Gå til innhold

Nytt toppkort for AGP-sokkelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av nytt AGP skjermkort til min P4 [email protected]. Kan noen fortelle meg hvilket kort jeg bør gå for å få optimal ytelse uten at CPUen blir flaskehals?

Jeg er sannlig ikke sikker på hvor kraftig skjermkort jeg bør gå for uten å kjøpe "katta i sekken". :(

 

Jeg har nå et Geforce 6600GT kort.

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Fantastisk bra, om dette kortet har samme specs som PCI-E versjonen.

Dvs. ytelse i toppklassen.

Skal bli spennende å se hvor mye dette kortet begrenses av AGP porten sin overføringshastighet.

Dette blir da med klar margin det beste AGP kortet som er laget, og skal koste mindre enn 7800GS. Det er ingen upris!

Lenke til kommentar

Glimrende at de med AGP fortsatt har muligheten til å oppgradere uten å skifte halve PCen. Mange trenger ikke mer enn nytt skjermkort for å holde følge med dagens spill. Særlig om man skal spille på høy oppløsning.

 

Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av nytt  AGP skjermkort til min P4 [email protected]. Kan noen fortelle meg hvilket kort jeg bør gå for å få optimal ytelse uten at CPUen blir flaskehals?

7145708[/snapback]

Du har jo allerede et ok skjermkort som sansynligvis ofte er flaskehalsen. Hvis du unngår å oppgradere så vil det fortsatt forbli flaskehalsen. Med andre ord slipper du å vippe over det punktet der flaskehalsen går over fra å være GPU til å være CPU.

 

Men jeg skjønner ikke helt hva som er poenget med å unngå at CPU blir flaskehalsen i stedet for skjermkortet?

Lenke til kommentar
Kjempegode nyheter for oss AGP folk. Vet ikke om jeg gidder å bytte ut mitt X800GTO, tror CPU'en min (AMD XP 3200+) blir flaskehals.

7145669[/snapback]

Noen som har noe innspill om det over hode vil lønne seg? CPU'en er ikke av de mest overklokkingsvennlige, og har bare greid fattige 2460 mhz (2.2 stock) XP3200+ barton er vel "overklokka" fra før, så den er ekstremt vanskelig å klokke.

Lenke til kommentar
Hvis disse ryktene stemmer fullt ut, er det ihvertfall slutt på at det lønner seg å kjøpe nytt hk og PCI-E skjermkort i stedet for nytt AGP kort. Det sier seg selv at når det har vært slik, har AGP skjermkort vært overpriset.

7145871[/snapback]

Med tanke på salgsvolumet til AGP kontra PCI-E så er det vel ikke så rart at AGP er noe overpriset. Men utrolig kjipt det er det.

Lenke til kommentar
Av den grunn lurer jeg på hvilket skjermkort som er mest hensiktmessig av meg å kjøpe?

7145852[/snapback]

 

Du vil få en merkbar ytelseøkning i spill ved å kjøpe et 7800GS AGP eller et X1950 Pro AGP - i forhold til ditt nuværende 6600GT.

 

Søkeknappen og Google er dine venner :thumbup:

 

Kimmer

Lenke til kommentar

Regner med 7600GT AGP (som nå er ute), har like god ytelse som 7800GS (ikke Gainwards bole-kort da ;)).

 

Etter tester å dømme så ligger de tålig likt, og 7600GT koster mindre. Men det klarer nok ikke å hamle opp med 1950 Pro nei. Trodde ATI hadde lagt AGP for død og begravet, men det hadde de visst ikke. Som forsåvidt er greit nok, men selv kommer jeg ikke til å spandere noe mer på AGP-systemet mitt, har handlelista for ny maskin klar.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...