Gå til innhold

- Musikkmobiler truer iPod-salget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at dette skjer. Med flere av de siste mobilene (noen av nokias N-mobiler og W-serien til SE) så ser jeg ikke lenger poenget med separat mp3-spiller med mindre du trenger enorm lagringsplass. Når du får kjøpt flere gigabyte store minnekort og får tlf, ok kamera, radio osv i en pakning som ofte ikke er så mye dyrere enn f.eks ipod så skjønner jeg godt musikkmobilene danker den ut.

Lenke til kommentar

Jeg er knallfornøyd med å bruke min K750/W800 som musikkspiller, og klarer meg fint me et par gigabyte minne. No more mp3-spiller for me, men folk har jo forskjellige vaner når det kommer til bruk av slike ting, så jeg skjønner at en del ikke er fornøyd med såpass "lite" plass på en mp3-spiller.

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke for min del.

Jeg har en 20 GB iPod, der jeg har cirka 4 GB musikk.

Det er klart jeg kunne fått til dette på min Siemens SXG75 også, men da ville jeg ikke hatt muligheten for ekstern harddisk som iPod gir!

 

... men nå er jeg såpass gammeldags at jeg har ikke helt sansen for disse "alt-i-ett-pakkene" som kommer jeg da.

Dessuten synes jeg at de skal lage en jævlig god mobil om kameraet skal konkurrere med mitt Nikon D50, mp3-spilleren med min 20 GB iPod og internett på mobilen som er like raskt og komfortabelt som internett på en PC eller Mac med bredbånd!

Kresen? Ja.

Lenke til kommentar

Bra! Håper iPod dør fort og smertefritt. Nei foresten, glem det. Håper iPod dør fort og smertefullt!

 

Eg har per dags dato ikkje behov for mobiltelefon med mp3-spelar. Kor stort minne får du på ein mp3-spelar i dag? Eg må ha minst 5-6GB. Synest det er veldig greit å ha 20GB på iPoden, er vel 10GB som er brukt.

7189284[/snapback]

N91 8GB Edition har en harddisk på 8gb. Gigabyte-kappløpet er i gang!

 

Det er klart jeg kunne fått til dette på min Siemens SXG75 også, men da ville jeg ikke hatt muligheten for ekstern harddisk som iPod gir!

7189722[/snapback]

Kanskje ikke med Siemens, men de fleste nye MP3-mobiler har søtte for mass-storage, så jo, du ville fått ekstern harddisk muligheten. Faktisk til og med enda bedre enn den iPod har. Med iPod kan du ikke flytte over mp3-filer som du allerede har lagt inn på iPoden, noe som er latterlig i seg selv. MP3-mobiler derimot, kan det.
Lenke til kommentar
Eg har per dags dato ikkje behov for mobiltelefon med mp3-spelar. Kor stort minne får du på ein mp3-spelar i dag? Eg må ha minst 5-6GB. Synest det er veldig greit å ha 20GB på iPoden, er vel 10GB som er brukt.

7189284[/snapback]

 

5-6GB? wtf? hvor stor del av det hører du på i samme slengen? og du er klar over at det er fullt mulig å bytte minnekort på de fleste mobiler, ikke sant? greit nok, 10 2GB kort kan bli en smule kronglete, men likevel.

 

alt i alt, hva har du på den ipoden?

 

forresten, hvem er damen på bildet? :dribble:

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
5-6GB? wtf? hvor stor del av det hører du på i samme slengen? og du er klar over at det er fullt mulig å bytte minnekort på de fleste mobiler, ikke sant? greit nok, 10 2 GB kort kan bli en smule kronglete, men likevel.

 

forresten, hvem er damen på bildet? :dribble:

7197009[/snapback]

Høyrer ikkje på alt samtidig, men det er greit å ha utvalget, får eg eit 10GB minnekort i staden for 5 på 2GB er eg veldig nøgd. Å ha lite minne og drive å skifte låtar på minnebrikka til stadighet er uaktuelt.

Lenke til kommentar
5-6GB? wtf? hvor stor del av det hører du på i samme slengen? og du er klar over at det er fullt mulig å bytte minnekort på de fleste mobiler, ikke sant? greit nok, 10 2 GB kort kan bli en smule kronglete, men likevel.

 

forresten, hvem er damen på bildet? :dribble:

7197009[/snapback]

Høyrer ikkje på alt samtidig, men det er greit å ha utvalget, får eg eit 10GB minnekort i staden for 5 på 2GB er eg veldig nøgd. Å ha lite minne og drive å skifte låtar på minnebrikka til stadighet er uaktuelt.

7197021[/snapback]

 

rart hva vaner en kan legge seg til :p

 

nå har jeg 2,7 GB musikk på pcen, men jeg banner på at jeg hopper over mesteparten av det gjennom en dag. har hørt det så mange ganger likevel...

 

men jeg gjetter meg til at du har 10x mer musikk på maskinen en hva jeg har så...

 

edit:

 

hehe, leste overskriften til denne tråden, og med det samme trodde jeg det sto:

"fjortismobiler truer ipod-salget"

 

kansje en smule tidlig for meg...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Når mobiltelefonen kan fungere som ein fullverdig mp3-spelar med flashminne på fleire GB utan at dette går for hardt utover batterilevetida vil det sjølvsagt være fordelaktig. Eg antar ein sånn telefon kjem til å koste nokre tusen, men heller det enn å bruke 2000 på telefon og 2000 på mp3.

Lenke til kommentar

tror mp3-spilling er teoretisk sett en av dem tingene en mobil kan gjøre uten å bruke noe særlig med strøm. tror standby gsm lytting krever mer så lenge en har en hardware dekoder i bruk. om en bruker programvare til å dekode musikken så blir historien en helt annen.

 

en kan ennå ikke toppe en dedikert DAP/MP3/IPOD/whatever i ren kapasitet siden en kan bruke større brikker (fysisk) og flere av dem. sist jeg så innmaten av en nano så hadde den vel 2 "biller" loddet fast til kortet. hvor mange giga hver av dem var husker jeg ikke.

 

når jeg tenker etter så vil nok en mobil aldri slå en dedikert spiller på ren lagerkapasitet. til det er utbyttbar flash for dyr i forhold til den varianten en kan lodde fast til ett kretskort.

 

men på kvalitetsiden så tror jeg nok vi vil mer og mer se at de bruker de samme komponentene for dekoding og forsterking. ihvertfall på de modeller som har fokus på musikk. SE sin W serie er nok bare starten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...