Gå til innhold

Skrivebordssøk fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kunne jo forvente at det innebygde søket i XP skulle fungere greit, det gjør det ikke... Dette programmet er kanskje en erkjennelse av det....?

7147553[/snapback]

På hvilken måte er det det innebygde søket i XP ikke fungerer godt nok?

Ps: Gratulerer med post 666 :p

Lenke til kommentar
En kunne jo forvente at det innebygde søket i XP skulle fungere greit, det gjør det ikke... Dette programmet er kanskje en erkjennelse av det....?

7147553[/snapback]

På hvilken måte er det det innebygde søket i XP ikke fungerer godt nok?

Ps: Gratulerer med post 666 :p

7147577[/snapback]

 

Jeg vet om minst 2 gravernde feil, det søker ikke i metadata og/eller dokumentinnhold, og det er ufattelig tregt.

 

Det interessante er jo om dette programmet forbedrer saken, er det noen som har prøvd det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Tror det er dette søket som er bygget inn i Vista, og det er en stor forbedring over xp. Det tar under et sekund å søke på ting, og resultatene blir stort sett mye bedre enn default xp søk

7147878[/snapback]

Hvilke søk gjør du når det går så raskt? Filsøk? Store partisjoner? Blant mange filer?

 

Forøvrig fungerer ikke søking helt ordentlig i XP, altså hvis jeg skal søke etter filer som inneholder tekst, så får jeg ikke korrekte resultat. Dette gikk imidlertid i 98. :hmm:

Lenke til kommentar
Funker den like bra som spotlight da? (tenker på lokale søket). Sku gjerne hatt en Spotlight funksjon i windows da jeg bruker den hele tida på macen.

7147495[/snapback]

Det er litt dårligere brukergrennsenitt på result-vinduet. Men siden jeg bare bruker søkeresultat listen som kommer opp når man søker, syns jeg det ikke er så farlig.

 

Genialt med søk egentlig. Bruker det hele tiden. Skal man starte et program elller åpne en fil er det bare å trykke ctrl+alt+m, skrive inn noen keywords som beskriver filen. Trykke noen ganger på nedover-piltasten og Walla, filen er åpnet!

Mye raskere enn å bla seg gjennom mangfoldige mapper og måtte sortere filene sine hele tiden.

Med andre ord, jeg lever etter Google sitt slagord for Gmail: "Search, don't sort"

Lenke til kommentar
Funker den like bra som spotlight da? (tenker på lokale søket). Sku gjerne hatt en Spotlight funksjon i windows da jeg bruker den hele tida på macen.

7147495[/snapback]

Det er litt dårligere brukergrennsenitt på result-vinduet. Men siden jeg bare bruker søkeresultat listen som kommer opp når man søker, syns jeg det ikke er så farlig.

 

Genialt med søk egentlig. Bruker det hele tiden. Skal man starte et program elller åpne en fil er det bare å trykke ctrl+alt+m, skrive inn noen keywords som beskriver filen. Trykke noen ganger på nedover-piltasten og Walla, filen er åpnet!

Mye raskere enn å bla seg gjennom mangfoldige mapper og måtte sortere filene sine hele tiden.

Med andre ord, jeg lever etter Google sitt slagord for Gmail: "Search, don't sort"

7148224[/snapback]

 

Ja, hadde windows holdt hva de lovte med et databasebasert system, så hadde jo Vista vært suverent, mappestruktur er tungvint.

 

AtW

Lenke til kommentar
...

...

 

Ja, hadde windows holdt hva de lovte med et databasebasert system, så hadde jo Vista vært suverent, mappestruktur er tungvint.

 

AtW

7148279[/snapback]

 

Er det egentlig - dersom du tenker lenge på det - så nøye for deg om det er et databasebasert filsystem eller en søkemotor som ligger bak søkefunksjonaliteten. Trodde kanskje at det var det å finne filen du var ute etter? I tillegg tror jeg nok sikkert at det var planer om å ha mappestrukturer i WinFS oxo :cool:

 

Sammenlign dette med updatedb/locate i linux og andre lignende ting. Er jo egentlig litt dumt dersom du har en batch job som skal oppdatere 50000 filer at det er et databasebasert filsystem eller...? Bedre at det kjøres jobber med jevne mellomrom som oppdaterer metabasen som det søkes mot.

 

WinFS har absolutt sine bruksområder, men i mellomtiden kan vi jo kose oss med desktop search :yes:

 

My 2 cents...

Lenke til kommentar
...

...

 

Ja, hadde windows holdt hva de lovte med et databasebasert system, så hadde jo Vista vært suverent, mappestruktur er tungvint.

 

AtW

7148279[/snapback]

 

Er det egentlig - dersom du tenker lenge på det - så nøye for deg om det er et databasebasert filsystem eller en søkemotor som ligger bak søkefunksjonaliteten. Trodde kanskje at det var det å finne filen du var ute etter? I tillegg tror jeg nok sikkert at det var planer om å ha mappestrukturer i WinFS oxo :cool:

 

Sammenlign dette med updatedb/locate i linux og andre lignende ting. Er jo egentlig litt dumt dersom du har en batch job som skal oppdatere 50000 filer at det er et databasebasert filsystem eller...? Bedre at det kjøres jobber med jevne mellomrom som oppdaterer metabasen som det søkes mot.

 

WinFS har absolutt sine bruksområder, men i mellomtiden kan vi jo kose oss med desktop search :yes:

 

My 2 cents...

7148672[/snapback]

 

Jeg liker databasebaserte ting, fordi man kan sortere ting etter ymse parametre, uten å søke etter noe spesielt, og det kan fint kombineres med søking.

 

Ellers må det jo være en eller annen struktur i bunnen, om det er mappestruktur er ikke så farlig sålenge det er en databasestruktur ut mot brukeren.

 

AtW

Lenke til kommentar
Typisk Windows, her må man innstalere ekstra programvare for noe så enkel funksjonalitet som å kunne søke gjennom PC'n...Og ikke kom å er å si at Windows har "innebygd søk" for de greiene der er noe av det dårligste MS har lagd (og det sier jo litt... :p)

7149245[/snapback]

Er det ikke litt teit å kritisere Windows for søkefunksjonen som er over 6 år gammel? Det er jo tross alt en grunn til at de har laget et nytt og bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...