Gå til innhold

IBM saksøker Amazon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser for meg ut som en av de mange sakene hvor patentet dreier seg om metoder, ikke oppfinnelser. Det synes jeg er en uting. For å bruke et bilde: Noen finner opp bilen. Noen andre finner opp piggdekk. Tredjemann tar patent på å kjøre bil med piggdekk på vinterføre...

 

"Presentasjon av reklame i en interaktiv tjeneste". IBM fant ikke opp reklamen, og har antagelig ikke patent på "interaktive tjenester". Så hvorfor skulle de få patent på å vise førstnevnte i sistnevnte?

 

"Tilrettelegging av lenker etter brukere og aktiviteter". Ta vekk " av lenker" fra denne og du har basisen i et hvert smart system for kundebehandling. Behøver ikke være databasert en gang, slik gjorde man det med Kardex-kort i gamle dager.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Vil vel si at IBM ikke er det firmaet som slår meg som en av de griske. De donerer jo ofte patenter til opensource miljøet for fri brukl ?

7139770[/snapback]

Ja, men de vil ha betalt av de som får betalt. Amazon får opplagt betalt...

 

Geir :)

7139925[/snapback]

 

Fullt mulig, men det kan også være at IBM også ønsker f.eks. Amazons One-click-kjøp, frigitt. I alle fall for bruk i IBM sine tjenester, systemer. Amazon har jo vunnet saker knyttet til det patentet.

 

Ellers er jeg enig i at dette viser at patentsystemet har spilt mer eller mindre fallitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...