Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 1.8S nyinnkjøpt! (skrotet)


PC^2020

Anbefalte innlegg

Hmm, tok et impulskjøp i stad, vet ikke helt hvorfor, men kjøpte meg en Audi 80 1.8S for 4500 kr:P Årsavgift inkl.

 

Den har gått 212000, service-heftet gikk til 120000km eller noe, etter det sdtrur jeg den forrige eier har hatt service hos div folk. Forrige eier hadde bilen på service på 190 og noe, så jeg må ta en shining på den.

Ekstrautstyr:

Takluke

Orginale hjulkapsler :p

 

Varmeapparatet blåser, men det kommer ikke varme ut av det.. Noen her som kan bidra med noen smarte inlegg ang. dette?

 

bilder:

6_-97657028.jpg

 

6_-917970823.jpg

 

6_-1982407344.jpg

 

6_-1793336247.jpg

 

6_-1987782452.jpg

 

6_-619914575.jpg

 

6_776394049.jpg

 

6_929027415.jpg

 

6_312201393.jpg

 

Så ja en ting til: den motoren tikker? Er dette pga. hydrauliske ventilløftere eller noe slikt? :hmm:

 

Bortsett fra dette, så er det vel ikke noe som er galt egentlig, den starter og går pent :D

 

Så ja.

Dette skal jeg gjøre med en gang:

Bytte olje, oljefilter, luftfilter og kanskje girolje? Skal prøve å se på varmeapparatet også, men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre der..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stakkars bil, den har levd et hardt liv. Varmeapparatet er en enkel sak, det er en ventil som står på en av slangene som går igjennom torpedoveggen som regulerer vanntilførselen til varmeregisteret, sjekk at wiren ikke har hoppet av og at det er like varmt på begge sidene av denne ventilen, men det kan også være luft i systemet pga vannmangel så sjekk det også.

 

At motoren skulle tikke allerede etter at at den har passert knapt 200.000km var vel tidlig, er du heldig så er det bare pakninga mellom eksosmanifoilen og blokka som er gåen, ellers så kan det være at motoren ikke har fått de oljeskiftene den bør ha hatt, med de store hullene i serviceheftet så kan den ha vært utsatt for mye rart.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Bruk kondensfjerner hver gang du fyller bensin. Dosering står på flaska og dette har i noen tilfelle vist seg å hjelpe mot tikking da du får renset og smurt ventilsetene (til en viss grad) med dette. Hvor godt det hjelper er imidlertid avhengig av hvor slitne ventilløfterne er.

 

4500 er likevel avsindig billig for en bil som ikke har gått mer enn 212', er det noe annet skummelt som skjuler seg under skallet?

Lenke til kommentar
Bruk kondensfjerner hver gang du fyller bensin. Dosering står på flaska og dette har i noen tilfelle vist seg å hjelpe mot tikking da du får renset og smurt ventilsetene (til en viss grad) med dette. Hvor godt det hjelper er imidlertid avhengig av hvor slitne ventilløfterne er.

7206585[/snapback]

 

Nå hjelper ikke kondensfjerner mot ventiltikking. Kondensfjerner består av nesten 100% isopropanol og gjør at vann blir løst opp til mindre partikler og blander seg med bensinen slik at bensinpumpen får tak i vannet og frakter den sammen med bensinen frem til motoren, det er alt den gjør. Blyerstattning (TriPak o.l) derimot kan hjelpe mot ventiltikking siden det inneholder kalium som smører ventilene.

Lenke til kommentar

hmm, når jeg logga på mekonomen så stod det audi 80 1.8s kat.

 

men uansett: Har kjørt den litt, og har ikke merka noen lekasjer eller andre feil. Kjører den ikke mere før jeg får bytta olje, oljefilter, luftfilter, bensinfilter.

 

Det ser ut som om forrige eier har kobla seg forbi varmeaparatregistret, så den lekker eller er tett kan jeg tenke meg. Så en brukt en til 350kr..? :hmm: Vanskelig å bytte?

 

Skal prøve å ha i guglemeie i bensinen.

 

Bilen starter lett i kulda, styringa er bra og bremsene er bra. Så jeg trur absolutt at bilen har et potsensiale for å bli i 100% stand igjen. Må bare ta en liten fiks på den først. Men de delene jeg trenger er ikke dyre saker uansett..

 

Skal ta flere bilder når jeg kommer hjem.

 

Bilen er fin å lukeparkere når det er is under :p Isen fungerer bra som servo :tease:

 

Om noe skulle gå rett i dass, fek.s at motor skulel slutte totalt å fungere el. lign. så er det sikkert ikke noe problem å selge bilen i deler, interiøret er jo nokså pent osv..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Ok, bilen daua nå, kjørte som FAEN på en parkeringsplass, bare helt rå kjøring, sykt morro men dyrt. Drivleddet ble vridd tvers av, luftfilteret og forgassern bare knakk i 2 og radiatorslangen brakk i 2 så det fossa damp ut av hele dritten, faen dere skulle sett, hele møkk gikk i stykker på ett minutt.. :D

 

Bilder:

 

På bilde nr1. så ser man forgassern som er ryki tvers av..

På bilde nr2. så er det drivknuta som er helt graut.

På bilde 3 ser man jeg som dytter på plass bilen :love:

 

Noen som vil ha audi 80-deler? Si ifra:D Bilen dynges neste uke.

post-30995-1162583558_thumb.jpg

post-30995-1162583565_thumb.jpg

post-30995-1162583571_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nylig kjøpt en lignende bil selv.. har nesten stått mer enn den har gått, lol.. Drivledda er visstnok noe ordentlig dritt på de bilene! Spesielt da mansjettene merkeforhandlerne gir deg praktisk talt er av papp.. Biltemamansjettene har relativt bedre kvalitet.

Sliter med litt av hvert med motoren.. heldigvis får jeg besøk av en kollega med VAG-ekspertise i mårra :D

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Ok, bilen daua nå, kjørte som FAEN på en parkeringsplass, bare helt rå kjøring, sykt morro men dyrt. Drivleddet ble vridd tvers av, luftfilteret og forgassern bare knakk i 2 og radiatorslangen brakk i 2 så det fossa damp ut av hele dritten, faen dere skulle sett, hele møkk gikk i stykker på ett minutt..  :D

 

Bilder:

 

På bilde nr1. så ser man forgassern som er ryki tvers av..

På bilde nr2. så er det drivknuta som er helt graut.

På bilde 3 ser man jeg som dytter på plass bilen :love:

 

Noen som vil ha audi 80-deler? Si ifra:D Bilen dynges neste uke.

7212722[/snapback]

 

 

hahaha så bra... her sliter du ut en bil på ett minutt og bare ler av det etterpå :!: skulle filmet det da :cool: setter pris på litt ufornuftig kjøring på en øde parkeringsplass jeg også, dessverre er håndbrekket på min 80 bortimot størknet, så slædding er ikke noe sjarm med den..

Lenke til kommentar

Brekket funker som f på denna, filma litt når vi ga full gass med brukken mansjett, da stod det 7000rpm på klokka og 220kmt på speedon, da lo jeg, :D Jeg og en kammerat taua bilen fra parkplassen og hjem nå... når jeg kom opp til parkplassen så hadde all bremsevæska renni ut, så det er så vidt det er bremser også :cool:.

 

Denne bilen er midlt sagt klar for dynga. :dribble:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Brekket funker som f på denna, filma litt når vi ga full gass med brukken mansjett, da stod det 7000rpm på klokka og 220kmt på speedon, da lo jeg,  :D Jeg og en kammerat taua bilen fra parkplassen og hjem nå... når jeg kom opp til parkplassen så hadde all bremsevæska renni ut, så det er så vidt det er bremser også :cool:.

 

Denne bilen er midlt sagt klar for dynga. :dribble:

7213155[/snapback]

 

Gratulere med den tvilsome æren av å ha hatt den bilen som har vart kortest

av samtlige her inne i showcasetråden, selv den hvite dele-camryen jeg kjøpte

for vrakpant varte lengre en lekebilen din :tease:

Lenke til kommentar

jeg fikk nå kjørt bilen noe sånn som 5-10 mil totalt.. På mandag får denne bilen sin siste trill på norske veier. Skal bare demontere en del deler først. Fine seter :)

 

Rart at så mye gikk i stykker på en tur :!: Bremsene gikk fra å være i topp stand til helt ubrukelige, motoren gikk fra å gå fort framover til helt stille :!:..

 

Dette var bare morro :thumbup:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Mad lies.

 

Motoren suser og går den! (var co pilot i sladde banen haha)

 

Noe av det beste jeg har vært med på, plutselig kommer en røyksky av damp ut av bilen sånn etter 30mins kjøring (finner fram "verktøy" og fikser det pc^2004 nøkleknipe) så suser vi på igjen med ingen kjøleveske (så godt som, vi fyllte på litt seinere eller vel vann)

 

Vi kjørte vel meste for å vræke den lol :p (glad at han ikke påkosta den noe though)

 

Tilslutt ble det en kul tikkelyd så sa det klakk klakk og vi stoppa for godt etter 2 altfor harde svinger :D

 

Noe av det morsomste jeg noen gang har vært med på.

Lenke til kommentar

Ja, dette er difintivt det råeste sløset av penger jeg noen ganger har gjort, men hva gjør man ikke for morroskyld? Man skal jo få lov til å "unne" seg litt innimellom :!:.

 

Nore røverkjøp var det kanskje ikke, men er vel egentlig ikke katta i sekken heller. Var vel mere "brukerfeil" som fikk bilen til å bli såpass kaputt :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...