Gå til innhold

Hva skjer hos Microsoft?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hyggelig å vite at Axentrix ikke har nytte av artikkelen. Kan ikke alle andre som ikke har nytte også si ifra? -tar ironi hatten av-

 

Syntes dette var bra jeg! Driver å tar 70-443/70-444 så kanskje jeg må få opp farten så jeg er klar til de nye.

 

Finnes det noen bra websider hvor en kan følge med på hvilke tester som er på vei og når de er forventet releaset?

Lenke til kommentar
Syntes dette var bra jeg! Driver å tar 70-443/70-444 så kanskje jeg må få opp farten så jeg er klar til de nye.

7232603[/snapback]

Dessverre, den informasjonen er sjelden offentlig tilgjengelig. Som MCT har jeg noe bedre tilgang, men et tips vil være å følge med på www.vue.com dersom har registrert logins der. Beta-eksamener vil alltid ha eksamensnummer som begynner med 71-, og de dukker opp hos Vue 2-3 måneder før eksamen går live.

 

Ellers ønsker jeg deg lykke til med 70-443/70-444, personlig fant jeg de mye enklere enn tilsvarende utviklingseksamener, og da spesielt 70-442.

Lenke til kommentar
For mitt vedkomne, er alt dette helt uinteresant. Jeg vil gjerne vite når Wsus 3.0 kommer ut av beta, og om det kommer til å bli bedre enn Wsus 3.0 betaen jeg nå kjører  i produksjon (fy fy).

7229687[/snapback]

Godt spørsmål når den går ut av beta. For tiden er vel WSUS 3.0 i Beta 2. WSUS var opprinnelig ment sluppet i Q3, men det ser stygt ut for at dette kan bli utsatt helt til Q1 2007.

Lenke til kommentar
Hvordan er WSUS 3.0 Beta2? Jeg hoppet av den for ca. halvannet år siden fordi det var tilnærmet umulig å få den til å oppføre seg som man ville mot servere.

7234770[/snapback]

Det må da ha vært en tidligere utgave, og da sannsynligvis WSUS 2.0. Første public beta av WSUS 3.0 kom på sensommeren i år.

Lenke til kommentar
Hvordan er WSUS 3.0 Beta2? Jeg hoppet av den for ca. halvannet år siden fordi det var tilnærmet umulig å få den til å oppføre seg som man ville mot servere.

7234770[/snapback]

Såpass lenge siden, så var det nok wsus2 ja. Dette var helt latterlig, og umulig å få til å fungere bra.

 

Wsus 3.0 er ganske mye bedre, på de fleste måter.

MMC UI istedet for å måtte bruke iis og wsusadmin.

Mye bedre grupper, med mulighet for å gruppere i undergrupper.

Hver enkelt update kan approves for hver enkelt gruppe, så man lett kan, feks ha en testgruppe for å teste store opdatering, som IE7 og slikt.

Gode statistikker, med kake-diagrammer som viser oversikt over opdateringer.

 

Det er dog fortsatt stress på klientsiden. Dette kan gjøres i AD, men jeg har fortsatt over 50 pcer som jeg vet jeg ikke har på wsusen (Har ca 400). Aner ikke hvorfor de ikke dukker opp; Har sjekket regedit og alle keys der er riktig.

 

Ellers; Helt topp, og ikke minst, gratis.

Endret av Axentrix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...