanks to everyone who posts on here, with such helpful advice!! I am not sure I would have checked the settings if I had not been reading this thread all day.

 

You will be completely blown away by HD DVD whether you have a 720p, 1080i, or 1080p set. The colors are amazing, the detail is amazing, and the complete lack of MPEG2 artifacts that plague DVD (and Blu-Ray for that matter) will put a smile on your face. Trust me, you won't be disappointed.

 

And if you really want a treat, pick up The Fast and The Furious: Tokyo Drift HD DVD/DVD Combo Disc and check out the interactive U-Control features it has during the race scenes (i.e. realtime damage reports, GPS tracker, storyboards, pip video commentary, etc). Even if the movie isn't so hot, its an incredible demo disc for the format - and even if you don't have the HD Drive yet but are planning to get one, it is a combo disc meaning you can buy it now and play the DVD side in your regular DVD player then once you get the HD DVD addon play the other side for HD goodness!

 

Comparing the Xbox 360 HD DVD add-on with the Toshiba HD-A1 HD DVD Player

 

HD DVD hands-on

 

XBOX 360 HD-DVD Player Review (and Comparison to Toshiba HD-A1)

 

Review of XBOX 360 HD-DVD add-on

 

 

Diverse bilder

post-13196-1163091603_thumb.jpg

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var jo interessant angående videokvaliteten. Vil nok avvente flere reviews fra flere "proffe" anmeldere, og også vite litt om hvordan kvalitetsforskjellen er når man blåser bildet opp til 100 tommer eller mer fra projektor.

 

Ellers har jeg lest at 360's kjerner virkelig får kjørt seg når man spiller av HD-DVD filmer.

What takes 4.7 million lines of code, partner teams from all over Microsoft, and millions of dollars to create?  The Xbox 360 system software?  Nope.  This is just the HD DVD player.

 

The Xbox platform team (us) is experiencing its own emergence day as of late; we've been hard at work for the past 8 months straight bringing the fall system update to fruition.  I haven't even posted since August.  Daryl's already gone over a lot of the features and changes that are in this release.  I've personally been working on the Xbox 360 HD DVD player (which, by the way, reached the #1 best seller slot on Amazon.com's video games category) and I thought I'd go over some of the technical difficulties it takes to bring HD DVD to market.

---

All 6 of Xbox 360's hardware threads are hard at work while playing back an HD DVD.  At the moment, the player software pushes Xbox 360 harder than any other (save, perhaps, Gears of War during some particularly busy parts of the game).

 

Litt synd med lyden - for de skikkelig audiophile - men de kjøper uansett stand alone spiller vil jeg tro. Hyggelig med rask start up tid.

 

Det blir nok en stand alone spiller på meg uansett med tiden - men hadde jeg kunne plukket opp denne for 2000 spenn på elkjøp på vei hjem fra jobb i dag - så hadde jeg nok gjort det altså. Som sagt - litt spent på hvordand det blir når de blåser bildet over 100 tommer i stedet for 60 (eller hva det var).

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Siterer meg selv:

OT-slettet! Hold dere til emnet. Ikke kom med _enda en_ PS3 vs. X360 diskusjon. Og hvis det er en bruker dere er missfornøyd med. Ta dette opp gjennon rapporter-knappen, eller send en PM til en mod.

 

Tråden åpnes igjen! Videre OT, vil resultere i advarsel, i verstefall, en _lang_ ferie..

7245530[/snapback]

Lenke til kommentar
Dette var jo interessant angående videokvaliteten. Vil nok avvente flere reviews fra flere "proffe" anmeldere, og også vite litt om hvordan kvalitetsforskjellen er når man blåser bildet opp til 100 tommer eller mer fra projektor.

 

Litt synd med lyden - for de skikkelig audiophile - men de kjøper uansett stand alone spiller vil jeg tro. Hyggelig med rask start up tid.

 

Det blir nok en stand alone spiller på meg uansett med tiden - men hadde jeg kunne plukket opp denne for 2000 spenn på elkjøp på vei hjem fra jobb i dag - så hadde jeg nok gjort det altså. Som sagt - litt spent på hvordand det blir når de blåser bildet over 100 tommer i stedet for 60 (eller hva det var).

 

Dr Peedee

7245664[/snapback]

 

Er det egentlig noe i veien for å lansere en kabel som muliggjør HD lyd ved et senere tidspunkt? Evt i form av analoge lydsignaler siden den tross alt kan dekode?

 

Angående bildekvaliteten skulle det vel være mulig med 1080p etter høstoppdateringen. Dog, det virker ikke som om det har noen stor effekt siden kildematerialet foreligger i 1080p og kvalitetsreduksjonen blir minimal ved 1080i (i henhold til en av linkene dine)? Eller var det slik at HD DVD ikke kan sende ut 1080p selv om innholdet foreligger i 1080p?

 

For meg virker det som om MS er litt avventende i forhold til hva markedet vil ha før de lanserer eller muliggjør noe...

Lenke til kommentar
Dette var jo interessant angående videokvaliteten. Vil nok avvente flere reviews fra flere "proffe" anmeldere, og også vite litt om hvordan kvalitetsforskjellen er når man blåser bildet opp til 100 tommer eller mer fra projektor.

 

Litt synd med lyden - for de skikkelig audiophile - men de kjøper uansett stand alone spiller vil jeg tro. Hyggelig med rask start up tid.

 

Det blir nok en stand alone spiller på meg uansett med tiden - men hadde jeg kunne plukket opp denne for 2000 spenn på elkjøp på vei hjem fra jobb i dag - så hadde jeg nok gjort det altså. Som sagt - litt spent på hvordand det blir når de blåser bildet over 100 tommer i stedet for 60 (eller hva det var).

 

Dr Peedee

7245664[/snapback]

 

Er det egentlig noe i veien for å lansere en kabel som muliggjør HD lyd ved et senere tidspunkt? Evt i form av analoge lydsignaler siden den tross alt kan dekode?

 

Angående bildekvaliteten skulle det vel være mulig med 1080p etter høstoppdateringen. Dog, det virker ikke som om det har noen stor effekt siden kildematerialet foreligger i 1080p og kvalitetsreduksjonen blir minimal ved 1080i (i henhold til en av linkene dine)? Eller var det slik at HD DVD ikke kan sende ut 1080p selv om innholdet foreligger i 1080p?

 

For meg virker det som om MS er litt avventende i forhold til hva markedet vil ha før de lanserer eller muliggjør noe...

7245810[/snapback]

 

Hva slags kabelstyr MS kommer med etterhvert aner jeg ikke noe om. Men kan jeg vanskelig tro at det er umulig at lanseres en løsning.

 

Jepp, som du snakker om - kildematrialet er 1080p. Ikke bare blir kvalitetsforskjellen minimal - den skal egentlig i praksis bli null. Man testet samsungs blueray spiller med 1080p overføring og 1080i overføring (fordi man kunnne velge fra menyen måten) til samme projektor - ingen forskjell. Hvorfor:

 

Overforenklet om dette med 1080i ut fra HD-DVD og BlueRay: Hvis du sender halvparten av et helt fullstendig bilde (fra ett eksakt øyeblikk i tid) først - og deretter andre halvparten av det nøyaktig samme bildet øyeblikket etter så har ikke det noe å si når TV'n (1080p forutsatt nativ oppløsning ) eller projektoren (1080p forutsatt nativoppløsning) tar disse to halvbildene og setter de sammen (de-interlacer) til det hele opprinnelige bildet fra plata FØR de havner på skjermen. Da har du jo det opprinnelige bildet i 1080p fiks ferdig, velbekomme osv... Ingenting blir borte! Dette er 1080i transmisson/overføring av 1080p matriale (hd-dvd og blureay film). Mye forvirring om dette her hos folk.

 

(Grunnen til at en del babler om at 1080i blir dårligere, du ser bare tilenhver tid bare halvparten bildet osv... har med at de blander sammen det over (1080i overføring av 1080p matriale) med matriale som er tatt opp og lagret i 1080i - tv produksjoner f.eks. For da vil et bilde bestå av to halvbilder som ikke er fra det nøyaktig eksakte samme øyeblikk i tid, men fra en pittepitteliten forskjell i tid. Halvparten ble recorda DER.... og halvparten ble recorda.. DER. Hvis opptakskameraet eller motivet har beveget seg raskt så vil disse to bildene være pittepittepitte litt forskjellige. Dette er 1080i matriale. Når vi så ser dette på våre digitale LCD/plasma skjermer som hele bilder så kan det komme litt forstyrrelser og utydeligheter fra sammensetningen av disse to litt forskjellige halvbildene.) Og så kan man blande inn analoge 1080i CRT skjermer også bare for å forvirre enda mere - de tegner jo opp annenhver linje på skjermen i tillegg på samme måte som våre gamle billedrørs tv'er (576i). Men disse finnes vel stort sett i statene tror jeg nesten. Store og tunge og dyre og erstattet av LCD/plasma nå. Mitt inntrykk i hvert fall.

 

HD-DVD spillere kan selvfølgelig sende ut 1080p. Det vil si : den første modellen til Toshiba kunne ikke det. (men det hadde som nevnt over lite å si for billedkvaliteten) Men det kommer to europeiske toshiba modeller nå - hvor den ene overfører bildet på 1080i måten og den dyrere kan overføre på begge måter, både 1080i og 1080p. Hvorfor 1080i overføring som mulighet også på den dyreste, eller hvorfor skulle noen velge det?:

 

Tja... f.eks ved lange kabelstrekk (over 8-10 meter) så er det ikke så mange HDMI kabler som garanterer feilfritt overføring av 1080p, mens derimot 1080i (og evt. 720p) overføring garanterer de fordi den overøringen krever mindre båndbredde. Så da er det jo bare for projektoren/tv'n og sette bildet sammen igjen til orginalen når den mottar de to halvbildene. Dette var interessant for meg fordi jeg skulle ha 12-15 meter HDMI kabel til 1080p projektoren min, og det var vanskelig å finne kabel som garanterte 1080p over så langt strekk. Fant kun ett merke som garanterte det til slutt. (Et annet merke garanterte 1080p bare til 7,5 meter, deretter kun 720p eller 1080i hvis man kjøpte lengre lengder. Alle de andre merkene jeg fant garanterte kun 720p og 1080i uansett lengde, kort eller lang).

 

Vel vel. Spennede framtid med HD-DVD og BlueRay uansett om man skjønner noe av dette eller ikke. Det blir fantastiske bilder. Og DET er det viktigste.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
AUDIO: B

The XBOX 360 addon is able to decode Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD. However, due to the lack of 5.1 analog or HDMI on the 360, these formats are output as standard Dolby Digital - resulting in audio quality similar to Standard DVD. While this is a bummer, it is a good thing that the 360 can read these formats, as it means that studios can encode titles in TrueHD and know that every single player out there can read it (even if the user isn't getting full resolution).

 

7245363[/snapback]

 

Hva er det som skiller f.eks DTS og Dolby TrueHD lyd? Har aldri satt meg inn i hva HD lyd innebærer.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest så vil den downsample hd-lyden ned til DolbyDigital og kjøre denne ut på den optiske kabelen, MEN downsamplingen vil bli ned til den maksimale bitrate som DD tillater, som er 640kbps...i forhold til standard DD som er 384-448kbps som du idag har på dvd.

Forhåpentligvis vil det i en update komme støtte for DTS i høy kvalitet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...