Gå til innhold

Omtale av Enchanted Arms (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt i gjennom spillet, og er enig med det meste av omtalen. Mitt største ankepunkt her blir at anmelder sier at de tilfeldige kampsekvensene sjelden føles som et hinder. I begynnelsen av spillet var jeg enig i det, men merket at det ble mer og mer irriterende utover i spillet - spesielt når man måtte gå tilbake et stykke i spillet, og endte opp med tilfeldige kamper mot monstre som det nærmest var umulig å ikke drepe i løpet av første runde.

Lenke til kommentar
Har spilt i gjennom spillet, og er enig med det meste av omtalen. Mitt største ankepunkt her blir at anmelder sier at de tilfeldige kampsekvensene sjelden føles som et hinder. I begynnelsen av spillet var jeg enig i det, men merket at det ble mer og mer irriterende utover i spillet - spesielt når man måtte gå tilbake et stykke i spillet, og endte opp med tilfeldige kamper mot monstre som det nærmest var umulig å ikke drepe i løpet av første runde.

7147543[/snapback]

 

Hvordan er lastetiden?

 

er det snakk om at kampene kommer med en gang man blir utsatt for en slik tilfeldig trefning, tar det 3 sekunder, eller tar det 30 sekunder.

 

Er det snakk om lange "introer" og seierscener, som blir kjederlige 3 gang man ser dem?

Lenke til kommentar
Hvordan er lastetiden?

 

er det snakk om at kampene kommer med en gang man blir utsatt for en slik tilfeldig trefning, tar det 3 sekunder, eller tar det 30 sekunder.

 

Er det snakk om lange "introer" og seierscener, som blir kjederlige 3 gang man ser dem?

7149165[/snapback]

Lastetiden er helt grei. Er noen få sekunder hvor spillet forbereder seg, og så er det en introsekvens hvor motstanderene dine vises én for én. Denne sekvensen kan du kjapt trykke deg forbi (noe du definitivt vil gjøre når du møter kjente monstre for n-te gang..)

 

En kjekk ting er auto-funksjonen. Møter du lette motstandere som du kan ta ut ila første eller andre runde, trykker du bare inn høyre trigger og bekrefter med A. Så går resten av seg selv. Alle animasjoner underveis (f.eks. EX-angrep som tar litt tid) kan "spoles" ved å holde inne Y. Da går alle animasjonene fortere.

 

Seiersscenen kan du også klikke deg forbi, så på kjappest mulig måte tror jeg en hel kamp fint kan være over i løpet av rundt 30 sekunder fra xboxen starter å forberede kampen til du kan løpe videre, forutsatt at det er low-level monstre.

Lenke til kommentar

Litt off-topic: Jeg lurer på om spillet har en programmeringsfeil? Jeg er ganske tidlig i spillet og skal skaffe disse billettene på dette torvet.. Jeg har snakket med absolutt alle der, men mangler fortsatt en billett.. Likevel mener jeg at jeg har fått alle billettene, men den "telleren" sier jeg fortsatt har en billett.. Noen andre som har opplevd det samme? I frustrasjonen sjekket jeg en FAQ på nettet for å se hvem du måtte snakke med, bare for å finne ut at jeg har snakket med alle figurene som skal gi deg de hersens billettene. Likevel mangler jeg visstnok en billett... Noen som har vært borti det samme? Jeg synes det virker som en veldig teit programmeringsfeil og er mest fristet til å kaste hele j**** spillet..

Lenke til kommentar

Jeg har billetter fra Klovne-golemen, jenta ved juice-sjappa og pizza-golemen. Har også snakket med resten av de juice-damene. Er 100% sikker på at juicedama ved den andre pizzasjappa sa at jeg fikk en billett av henne (Hun var den første jeg var borte og spurte), og jeg mener å huske hun sa at jeg fikk en billett av hun. Men når jeg snakker med henne nå så sier hun bare ett eller annet om at jeg fikk en billet av henne. Men den ble liksom ikke "registrert" på en måte. Nå sier hun bare ett eller annet om fanklubben til Yuma eller hva han heter. Er utrolig frustrerende. Har snakket med ALLE på det torvet , mangler en billett. Hvis det er pga en bug så rygger jeg over spillet med bilen!

Lenke til kommentar
Jeg har billetter fra Klovne-golemen, jenta ved juice-sjappa og pizza-golemen. Har også snakket med resten av de juice-damene. Er 100% sikker på at juicedama ved den andre pizzasjappa sa at jeg fikk en billett av henne (Hun var den første jeg var borte og spurte), og jeg mener å huske hun sa at jeg fikk en billett av hun. Men når jeg snakker med henne nå så sier hun bare ett eller annet om at jeg fikk en billet av henne. Men den ble liksom ikke "registrert" på en måte. Nå sier hun bare ett eller annet om fanklubben til Yuma eller hva han heter. Er utrolig frustrerende. Har snakket med ALLE på det torvet , mangler en billett. Hvis det er pga en bug så rygger jeg over spillet med bilen!

7151388[/snapback]

Tror du har funnet alle de som gir bort billetter, men jeg mener også å huske at den ene dama trengte litt overtaling (hun som ikke er i juice-sjappa). Hun argumenterte med at hun ikke har noen flere å gi bort, men ved å snakke med henne flere ganger, så fikk jeg til slutt en billett.

 

Mulig du har trigget en bug.. Hvis du har lagret på samme savegame hele tiden er det noe kjipt da... Heldigvis har du knapt begynt på spillet, så å starte på nytt burde ikke være noe stort problem for deg, håper jeg. :) Starter du på nytt anbefaler jeg deg at du snakker med klovnen først, så hun i juice-sjappa og så pizza-golemen. Til slutt snakker du med hun som trenger overtalelse. Det var i alle fall den rekkefølgen jeg tok dem, og det funka helt fint.

 

Om du er redd for flere bugs, kan jeg berolige deg med at jeg har ikke kommet over en eneste en, og jeg er omtrent halvveis i spillet (er vel oppe i rundt 30-40 timers spilletid).

Lenke til kommentar
Hvordan er lastetiden?

 

er det snakk om at kampene kommer med en gang man blir utsatt for en slik tilfeldig trefning, tar det 3 sekunder, eller tar det 30 sekunder.

 

Er det snakk om lange "introer" og seierscener, som blir kjederlige 3 gang man ser dem?

7149165[/snapback]

Lastetid på kamper er knapt merkbar, som baltie sier. Er vel bare snakk om to sekunder eller noe. Er likevel litt irriterende når du bare skal gå fra punkt A til punkt B og det kommer litt for mange kamper på litt for kort tid.

 

Ellers anbefaler jeg å spille spillet offline - altså uten å være signed in på Live. Å loade og save et spill, samt menyen, er mye raskere når du er offlline. Saving/loading kunne godt ta opptil 3 minutter hos meg når jeg var tilkoblet Live. :(

Lenke til kommentar
Ser faktisk ut til at det er en bug:/ Alle personer går nå i loop på det de sier. Så, er vel bare å begynne på nytt en gang. Tror jeg legger det til side foreløpig i allefall, så får jeg ta det frem og begynne på nytt en trist vinterkveld;) Takk for hjelpen uansett:)

7151961[/snapback]

Uff.. :( Vel, når du en gang begynner på nytt, bruk flere save slots. ;) Og skulle du mislike kjemien mellom hovedpersonene så langt (jeg var ikke overbegeistret..).. vel, du var ikke så langt unna at ting blir helt annerledes, og i mine øyne, svært mer interessant.. ;)

Lenke til kommentar
Ellers anbefaler jeg å spille spillet offline - altså uten å være signed in på Live. Å loade og save et spill, samt menyen, er mye raskere når du er offlline. Saving/loading kunne godt ta opptil 3 minutter hos meg når jeg var tilkoblet Live. :(

7152188[/snapback]

Åh... Det forklarer hvorfor det plutselig gikk utrolig kjapt å få opp listen over savegames.. :) Lurer på hvorfor det er så treigt når man er online...

Lenke til kommentar
Ser faktisk ut til at det er en bug:/ Alle personer går nå i loop på det de sier. Så, er vel bare å begynne på nytt en gang. Tror jeg legger det til side foreløpig i allefall, så får jeg ta det frem og begynne på nytt en trist vinterkveld;) Takk for hjelpen uansett:)

7151961[/snapback]

Uff.. :( Vel, når du en gang begynner på nytt, bruk flere save slots. ;) Og skulle du mislike kjemien mellom hovedpersonene så langt (jeg var ikke overbegeistret..).. vel, du var ikke så langt unna at ting blir helt annerledes, og i mine øyne, svært mer interessant.. ;)

7152339[/snapback]

 

Det er UTROLIG godt å høre.. Jeg holdt på irritere meg grønn på den femi-fyren:S

Lenke til kommentar
Ellers anbefaler jeg å spille spillet offline - altså uten å være signed in på Live. Å loade og save et spill, samt menyen, er mye raskere når du er offlline. Saving/loading kunne godt ta opptil 3 minutter hos meg når jeg var tilkoblet Live. :(

7152188[/snapback]

Åh... Det forklarer hvorfor det plutselig gikk utrolig kjapt å få opp listen over savegames.. :) Lurer på hvorfor det er så treigt når man er online...

7152351[/snapback]

Godt spørsmål.. Merker at det går mye tregere å navigere Startknappmenyene på f.eks. Oblivion også dersom man er online..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+241541

Kan noen for guds skyld hjelpe meg med dette spillet? Jeg står fast....

Hei.

Etter at man er ferdig med starten av spillet og bl.a har møtt "Ice Queen", våkner Atsumi opp alene. Brettet heter "castle dam - prison cell".

Men når jeg begynner å spille er det ingenting rundt meg, alt er bare en tom, hvit bakgrunn. Først trodde jeg det skulle være slik, men etter å ha løpt rundt i over en halv time begynner jeg seriøst å lure på om det er bug i spillet... Har funnet en FAQ, men der står det ikke et eneste ord om dette, bare at man skal gå og snakke med en av vaktene men når jeg ikke ser noen ting er ikke det så lett. Husker noen dette brettet? Og i såfall, hvor i helv**** skal jeg gå?

Håper noen kan hjelpe en fortvilet kar....

Lenke til kommentar
Kan noen for guds skyld hjelpe meg med dette spillet? Jeg står fast....

Hei.

Etter at man er ferdig med starten av spillet og bl.a har møtt "Ice Queen", våkner Atsumi opp alene. Brettet heter "castle dam - prison cell".

Men når jeg begynner å spille er det ingenting rundt meg, alt er bare en tom, hvit bakgrunn. Først trodde jeg det skulle være slik, men etter å ha løpt rundt i over en halv time begynner jeg seriøst å lure på om det er bug i spillet... Har funnet en FAQ, men der står det ikke et eneste ord om dette, bare at man skal gå og snakke med en av vaktene men når jeg ikke ser noen ting er ikke det så lett. Husker noen dette brettet? Og i såfall, hvor i helv**** skal jeg gå?

Håper noen kan hjelpe en fortvilet kar....

8225056[/snapback]

 

 

Dette er nok ein bug, du skal vere i ei fengselscelle akkurat der om eg ikkje hugsar heilt feil. Du har inga tidlegare fil du kan gå tilbake til?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...