Gå til innhold

Rutere får innebygd BitTorrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan fort bli ny router på meg da. Min gamle og trofaste WL500G takler ikke presset når det blir for mange connections på en gang, slik at samtalekvaliteten på ip-telefonen blir ødelagt, selv om jeg reduserer max connections i klienten. Kanskje dette blir bedre når klienten er innebygget i routeren? Med skikkelige muligheter for å prioritere trafikk?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Kan fort bli ny router på meg da. Min gamle og trofaste WL500G takler ikke presset når det blir for mange connections på en gang, slik at samtalekvaliteten på ip-telefonen blir ødelagt, selv om jeg reduserer max connections i klienten. Kanskje dette blir bedre når klienten er innebygget i routeren? Med skikkelige muligheter for å prioritere trafikk?

7153355[/snapback]

 

Kanskje, men det kommer sikkert skrot på denne fronten også, som heller ikke tåler mange connections, til tross for at den er "beregnet" til BT.

 

Og ble napster brukt til så mye lovlig? Tror BT har et større lovlig segment en napster hadde ihvertfall...

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers har bt applikasjoner allerede fotfestet seg i hw bokser. Min Synology DS-106e NAS boks som jeg har hatt i snart ett halvt år har innebygd bt klient. Det er ganske deilig, men den har bare basic funksjonalitet slik at du ikke kan f.eks. cap'e up/downloads.

7153403[/snapback]

 

Har DS-106 selv og med firmware 0414 (beta) er den funksjonen på plass.

Lenke til kommentar
Blir ikke dette veldig tungvindt? En må enten logge på routeren for å gi den torrentfilen, eller så routeren aktivt lete etter torrentfiler en laster ned.

Nei, jeg holder meg fortsatt til klienter på pcen. Dette er ikke noe for meg.

7153904[/snapback]

 

Nei det blir ikke tungvint. Hvis man har f.eks en pc som kun står til lagring eller en NAS box kan man med med slik teknologi overlate nedlastingen til enklere enheter. Dermed står man mer fritt til å bygge en meget stillegående "forbrukspc" med lite lagring.

 

Jeg venter svar fra Thecus support om N5200 kommer til å støtte bittorrent i fremtiden (via firmware upgrade). Hvis ja, venter jeg å kjøpe ny ruter ellers løp & kjøp :)

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en linksysboks med dette.

7154431[/snapback]

 

Hvorfor? Det er jo absolutt ingen automatikk i at linksys er bra, eller at andre merker er dårlige. Linksys har ganske stor variasjon i kvaliteten på produktene sine.

 

AtW

7155042[/snapback]

I know, men liker linksysboksene mine, liker ikke å blande produsenter, så mer et ønske fra en fanboy enn noe annet

Lenke til kommentar

Har disse routerne virkelig innebygde disker?

Hørtes ihvertfall sånn ut i den artikkelen.

Det er vel heller att routeren sender til NAS disker på nettet?

Eller USB disker tilkoblet i Router?

Uansett virker dette fint, tydelig att Bittorrent nyter godt av att det ihvertfall ikke er direkte ulovlig, og brukes til mye annet enn piratkopiering.

MEn skal sies att jeg synes ikke Bitcomet/Bitlord er en så veldig farlig infeksjon, da.

Lenke til kommentar

Blir sikkert en kjekk funksjon å ha i routeren.

 

Men hvorfor sammenligner man BitTorrent med fildelingstjenester som Napster?

 

BitTorrent tilbyr ingen søkefunksjon. Man kan ikke bruke bittorrent klienten til å søke direkte etter den filen man ønsker å laste ned, og er således ikke noen tradisjonell fildelingstjeneste.

 

BitTorrent er en fil-ned/opp-lastingsprotokoll. Altså, det er en protokoll som har som formål å redusere belastningen på serveren ved at alle som laster ned også bidrar med å laste opp den samme filen som de laster ned. Dermed kan ikke bittorrent regnes som en fildelingstjeneste mer enn en http eller ftp server kan det. Og det blir ikke riktig å sammenligne bittorrent med Napster, Direct Connect, eMule eller andre fildelingstjenester.

 

Jo, det er mulig å bruke bittorrent til "mer tvilsomme" oppgaver, men ikke mer enn man kan bruke en ftp server eller http server til. Faktisk kan man bruke bittorrent til færre tvilsomme oppgaver. Altså, dersom man skal klassifisere bittorrent som en fildelingstjeneste, må man også klassifisere alle http- og ftp-servere som det.

Lenke til kommentar
Hva er poenget?

7156478[/snapback]

 

Mange har PC'en på soverommet. Og høre den suse er ikke noe godt for søvnen. Så en ruter som kan lagre nedlastningene (du skjønner) på en ekstern HD som er koblet opp til en USB port på rutern er en ganske så smart løsning.

Synes det høres ypperlig ut.

 

Men hva krever egetling BitTorent? Jeg snakker om ram og slik? Blir det bare en PageFile på den eksterne hardisken (som ram).

 

jada. Men det høres artig ut. Tro om det finnes en eller annen løsning for min Linksys GL ruter, sikkert ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...