Gå til innhold

Radeon X1650 XT neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at å skulle ha et skjermkort for hver eneste tidollar helt fra $50 til $500 blir for dumt. De har sikkert en produksjonsprosess som gjør det enkelt og billig å kverne ut brikker og kort i alle tenkelige prisklasser, men dette gjør det bare vanskelig å være kunde og jeg kan ikke tenke meg at ATI eller NVidia tjener på dette.

 

Det må da være mye bedre å satse hardere på et færre antall kort, i hvert fall hvis man dekker både nedre og øvre prisklasse.

Lenke til kommentar

Er vel butikkene sin feil at de ikke faser ut de gamle skjermkortene sine fort nok egentlig vel? Og at de tar inn 5 kortprodusenter (ikke brikkeprodusenter selvsagt) sine nesten identiske kort?

 

Syns det er flott at de oppdaterer sine modeller så fort, siden forbrukeren slipper å vente på neste runde når et gigantisk steg er tatt teknologisk sett. Men nå en kar som sitter med et foreldet kort skal ut og kjøpe får han det beste produsentene har å tilby til enhver tid, og trenger ikke vente til neste store slipp.

 

Og argumentet med at de som ikke har HW peiling blir forvirret, kan du vel si om ALT som har med forbrukerprodukter å gjøre. Jeg blir f.ex forvirret når jeg går i bilsjappen og ser etter mitt nye "glis". Jeg stoler på at selgeren er ærlig og fornuftig og gir meg skikkelige råd. Dette gjelder TV'er, vaskemaskiner og kaffetraktere. Synd at store kjeder med minimal peiling har så stor del av markedet ja. Men ikke skyld på produsentene her. Det blir feil i mine øyne.

Lenke til kommentar

Det begynte å bli virkelig ille når 1800xtx ikke kom til tiden, nå slipper dem ikke kortene likt lenger så vi får kloninger og bola kort i hodet å ræva. Dette er jo for å dekke opp alt motstanderen duker opp med.

 

Du får kjøpt bra kort for en billig penge på denne måten, men du får jo f.. ikke solgt dem heller hehe.

 

edit

Nå er det verken biler eller kaffetraktere vi snakker om her men skjermkort, forstår ikke hvorfor så mange velger å bruke sammenligninger som dette.

 

Det milioner ting ved feks et bilkjøp som er forkjell fra et skjermkort kjøp, hvorfor ikke bare holdet seg til saken det gjelder. Mulig dette bare er meg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Detter er jo ikke bare ett kort som er i en klasse ATi ikke har tilbud i fra før (ingen kort mellom X1600XT og X1900GT, men også en helt ny 80nm. GPU. Dvs. att de har satset mer på dette enn f. eks. X1900GT, som bare er en nedgradering. Det er denne muligheten for nedgradering som gjør att de lager så mange modeller for en slikk og ingenting, men det lønner seg ikke å lage en fullverdig X1900GPU for ett slikt mellomklassekort.

 

Apropos jungel av modeller, mange har jo forsøkt å lage en god oversikt over disse, med priser. Hvis man bare kunne laget en god slik, som var tilgjengelig for folk, hadde det hjulpet masse.

 

Husker en veldig god en jeg så her på HW.no, men fant ikke noe bokmerke nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...