Gå til innhold

Nvidia aktiverer PureVideo HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Funker dette på feks en vanlig DVD? Og må det stå på feks min LCD skjerm at det støtter det?

7227368[/snapback]

 

Purevideo var først og fremst laget for dvd filmer og det funker veldig bra. Dvd'er ser meget bra ut med det :)

Med vanlige dvd'er trenger du ikke htcp støtte på skjermen din.

 

Ja, hvis du laster ned en fil fra nettet som er kodet med H.264 så fungerer det. Er ikke noe krav om at HDCP osv. skal være der.

7227475[/snapback]

 

 

Tror filformat (container) har noe å si også? Jeg har iallefall aldri klart få en h.264 encoded avi film til å bruke purevide. Eneste jeg får til å funke er .ts.

 

Skal også være sagt at man må bruke mp10 eller 11 (media player classic funker f.eks ikke).

Lenke til kommentar

Til alle som ser HD i feks 720p og 1080p og ikke har oppsettet som kreves så er det ingen grunn til å fortvile.. Bruk CoreAVC-pro decoder sammen med Windows mediaplayer classic. Krever ingen spesiell bra maskin for å kjøre 1080p uten noen form for lagg/etterslep.

 

Ps: dette gjelder altså filmer i form av fil (feks .tp) på pc. ikke film fra HD-DVD eller BR.

Endret av 6637Braindead
Lenke til kommentar
Tror filformat (container) har noe å si også? Jeg har iallefall aldri klart få en h.264 encoded avi film til å bruke purevide. Eneste jeg får til å funke er .ts.

 

Skal også være sagt at man må bruke mp10 eller 11 (media player classic funker f.eks ikke).

7227577[/snapback]

 

Jo, det skal ikke være noe problem å spille av, men CoreAVC er å foretrekke for H264. Og mediaplayer classic funker perfekt med Purevideo.. Har inntrykk av at det er den beste løsningen og. :thumbup:

 

I artikkelen står det: "I tillegg anbefaler Nvidia å ha minimum 1 GB minne og en eller annen form for dobbelkjerneprosessor."

 

Hvorfor skal det være nødvendig med en dobbelkjerneprosessor? Ett av poengene med Purevideo er jo å avlaste cpu, med hardware decoding av video via gpu?

Endret av j0lly
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg vil ha Purevideo til 6600GT! :wallbash:

7228221[/snapback]

6600GT støtter purevideo, men mangler jo enkelte HD-features (IVTC f.eks).

7228243[/snapback]

:hmm: Jeg fikk det ikke til å fungere med h.264 filmer hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvilke grep de har tatt for å hindre at "smartinger" får fatt i videostrømmen etter dekryptering - enten før eller etter dekoderen. Hvis noe som helst lesbart noensinne befinner seg i system-ram (enten h264 datastrøm eller dekodede frames) så går jeg ut ifra at noen får til å dumpe den til disk før eller senere?

 

Kanskje de gjør noe lurt i video-hardware?

 

-k

Lenke til kommentar
Jo, det skal ikke være noe problem å spille av, men CoreAVC er å foretrekke for H264.  Og mediaplayer classic funker perfekt med Purevideo.. Har inntrykk av at det er den beste løsningen og.  :thumbup:

 

Jeg har aldri fått MPC til å funke med purevideo. Mener jeg leste et sted at Purevideo krevet MP10 og oppover? Har du fått det til å funke med dvd'er også?

De eneste filmene jeg greier å få til å funke med purevideo er .ts filmer og dvd'er (sålenge jeg bruker MP10-11). Selv ikke den demofilmen på purevideo hjemmesiden (som er wmv) får jeg til å fungere med purevideo. :hmm:

 

Noen som vet hva som kan være galt? Andre codecs som kødder det til?

Lenke til kommentar
I artikkelen står det: "I tillegg anbefaler Nvidia å ha  minimum 1 GB minne og en eller annen form for dobbelkjerneprosessor."

 

Hvorfor skal det være nødvendig med en dobbelkjerneprosessor? Ett av poengene med Purevideo er jo å avlaste cpu, med hardware decoding av video via gpu?

7227722[/snapback]

Det samme lurer jeg også på, 1GB ram og dobbelkjerneprosessor?! Hvis alt dekodes i hardware og sendes direkte til skjerm som de reklamerer trenger man bare å sende en 3.75MB datastrøm til skjermkortet. Men jeg vet ikke hvordan Windows er, kanskje hele sulamitten må sendes tilbake til CPU for å limes inn i WMP 10. Men gjør de det er det kanskje lett å få tak i den dekrypterte HD-DVD bitstrømmen?

 

Hva med Vista der alt tegnes til en back-buffer (3d texture) og før det blandes/rendres og sendes til framebufferen? Noen som er ninja :ph34r: på dette omerådet?

Lenke til kommentar

PureVideo filtrene er bare for MPEG-2 (DVD som HD). PureVideo driverne støtter hardware-aksellerering av AVC og VC1 i tillegg til MPEG-2. For å kunne spille av AVC eller VC1 trenger du derfor en tredjeparts AVC/VC1-dekoder, som fra Cyberlink eller Intervideo. For AVC er derimot den uaksellererte CoreAVC-dekoderen raskere enn de aksellererte dekoderene fra Cyberlink/Intervideo.

 

Bra test her: http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia...deo_hd_preview/

Endret av stigto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...