Gå til innhold

MasterCard duker for mobilbetaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå sitter jeg på mobilen uten mulighet til å sjekke saken selv, men bruker de virkelig tasteuhyret Nokia 3220 i et slikt prosjekt? Skulle nesten tro det egentlig skulle stå nokia 3250...

7209880[/snapback]

 

Samme sier jeg.:p De kunne nå valgt en litt mer teknisk mobil når de først skal prøve seg på et slik område.. Men men.. Hva kan nå vi gjøre med det :)

 

Og ja.. jeg fikk meg med at Nokia 3220 er den eneste mobilen som er lansert i en NFC-versjon.

Lenke til kommentar

Nei, NFC har ingenting med det å gjøre :)

 

NFC er bare en slags brikke som kan leses på kort avstand. Kredittkort med slike innebygget finnes i en rekke land. Eneste forskjell MasterCard har gjort, er å bruke 3220 med slik brikke innebygget istedenfor kredittkort.

 

Nokia har lansert en egen 3220 med NFC, i tillegg til den vanlige 3220. Men NFC-versjonen er en sjelden sak.

Lenke til kommentar

Jeg stiller et stort spørsmål til sikkerhet sammenlignet med dagens løsninger. Å la mobilen betale uten å taste en eneste kode, øker da sannsynligvis tyveri av mobiltelefoner, noe som er ganske utbredt pr idag. Nei, jeg hadde aldri tatt i bruk denne løsningen. Fingeravtrykklesern er veien å gå. En stund tilbake leste jeg at det er gjennomføres/har gjennomført en testperiode på dette i tyskland. Noen som kan avkrefte/bekrefte og evt har mere info?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...