Gå til innhold

Ring gratis, Telenor betaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På kontrakten står det 40.000 gratis ringeminutter eller noe sånt. :)

FRI120 er jo egentlig genialt for de som ringer rundt 2 timer i måneden da. Det kan ingen nekte for!?

7207699[/snapback]

 

Hvis du ser på månedsprisen til Fri120 så er det ikke to billige timer med ringing, selv om det er uten oppstartsavgift og til tross for at du kan kjøpe mobil med subsidiering ved tegning av dette abbonementet, så forstår jeg hvorfor det ikke har slått helt an.

Lenke til kommentar
På kontrakten står det 40.000 gratis ringeminutter eller noe sånt. :)

FRI120 er jo egentlig genialt for de som ringer rundt 2 timer i måneden da. Det kan ingen nekte for!?

7207699[/snapback]

 

Hvis du ser på månedsprisen til Fri120 så er det ikke to billige timer med ringing, selv om det er uten oppstartsavgift og til tross for at du kan kjøpe mobil med subsidiering ved tegning av dette abbonementet, så forstår jeg hvorfor det ikke har slått helt an.

7208077[/snapback]

NetCom sitt tilsvarende abo: ActiveTalk...

Ringer man 120 minutter med ActiveTalk vil det koste 106.80 kr.

Hvis man legger til månedsavgiften på 129 kr. er man oppe i 235,80 kr.

 

Tele2 sitt tilsvarente abo: Mobil Pluss.

Ringer man 120 minutter med Mobil Pluss vil det koste 106,80 kr. (litt rimeligere til Tele2, men hvor mange har det?).

Hvis man legger til månedsavgiften på 119 kr. er man oppe i 225,80 kr.

 

Jeg har ikke tatt med oppkoplingsavgiften på 0,59 kr. som kommer i tillegg hos begge to. Si at man starter 20 samtaler på 6 minutter hver i gjennomsnitt. Det blir 11,80 kr. ekstra.

 

Da blir det totalt:

Telenor Fri120: 229 kr.

NetCom ActiveTalk: 247,60 kr.

Tele2 Mobil Pluss: 237,60 kr.

 

(Ikke skyt meg hvis hoderegningen er feil...)

Lenke til kommentar

Eller så kan man droppe å kjøpe mobiltelefon "på avbetaling" ved å binde seg til en operatør når man kjøper mobiltelefon. Da bestiller man et internettabbonement hos tele2, chess, netcom eller liknende og kjøper mobiltelefon uten binding. Jada, mobiltelefonen koster da mer den dagen du kjøper den, men det har du tjent inn ganske raskt. 0,- i månedsavgift og 0.59,- per minutt du ringer. Det blir rundt regnet 85, i måneden om du ringer i to timer det...

 

Du sparer da 145,- i måneden og kan kjøpe deg en telefon til 1740,- for pengene du sparer det året. (Og så er det vel endel som ringer mer enn to timer i måneden også...)

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar
Eller så kan man droppe å kjøpe mobiltelefon "på avbetaling" ved å binde seg til en operatør når man kjøper mobiltelefon. Da bestiller man et internettabbonement hos tele2, chess, netcom eller liknende og kjøper mobiltelefon uten binding. Jada, mobiltelefonen koster da mer den dagen du kjøper den, men det har du tjent inn ganske raskt. 0,- i månedsavgift og 0.59,- per minutt du ringer. Det blir rundt regnet 85, i måneden om du ringer i to timer det...

 

Du sparer da 145,- i måneden og kan kjøpe deg en telefon til 1740,- for pengene du sparer det året. (Og så er det vel endel som ringer mer enn to timer i måneden også...)

7209034[/snapback]

 

Er vell som jeg alltid har sagt: for storforbrukerne vil alltid usubsidiert tlf lønne seg i kombinasjon med de billigste abonnementene. ;)

Lenke til kommentar
Men så må man også huske på at hvis man vil ha alle tilleggstjenestene så er det stort sett Telenor og NetCom som kan tilby de i de vanlige abonnementene sine.

 

Skal man ringe mye og bryr seg ikke om annet enn ringing og sms er TalkMore/Noextras kjempefint.

7211889[/snapback]

 

Faktisk så er jo billig-abonnementene til telenor\netcom\tele2 meget gode på pris, ofte kan de matche andre billigtilbydere. Jeg anbefaler de som ringer mye å bruke f.eks champion fra tele2, frifiks fra telenor eller netcom smart-talk, blir lønnsomt i lengden, samt at du kan få subsidiert tlf med opptil 500,- om du kjøper en låst.

Lenke til kommentar
Eller så kan man droppe å kjøpe mobiltelefon "på avbetaling" ved å binde seg til en operatør når man kjøper mobiltelefon. Da bestiller man et internettabbonement hos tele2, chess, netcom eller liknende og kjøper mobiltelefon uten binding. Jada, mobiltelefonen koster da mer den dagen du kjøper den, men det har du tjent inn ganske raskt. 0,- i månedsavgift og 0.59,- per minutt du ringer. Det blir rundt regnet 85, i måneden om du ringer i to timer det...

 

Du sparer da 145,- i måneden og kan kjøpe deg en telefon til 1740,- for pengene du sparer det året. (Og så er det vel endel som ringer mer enn to timer i måneden også...)

7209034[/snapback]

 

Det blir da ikke noe spesielt billigere å kjøpe en telefon uten abonnement, så lenge det er riktig telefon. Tar man Nokia N73 som et eksempel koster den følgende (priser hentet med Amobil sin prisguide)

 

Uten abonnement

Nokia N73 kr 3.899,- (https://prisguiden.no/product.php?productId=44608)

 

Med abonnement

Nokia N73 kr 2.365,- (https://prisguiden.no/product.php?productId=47655)

 

Dette gir en diferanse på 3899 - 2365 = 1534

Denne summen må man betale ekstra hvis man velger å ikke kjøpe en subsidiert telefon. Denne summen deler man så på 12, for å få differansen inn i månedsprisen på internett abonnementet

 

1534 / 12 = 127,83

 

Hvis man så ringer 2 timer i måneder og benytter regnestykkene som tidligere er nevnt i denne diskusjonen vil følgende priser gjelde:

 

Internett abonnement

85 + 127,83 = 212,83

Pris for et helt år er 212,83 * 12 = 2533,96

 

Telenor Fri120

Her ble det nevnt 229 i måneden. En diferanse på 229 - 212,83 = 16,17 i måneden i Internett abonnement sin favør

Pris for et helt år er 229 * 12 = 2748

Eller en differanse på 2748 - 2533,96 = 214,04 i året

 

Ikke store summen å spare, og da får man samtidig mer penger å rutte med der og da når man kjøper telefonen, samt potensielle flere tjenester hos Telenor.

 

Nå er jeg ikke sikker på om de 2 månedene fri bruk går under de 12 månedene eller om det er 2 måneder fri bruk og så 12 måneder binding. Men hvis det er da 10 måneder man reelt betaler for blir det 229 * 10 = 2290

 

Dette gjør at differansen mellom Internett og Telenor blir 2533,96-2290 = 243,96

 

Telenor er 243,96 kr billigere enn Internett abonnementet.

 

Dette regnestykket forutsetter at prisene som brukes er riktige, at prisen på telefon følger samme nogenlunde samme mønster og at man bruker dette tilbudet.

Endret av Glofi
Lenke til kommentar
På kontrakten står det 40.000 gratis ringeminutter eller noe sånt. :)

FRI120 er jo egentlig genialt for de som ringer rundt 2 timer i måneden da. Det kan ingen nekte for!?

7207699[/snapback]

 

Hvis du ser på månedsprisen til Fri120 så er det ikke to billige timer med ringing, selv om det er uten oppstartsavgift og til tross for at du kan kjøpe mobil med subsidiering ved tegning av dette abbonementet, så forstår jeg hvorfor det ikke har slått helt an.

7208077[/snapback]

NetCom sitt tilsvarende abo: ActiveTalk...

Ringer man 120 minutter med ActiveTalk vil det koste 106.80 kr.

Hvis man legger til månedsavgiften på 129 kr. er man oppe i 235,80 kr.

 

Tele2 sitt tilsvarente abo: Mobil Pluss.

Ringer man 120 minutter med Mobil Pluss vil det koste 106,80 kr. (litt rimeligere til Tele2, men hvor mange har det?).

Hvis man legger til månedsavgiften på 119 kr. er man oppe i 225,80 kr.

 

Jeg har ikke tatt med oppkoplingsavgiften på 0,59 kr. som kommer i tillegg hos begge to. Si at man starter 20 samtaler på 6 minutter hver i gjennomsnitt. Det blir 11,80 kr. ekstra.

 

Da blir det totalt:

Telenor Fri120: 229 kr.

NetCom ActiveTalk: 247,60 kr.

Tele2 Mobil Pluss: 237,60 kr.

 

(Ikke skyt meg hvis hoderegningen er feil...)

7208234[/snapback]

 

Men finnes det folk som ringer 120 minutter i måneden da? Jeg overgår meg sjøl vist jeg greier å holde meg under 60 min om dagen, å da "tar jeg meg sammen".

Lenke til kommentar
På kontrakten står det 40.000 gratis ringeminutter eller noe sånt. :)

FRI120 er jo egentlig genialt for de som ringer rundt 2 timer i måneden da. Det kan ingen nekte for!?

7207699[/snapback]

 

Hvis du ser på månedsprisen til Fri120 så er det ikke to billige timer med ringing, selv om det er uten oppstartsavgift og til tross for at du kan kjøpe mobil med subsidiering ved tegning av dette abbonementet, så forstår jeg hvorfor det ikke har slått helt an.

7208077[/snapback]

NetCom sitt tilsvarende abo: ActiveTalk...

Ringer man 120 minutter med ActiveTalk vil det koste 106.80 kr.

Hvis man legger til månedsavgiften på 129 kr. er man oppe i 235,80 kr.

 

Tele2 sitt tilsvarente abo: Mobil Pluss.

Ringer man 120 minutter med Mobil Pluss vil det koste 106,80 kr. (litt rimeligere til Tele2, men hvor mange har det?).

Hvis man legger til månedsavgiften på 119 kr. er man oppe i 225,80 kr.

 

Jeg har ikke tatt med oppkoplingsavgiften på 0,59 kr. som kommer i tillegg hos begge to. Si at man starter 20 samtaler på 6 minutter hver i gjennomsnitt. Det blir 11,80 kr. ekstra.

 

Da blir det totalt:

Telenor Fri120: 229 kr.

NetCom ActiveTalk: 247,60 kr.

Tele2 Mobil Pluss: 237,60 kr.

 

(Ikke skyt meg hvis hoderegningen er feil...)

7208234[/snapback]

 

Men finnes det folk som ringer 120 minutter i måneden da? Jeg overgår meg sjøl vist jeg greier å holde meg under 60 min om dagen, å da "tar jeg meg sammen".

7220769[/snapback]

 

 

Ja, de folka finnes faktisk. At du ringer 1800 minutter i måneden betyr jo bare at du er totalavhengig av mobiltelefon. Andre folk klarer seg med tlf bare de vet de har muligheten til å bli nådd og å få tak i andre.

Lenke til kommentar
På kontrakten står det 40.000 gratis ringeminutter eller noe sånt. :)

FRI120 er jo egentlig genialt for de som ringer rundt 2 timer i måneden da. Det kan ingen nekte for!?

7207699[/snapback]

 

Hvis du ser på månedsprisen til Fri120 så er det ikke to billige timer med ringing, selv om det er uten oppstartsavgift og til tross for at du kan kjøpe mobil med subsidiering ved tegning av dette abbonementet, så forstår jeg hvorfor det ikke har slått helt an.

7208077[/snapback]

NetCom sitt tilsvarende abo: ActiveTalk...

Ringer man 120 minutter med ActiveTalk vil det koste 106.80 kr.

Hvis man legger til månedsavgiften på 129 kr. er man oppe i 235,80 kr.

 

Tele2 sitt tilsvarente abo: Mobil Pluss.

Ringer man 120 minutter med Mobil Pluss vil det koste 106,80 kr. (litt rimeligere til Tele2, men hvor mange har det?).

Hvis man legger til månedsavgiften på 119 kr. er man oppe i 225,80 kr.

 

Jeg har ikke tatt med oppkoplingsavgiften på 0,59 kr. som kommer i tillegg hos begge to. Si at man starter 20 samtaler på 6 minutter hver i gjennomsnitt. Det blir 11,80 kr. ekstra.

 

Da blir det totalt:

Telenor Fri120: 229 kr.

NetCom ActiveTalk: 247,60 kr.

Tele2 Mobil Pluss: 237,60 kr.

 

(Ikke skyt meg hvis hoderegningen er feil...)

7208234[/snapback]

 

Men finnes det folk som ringer 120 minutter i måneden da? Jeg overgår meg sjøl vist jeg greier å holde meg under 60 min om dagen, å da "tar jeg meg sammen".

7220769[/snapback]

 

 

Ja, de folka finnes faktisk. At du ringer 1800 minutter i måneden betyr jo bare at du er totalavhengig av mobiltelefon. Andre folk klarer seg med tlf bare de vet de har muligheten til å bli nådd og å få tak i andre.

7220777[/snapback]

 

Selvfølgelig er jeg totalavhenging av mobiltelefonen. Jeg kunne f.eks ikke utført mitt yrke uten å bruke mobilen stort sett hele dagen. Og det er på denne måten jeg, min familie og min omgangskrets får hverdagen og fritiden til å gå rundt, men uansett, selv minstemann i familien på 12 år bruker telefonen mer enn 120 min i måneden. Og vet faktisk ikke om noen som bruker telefonen så lite.

Lenke til kommentar

Eldar: Jeg vet om mange.... over 50% av alle som kommer for å kjøpe telefon av meg bruker den mindre enn 120 minutter i måneden. ;)

 

Såklart lønner deg seg for deg å ta det billigste abo. som finnes når det gjelder samtalepriser, men da får du såklart ikke nyte godt av alt innholdet du kan ha hos Telenor f.eks... derfor må man ta et valg om man vil betale litt ekstra for tilleggstjenester.

Lenke til kommentar
Eldar: Jeg vet om mange.... over 50% av alle som kommer for å kjøpe telefon av meg bruker den mindre enn 120 minutter i måneden. ;)

 

Såklart lønner deg seg for deg å ta det billigste abo. som finnes når det gjelder samtalepriser, men da får du såklart ikke nyte godt av alt innholdet du kan ha hos Telenor f.eks... derfor må man ta et valg om man vil betale litt ekstra for tilleggstjenester.

7221336[/snapback]

 

Det kan hende d lønner seg for meg, men jeg bruker Netcom og er svært fornøyd med d. F.eks smsMania gir meg en fast pris på meld noe jeg sparer masse på. Meget fornøyd med Netcom jeg og har aldri vurdert å gå over til di "mindre" selskapene. Har også hatt Telenor uten at det gjorde meg fornøyd. Netcom er jeg svært fonrøyd med. Spesielt trådløs familie og smsmania :)

Lenke til kommentar

Under to timer i måneden ja. Det går fint det skjønner du. På jobben har jeg egen telefon, og om jeg snakker i telefon er det ofte fordi noen ringer meg. Ellers foregår veldig mye kommunikasjon på sms og msn. Telefonen brukes derfor mest til samtaler ala "hva skal jeg kjøpe på butikken", "møtes på hjørnet om fem minutter". Raske små beskjeder et par ganger i uken. Som student ble man god på å unngå å ringe, noe som sitter igjen fremdeles. Nå som jeg har fått så billig abbonement merker jeg at det er enklere å ringe enn å sende en sms, men det er som sagt mye fordi jeg føler jeg har råd til det. Sikker på at det er mange som er nede i nesten null kroner måneden i ringetid og kun sender sms.

Lenke til kommentar

HeHe, du har vel rett der. Jeg også var mer sparsom før når det kostet mer, men nå syns jeg det finnes veldig mange abb som har såpass greie vilkår at jeg ser ikke på mobiltelefonen som dyr i drift lengre. Dermed ringer jeg automatisk mer. Slik det har blitt for meg ringer jeg mer og mer og betaler mindre og mindre fra år til år.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...