Gå til innhold

Fatal1ty-nytt for spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man trenger ikke å hive musa rundt for å oppnå 20G. Det er nok med litt brå bevegelser. F.eks hvis man skal snu seg raskt rundt og stoppe rotasjonen veldig raskt i et spill.

7227914[/snapback]

 

Tja, det hadde vært moro å fått foretatt noen målinger på dette her.

7227928[/snapback]

 

Ja, det hadde vært interessant, personlig tror jeg man lett kommer opp i 20G eller mer om amn gjør en brå musebevegelse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund.

 

Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre?

 

Vi testet kalkulatorer en gang, de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim..

Endret av ArtDeco
Lenke til kommentar
Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund.

 

Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre?

 

Vi testet kalkulatorer en gang,  de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim..

7228165[/snapback]

 

På et sekund ja, men en mus som treffer et hard gulv bremser ned på veldig kort distanse/veldig kort tid. Det bir ganske krapp akselerasjon av det , om no faller ned 1 meter og gulv og objekt gir etter 1mm når det treffer, så er man oppe i 1000G.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund.

 

Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre?

 

Vi testet kalkulatorer en gang,  de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim..

7228165[/snapback]

 

HEHE. Jeg ler

men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim..
Lenke til kommentar
Det bir ganske krapp akselerasjon av det , om no faller ned 1 meter og gulv og objekt gir etter 1mm når det treffer, så er man oppe i 1000G.

 

AtW

7228266[/snapback]

 

Nå vil ikke jeg gå god for matematikken din, og etter å ha sjekket på Creative sine sider ser jeg at det er sporingen de 20g'ene handler om.

 

 

På den annen side er det samma for meg, jeg skal ikke ha den musa uansett. :-)

 

Edit: endret benevnelse til lille g.

Endret av ArtDeco
Lenke til kommentar
Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund.

 

Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre?

 

Vi testet kalkulatorer en gang,  de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim..

7228165[/snapback]

 

På et sekund ja, men en mus som treffer et hard gulv bremser ned på veldig kort distanse/veldig kort tid. Det bir ganske krapp akselerasjon av det , om no faller ned 1 meter og gulv og objekt gir etter 1mm når det treffer, så er man oppe i 1000G.

 

AtW

7228266[/snapback]

 

Det er ikke sikkert. for G kraft kommer ikke an på hvor høyt fallet var, iklke direkte i hvertfall. Det G krefter kommer an på er aksellerasjon og desellerasjon, og da er det farten til musen, og ikke høyden den faller fra som teller. Siden det er luft i rommet, bremser dette musen, og jeg vil tippe at en mus som faller ned fra et bord har en fart på rundt 20-40 km/t når den treffer gulvet. Jeg er ikke sikker på hvor mye G krefter dette er, men tviler på at det er 1000 g.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund.

 

Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre?

 

Vi testet kalkulatorer en gang,  de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim..

7228165[/snapback]

 

På et sekund ja, men en mus som treffer et hard gulv bremser ned på veldig kort distanse/veldig kort tid. Det bir ganske krapp akselerasjon av det , om no faller ned 1 meter og gulv og objekt gir etter 1mm når det treffer, så er man oppe i 1000G.

 

AtW

7228266[/snapback]

 

Det er ikke sikkert. for G kraft kommer ikke an på hvor høyt fallet var, iklke direkte i hvertfall. Det G krefter kommer an på er aksellerasjon og desellerasjon, og da er det farten til musen, og ikke høyden den faller fra som teller. Siden det er luft i rommet, bremser dette musen, og jeg vil tippe at en mus som faller ned fra et bord har en fart på rundt 20-40 km/t når den treffer gulvet. Jeg er ikke sikker på hvor mye G krefter dette er, men tviler på at det er 1000 g.

7228925[/snapback]

 

Fra bare en meter så har jeg regnet luftmotstanden som neglisjerbar. Man kommer bare opp i 16 km/t (fra en meter) så det er neppe mye feil, men om du vil så kan du jo godt regne ut hvor mye feil det blir.

 

Kan godt hende det ikke er 1000 g, det var mer for å vise at om ting ikke gir mye etter, så skal det ikke så mye til for å få høye g-krefter (eller høy akselerasjon om du vil), selv om tidspunktet disse kreftene virker er veldige korte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...