Gå til innhold

Den moderne mobiltelefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var K800i ute føre N80? Trodde N80 kom på markedet mye tidligere... Eller er det når de ble produsert? Ingen kan jo egentlig vite når produsentene laget mobiltelefonene. Det kan være måneder før verden får vite om det. Og hva med X-Cute eller Samsungs 10 MP telefon? De bør vel være med på kameralisten ;)

 

Men tilhørte ikke T68 Ericsson og ikke Sony Ericsson? Trodde T68i var den første mobiltelefonen til Sony Ericsson, jeg. Men mulig jeg tar feil, da ;)

 

Bør kanskje nevnes at Nokia 9000i var den første mobiltelefonen med ordentlig oppløsning på skjermen, syns det er mye mer imponerende enn fargeskjerm, og 9210 hadde også en syk fargeskjerm. Og den kom ut før 3510i ... ;)

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at T68 ikke hadde støtte for MMS, men den oppgraderte T68i blant annet hadde støtte for denne teknologien? Og jeg tror det jornan sier om produsentene av T68 og T68i stemmer.

7173849[/snapback]

Og jeg tror det du sier stemmer også. Kan ikke huske helt forskjellene på T68 og T68i, men det er noen forskjeller. Jeg har bare hatt T68i, så jeg kan dessverre ikke si forskjellene på dem :( Husker heller ikke alt om dem. Men det er vel noen andre her som kan bekrefe/avkrefte det? ;)

Lenke til kommentar

Har hatt begge. Tror det var MMS som var forskjellen, men T68 kunne oppgraderes til T68i. Der jeg jobbet solgte vi T68 og T68i om hverandre, begge med T68i programvare og firmware. Eneste forskjellen mellom disse da var at den ene ble solgt under Ericsson navnet, den var mørkgrå med svart batteri med lite gummilag, ala Samsung E730, med ERICSSON skrevet inn i baksiden.

 

Fin mobil.. savner den egentlig litt.

 

Hva med den første mobil med GPS?

Lenke til kommentar
1 megapiksler: Siemens S65

Nokia 7610 takk :)

 

Fin mobilhistorie her.. Hyggelig lesning.

7173969[/snapback]

 

Tja, mener nå å huske at 7610 bare hadde 0,9999xx megapixsel, men at den naturligvis ble markedsført som 1 megapixelmobil. Så siemens var jo strengt tatt først.

 

Veldig bra artikkel forøvrig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja, mener nå å huske at 7610 bare hadde 0,9999xx megapixsel, men at den naturligvis ble markedsført som 1 megapixelmobil. Så siemens var jo strengt tatt først.

 

Veldig bra artikkel forøvrig!  :thumbup:

7174431[/snapback]

Ja, og det er bare tullball og barnslig om man skal tenke sånn.

 

Så lenge man oppgir det med 2 eller mindre desimaler har 7610 1 mp kamera, og alt annet synes jeg blir ja, tullball..

Lenke til kommentar
Jeg har verdens første WAP telefon. Motorola T2288 :p Mener iallefall at det var det, men skal ikke si det 100 % sikkert ;)

7175352[/snapback]

Den første WAP telefonen (I hvertfal i Norge) var Nokia 7110. Husker godt da jeg skulle på kurs med Telenor for å lære om WAP og vi fikk se denne for første gang. Det var hightec telefon det :D Men det morsomste var at gutta fra Telenor som skulle demonstrere WAP for oss ikke fikk det til å virke. Etter noe fomling frem og tilbake viste det seg at Telenor ikke var helt klare enda og vi måtte bruke NetCom kontantkort for å få WAP til å virke :D

 

Angåede T68 og T68i så var dette nøyaktig samme hardware, men noe forskjeller i software. T68 ble i utgangspunktet utviklet og produsert av ericsson. T68i var derimot den første med Sony Ericsson logo. Denne hadde blant annet WAP2.0 og xHTML. Men siden Hardwaren var den samme ble Ericsson T68 oppgradert med samme SW som SE T68i. Hum.. Savner den telefonen jeg........

Lenke til kommentar
Jeg har verdens første WAP telefon. Motorola T2288 :p Mener iallefall at det var det, men skal ikke si det 100 % sikkert ;)

7175352[/snapback]

Den første WAP telefonen (I hvertfal i Norge) var Nokia 7110. Husker godt da jeg skulle på kurs med Telenor for å lære om WAP og vi fikk se denne for første gang. Det var hightec telefon det :D Men det morsomste var at gutta fra Telenor som skulle demonstrere WAP for oss ikke fikk det til å virke. Etter noe fomling frem og tilbake viste det seg at Telenor ikke var helt klare enda og vi måtte bruke NetCom kontantkort for å få WAP til å virke :D

7176222[/snapback]

Første i Norge som jeg husker er/var Nokia 3330.

Lenke til kommentar

Morro artikkel å lese :-)

 

Husker jeg hadde 7650, en av de telefonene jeg har vært mest fornøyd med!

Nå er det bare å pøse ut telefoner og ikke kvalitets sikre, mens mange av de gode gamle telefonene som 6310i lever enda gjennom brukt salg

 

Uansett bra jobba amobil

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...