Gå til innhold

Lettere overgang til Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.... hvorfro trenger USB-kabelen en spesiell brikke for å overføre disse filene?

7153951[/snapback]

Fordi en PC ikke kan opptre som et USB-device for en annen PC. Du kan ikke koble to PC'er sammen med en vanlig USB-kabel.

 

Det finnes spesielle USB-overføringskabler for å koble sammen to PC'er - for å overføre filer etc. -, og disse har nettopp noe elektronikk som gjør at begge PC'ene ser et USB-device når kabelen kobles til.

 

Edit: en slik en, for eksempel.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt poenget med dette programmet..

 

Slik jeg forstår det er dette altså laget for å overføre XP-innstillinger fra maskin A til Vista maskin B?

7154591[/snapback]

Poenget er å slippe å installere applikasjonene på den nye Vista-PC'en. Overføringsprogrammet tar seg av dette for deg, og flytter filer, legger ting inn i registeret, osv.

 

Lignende funksjonalitet finnes i dag (for XP-til-XP overføringer) i Laplinks PC Mover. Jeg har prøvd det en gang, og fant da ut (litt for sent) at det lureste nok var å ikke ha noe annet enn WinXP installert på den "nye" PC'en før jeg kjørte PC Mover. Jeg endte nemlig opp med "dobbelt installasjon" av enkelte ting.

Lenke til kommentar
vista virker som en gigantisk , "vi trenger mere penger " BLØFF!

 

oppfordrer alle som nå har xp til å ikke kjøpe vista. nok er nok.

 

opppgradere til et uferdig operativsystem så snart det forrige operativsystemet begynner å bli stabilt, nei takk.

7154611[/snapback]

 

Haha, det var faktisk utrolig godt sagt. Om man setter det i perspektiv er det faktisk nå i det siste XP virkelig er blitt et godt operativ system. Fra hva jeg har sett av RC er jeg ikke særlig imponert over Vista, greit nok det ser veldig fint ut.. men, er det alt? Å si at jeg ikke blir prøve Vista blir å ljuge, men om jeg "konverterer" over med en gang er vel tvilsomt.

Lenke til kommentar
vista virker som en gigantisk , "vi trenger mere penger " BLØFF!

 

oppfordrer alle som nå har xp til å ikke kjøpe vista. nok er nok.

 

opppgradere til et uferdig operativsystem så snart det forrige operativsystemet begynner å bli stabilt, nei takk.

7154611[/snapback]

 

Haha, det var faktisk utrolig godt sagt. Om man setter det i perspektiv er det faktisk nå i det siste XP virkelig er blitt et godt operativ system. Fra hva jeg har sett av RC er jeg ikke særlig imponert over Vista, greit nok det ser veldig fint ut.. men, er det alt? Å si at jeg ikke blir prøve Vista blir å ljuge, men om jeg "konverterer" over med en gang er vel tvilsomt.

7154655[/snapback]

Nå er vel generelt sett ikke poenget med ett nytt OS at det skal se finere ut enn den forrige utgaven, dvs med mindre man må tenke på PR, noe MS og Apple må gjøre. Det er generelt sett ny funksjonalitet, oppdatert kjerne med støtte for nye teknologier, generell utbedring etc. Noe av utfordringene til MS, Apple og andre som utvikler software er å ikke endre brukergrensesnittet mer enn at brukerne kjenner seg igjen. Vista er kanskje en nedtur dersom man forventet en tur til Nirvana, men jeg vil si at MS har beholdt såpass mye av brukergrensesnittet at brukere generelt sett ikke vil rote seg bort ved en overgang.

Lenke til kommentar

Helt klart et lurt tiltak for de som ikke har så mye datakunnskap. Forøvrig en smart måte å tjene penger på av Microsoft også, hvis de selger den USB-kabelen under eget merke. Men strengt tatt kan det vel ikke være nødvendig å med en spesiell kabel. I OS-X kan man benytte en helt vanlig FireWire kabel for å overføre info fra en Mac til en annen. Hvorfor er ikke dette mulig i Windows, eller med vanlig USB?

Lenke til kommentar

Ser for store problemer med dette.

 

Småprogram er ok. Men det finnes da nok av programmer som installerer verdier basert på det den finner under instalasjonen. Det kan være spesiell hardware den har lagt mere til, eller software for den saks skyld. Flytter man da programmet fra maskin a til b ... så kan det bli nok problemer ...

 

men men ... mer arbeid til data kidsa regner jeg med ... de må jo få sin utdannelse de også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...