Gå til innhold

NextGenTel justerer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den nye jazz-linjen, så vil det utkonkurere Freewave som billigste 2mbit linje.

Lurer på(eller om) freewave kommer til å følge opp på dette.

 

 

Hvorfor er det bare NGT som har et tilbud om å få høyere opphastighet mot litt ekstra i måneden ?

 

Håper fartsøkningen til TN og NGT får flere ips'er til å følge etter.

Lenke til kommentar
Med den nye jazz-linjen, så vil det utkonkurere Freewave som billigste 2mbit linje.

Lurer på(eller om) freewave kommer til å følge opp på dette.

 

 

Hvorfor er det bare NGT som har et tilbud om å få høyere opphastighet mot litt ekstra i måneden ?

 

Håper fartsøkningen til TN og NGT får flere ips'er til å følge etter.

7197602[/snapback]

 

 

Hos Get kan man få dobbel opphastighet mot 99 kr ekstra i måneden.

Lenke til kommentar
Det opplyses også om at eksisterende kunder kan oppgradere sine linjer til ADSL 2+ (MegaFree) uten tillegg i månedsprisen ut året.

 

Sitter og funderer på dette, har 3351 modem, fungerer meget bra. Søkte på kapax og får informasjon om at jeg sitter 351m total linjelengde til sentral. Noe som kan love godt på hastigheter.

 

Men ifølge http://kundesider.no så må jeg registrere oppgradering til adsl2+. Så er spørsmålet mitt: Hvor lang tid tar det? Må de inn i sentral og koble meg om? Blir jeg fakturert med ekstra kostnader? Og må jeg få nytt modem?

Lenke til kommentar

"Flere av NextGenTels ADSL-kunder kan nå vente seg bedre overføringshastigheter - til samme pris. Justeringene er et svar på Telenors nylige endringer"

 

Hvilken endringer har Telenor gjort i det siste da ? Mulig jeg ikke har fått med meg hva, men kan ikke huske at Telenor ikke har gjort noe siden dem lanserte adsl 2 på våren.

Lenke til kommentar

Har 3500/600 nå og det er jo forsåvidt hyggelig å få noen k ekstra men jeg tviler i grunn på at jeg kommer til å merke noe som helst i praksis. Da jeg gikk fra 700/128 til 1024/256 merket jeg det veldig godt, store epost gikk plutselig unna igjen. Etter det har i grunn hver ny hastighetsøkning blitt notert med et lite gjesp...

Lenke til kommentar
Sitter og funderer på dette, har 3351 modem, fungerer meget bra. Søkte på kapax og får informasjon om at jeg sitter 351m total linjelengde til sentral. Noe som kan love godt på hastigheter.

 

Men ifølge http://kundesider.no så må jeg registrere oppgradering til adsl2+. Så er spørsmålet mitt: Hvor lang tid tar det? Må de inn i sentral og koble meg om? Blir jeg fakturert med ekstra kostnader? Og må jeg få nytt modem?

 

Oppgraderte fra ADSL Free for ca 2mnd siden til ADSL2+ megafreee.

Tok ca 4 uker. Fikk nytt modem 2 uker før oppgradering skjedde.

Kostet meg ca. 600,- ekstra for å oppgradere (byttet eier her også). Du må nok regne med et gebyr for å oppgradere.

 

Jeg sitter også bare 350m fra sentral og jeg får nå 23799/1479 (står oppført i modem). Reell hastighet er opp i mot 22mbit ned og 1,3mbit opp:-) Klager ikke.....

 

Mvh

Lars Thore

Lenke til kommentar

Oppgraderingene er jo flott for de som har gode nok linjer til å nyte godt av økningen, men jeg må si at jeg forstår ikke helt hva poenget med de nye hastighetsklassene er. Er de ikke veldig nærmt de eksisterende hastighetsklassene, både i pris og hastighet?

 

Og har jeg gått glipp av noe i nyhetene forresten? Jeg kan ikke huske at Telenor har gjort noen justeringer nylig.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Personlig misliker jeg disse hastighetsøkningene hos NGT. Hadde den beste linjen NGT kunne tilby for 5 år siden. Deretter har de økt hastigheten en rekke ganger. Linjen min peeket ut på ca 6,5 Mbit/s pga linjelengde til sentral, men etter de hissige hastighetsøkningene de siste 2 år, er det så mye trafikk eller noe, at jeg aldri får over 2,5 Mbit/s. Lurer på hvor mye min hastighet kommer til å falle denne gangen.... Kommer til å hoppe over til Get i det sekundet de kan tilby internett hos meg.

 

Men for de som får noe bedre er jo dette topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...