Gå til innhold

Bærbar-holder med tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem vil noen sine egne øyne så vondt at de lar de bli eksponert for en CRT-skjerm oftere enn nødvendig? Tror de fleste innbiller seg at CRT faktisk er bedre enn LCD av gammel vane eller kanskje trass. Dette er nok ment for kontor-folk som kun bruker bærbar, ikke de som er ultrakresne på skjermkvalitet.

Så, herved går utfordringen ut, overbevis meg om at jeg må ha en CRT skjerm fremfor en LCD (se bort i fra strømforbruk, plass og skadevirkninger begge typene måtte ha, tenker bare på bildekvalitet :) )

Lenke til kommentar
Hvem vil noen sine egne øyne så vondt at de lar de bli eksponert for en CRT-skjerm oftere enn nødvendig? Tror de fleste innbiller seg at CRT faktisk er bedre enn LCD av gammel vane eller kanskje trass. Dette er nok ment for kontor-folk som kun bruker bærbar, ikke de som er ultrakresne på skjermkvalitet.

Så, herved går utfordringen ut, overbevis meg om at jeg må ha en CRT skjerm fremfor en LCD (se bort i fra strømforbruk, plass og skadevirkninger begge typene måtte ha, tenker bare på bildekvalitet :) )

7198896[/snapback]

 

På CRT har man høyere oppløsning pr. tomme, og latencyen er det INGEN som merker på dagens CRT skjermer

Lenke til kommentar

Er veldig enig i det med kontrastnivå.. og må jo legge til at svart ikke er svart... (dette må jo endre seg med (O)LED skjermer). Det med høyere oppløsning per tomme er riktig også, men det er "markedet" som ikke vil ha mer.. LCD skjermer med langt høyere punkttetthet er ikke umulig å lage. Angående latency så tror jeg det ikke er noen "normale" som merker at en ny LCD skjerm har mer etterslep eller liknende oppdaterings-problemer i forhold til en crt skjerm.

 

Så enda mer off-topic; TV 2 sine HD-trailere har et vell av 1080p LCD skjermer fra ca 14"-15" (fikk ikke sett så nøye) og oppover som SKAL vise 60fps feilfritt. Samtidig hadde de også CRT skjermer i samme størrelse og samme oppløsning, og jeg må si at det var GODE crt skjermer :) Men det blir vel for dyrt og komplisert for forbrukere, i tillegg til at det alltid vil ta mer plass enn LCD

 

EDIT: litt feil formulering

Endret av devo_thj
Lenke til kommentar
En høy skjermstilling er en uvane som belaster hode, nakke og skuldre mer enn ved en lav.

Husk: det er naturlig å se på ting man har mellom hendene..... :thumbup:

7201768[/snapback]

 

Stemmer. Hvem får vondt i nakken av å lese en bok en har liggende på et bord foran seg? (Som gir deg mer vinkel i nakken enn å se på en laptopskjerm)

 

Hvis det virkelig var bedre å heve blikket vil jeg tro at noen i løpet av de rundt fire hundre årene som har gått siden trykkerimaskinen ble oppfunnet ville ha laget et bokstativ a la denne bærbar-holderen. Jeg har imidlertid ikke sett noe slikt stativ enda... ;)

Lenke til kommentar
Den så jo veldig bra ut men har ikke plass på skrivebordet :(

7198311[/snapback]

 

Enig genial dings ved første øyekast, men må jo rydde masse for å få plass til den:-(

 

Ang skjermhøydediskusjonen så er vel problemet med en laptop at skjermen er for lav og for nærme. Toppen av skjermen skal vel være sånn omtrent i øyenhøyde .

 

 

edit:leif

Endret av firefox
Lenke til kommentar

Hvem vil seg selv så vondt at de bruker den bærbare som arbeidsverktøy over lengre tid? Bruker man bærbar på kontoret bør en forlange å få en dockingstasjon, ekstern skjerm, tastatur og mus, ikke noe billig skvip som denne artikkelen linker til. Dersom sjefen spør hvorfor henviser du til arbeidsmiljøloven.

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...