Gå til innhold

Hitachi utvider utvalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv flere hitachi disker i flere pc-er og har aldri hatt noen problemer med noen av dem. Ytelsen er bra og har heller ingen problemer med støy.

 

Hitachi har jo noen Ultrastar disker beregnet for mer profisjonelt bruk men tror disse bare er tilgjengelige i scsi

 

Edit: De har vist også noen Endurastar disker for ekstreme påkjenninger men ytelsen på disse så heller laber ut. link

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

CinemaStar 7k500

 

High Definition Storage

 

Highlights

 

› SATA 3.0Gb/s and PATA 133 interfaces available with capacities from 250GB up to 500G

 

› Silent seek acoustics for CE applications

 

› Low power idle for cooler system operation

 

› Ramp load design for increased shock protection

 

› Thermal Monitoring and Fly Height Control for enhanced reliability

 

› SMART Command Transport optimized response times

 

CinemaStar 7K500

 

The new CinemaStar hard disk drive is optimized for streaming consumer electronics applications like High Definition Digital Video Recorders. Hitachi has designed CinemaStar to provide features for quiet acoustics and low power management to deliver customer satisfaction and field reliability. Advanced features include: SMART Command Transport and Thermal Flight Control to adapt error

correction and environmental system conditions to improve the streaming experience and overall video quality.

 

Alstå mer regnet som hdd tilpasset dvd opptakere osv.. slik jeg fårstår det... Finnes flust med white papers her http://www.hitachigst.com/portal/site/en/m...5c1a70eac4f0a0/ men jeg fårstår ikke så alt for mye av det... eller det ligger vel mer på at jeg ikke gidder å sette meg helt inn i det :cool:

Lenke til kommentar
Så lenge de gir god pris/ytelse er cache mengeden uintresang da. Men når de sier at cinemastar er utviklet for fim mener de vell at den er utviklet for høy overføringshatighet på store filer.

7156735[/snapback]

 

Poenget var heller det att selv om disse yter bra, er det da bra til å være 8 mb disker. I den testen Hitachi vant, var WD eneste med 16 mb, og den WD disken var faktisk en anelse raskere enn Hitachi sin. Nå som 16 mb disker er blitt vanlige, vil ikke disse diskene yte bedre enn de andre lenger.

Lenke til kommentar
Har Hitachi forresten noen "consumer-server"-disker, dvs disker som koster marginalt mer, men er beregnet for 24/7-bruk?

7155144[/snapback]

 

E7K500

 

Det der var egentlig ganske skuffende, synes jeg. Ingen av de har 16 mb. cache!

Selv om de vant en test pga. god ytelse, ligger de nok litt bak nå som konkurentene er over på 16mb.

7156442[/snapback]

 

Hvor leser du dette? En del av SATA-modellene har 16 MB cache. Noen disker i samme størrelse selges med 8 eller 16 MB cache.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...