Gå til innhold

Prioriterer skjermkort-kjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit nok,men hvorfor må de lage dem så "kjedelige/stygge" :hmm:

7160815[/snapback]

 

Kan ikke si at jeg synes det er SÅ veldig stygt at det gjør noe. Ikke store forskjellen fra noen av Li-Lan kabinettene (iallefall ikke med mine trøtte øyne :>) Men jeg må si at jeg gleder meg til noen på Bit-Tech tar tak i dette kabinettet, jeg tror det kan bli veldig bra! Jeg har sansen for SilvenStone kabinettene, har sett på flere, men aldri hatt penger :/

Lenke til kommentar
Synes de heller kunne brukt en stor 25 cm vifte slik mange har begynt å gjøre.

7160980[/snapback]

 

 

en 25 cm vifte får ikke plass på baksida av kabinettet, som blir for smalt. tror nok du roter litt ;)

7161997[/snapback]

 

Han snakker HELT sikkert om i på siden av kabinettet, der SS har plassert en 120mm for å kjøle ned skjermkort og andre ekspansjonskort.

Lenke til kommentar

21 dBA er for mye i et nytt kabinett, synes jeg. Det burde vært under 20 dBA. Nei, jeg går nok for vannkjøling i mitt neste kabinett. Og p.g.a. at skjermkort har blitt den største varmekilden, vil jeg ha TO vannkjølinger: en for prosessor og chipsett og en for skjermkort(ene). Det holder ikke lengre å bare kople på skjermkortet i samme loopen som prosessoren...

Lenke til kommentar

Silverstone lager mye bra, men å løse kjøleproblemene med enda mer vifter er ikke godt nok i disse dager. Skulle heller likt å se: "Dette kabinettet har kjøleribber i kobber montert på utsiden av kabinettet og passiv kjøleblokk og heatpipes som standard". Fatter ikke at det ikke er flere enn mCubed som har skjønt at dette er veien å gå for dagens PCer. Har et hFX kabinett til min htpc nå, genial løsning. Vurderer nesten samme sak som min neste stasjonære pc. Men skulle likt å se en del flere kabinett som benytter seg av samme teknikk.

Lenke til kommentar

Ja disse ser bra ut, TNN300 er sånn passe dyr (litt for dyr), men dessverre har den ikke god nok kjøleytelse til et bra skjermkort. Den store modellen er aaaalt for dyr. Da kommer man billigere ut av det med et mCubed hFX med Borg heatpipe teknologi og passiv PSU.

 

Vifter = støy

Vann = potensiell lekkasje (vedlikehold)

Passiv = Enkelt og vedlikeholdsfritt hvis det kjøler godt nok.

 

Etter å ha erfart stillhet i min HTPC så er det ingen vei tilbake! :)

Lenke til kommentar

Utifra tilbakemeldinger på dette kabinettet (Silverstone Temjin TJ09) på diverse forum (f.eks hardocp) har jeg fått veldig lyst til å kjøpe et.

Problemet er bare at ingen webshopper i landet ser ut til å importere det.

Komplett står som norsk distributør på silverstone sin webside, men jeg fikk til svar fra komplett at de ikke vil ta det inn.

Pcutstyr har en del silverstone kabinetter i sitt sortiment så jeg sendte en mail til de også. Desverre hadde de ingen informasjon der heller, utover at det "kanskje dukket opp, men vi vet ikke når".

 

Noen som har noe informasjon ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...