Gå til innhold

Omtale av Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke første gangen jeg er uenig med en av Gamer.no sine anmeldelser(husker godt Kingdom Hearts 2`s 6/10). Og enda en gang må jeg si at jeg opplever spillet bedre enn 7/10. Det har en intressant historie, multiplayeren er genial. Men dette er selvfølgelig bare min egen mening, men jeg mener altså at spillet fortjener mer.

Ikke at anmeldelsen er noe dårlig, tvert imot den er veldig godt skrevet. Jeg bare syntes spillet ihvertfall fortjener 8/10.

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Det er en forutsettning at journalisten skriver på vilken vanskelighetsgrad spillet har blitt testet. Det er nemlig veldig stor forskjell mellom normal og hard. Hvis ikke dette er flettet inn i anmeldelsen blir det umulig for leseren å få et realistisk inntrykk av spillet. Tror neppe at de fleste spill på nivå "hard" kan kalles for kjedelige :hmm:

 

Splinter cell handler om spionasje og ønsker å prøve å komme nærmest mulig "the real thing" uten at det blir for kjedelig men jeg tror at de fleste er inneforstått med at spionyrket faktisk er ganske kjedelig: trening, planlegging mere planlegging, spaning, venting, mere trening, mere spaning etterfulgt av litt mere planlegging og så hit and run! Splinter cell er ikke ment som FPK (First Person Knerter)

 

Men som sagt, please skriv på hvilken vanskelighetsgrad journalisten har spillt et spill. Målgruppen er tross alt gamere og ikke the casual gamer som bare spiller av og til, disse leser uansett ikke spilleanmeldelse. Vil vel tro at de fleste gjennomsnittlige ekte interesserte spillere spiller på Hard. Eller...?

Endret av Watchtower
Lenke til kommentar

Av en skala på 10 ville jeg gitt spillet 9. Hvis ikke omtaler nyter spillet nok til å kunne gi det 8 eller 9 så er ikke dette et type spill for han, spillet har meget få feil og bugs, historien er bra, grafikken er bra, level design er bra. Hele spillet er gjort omtrent så bra det kan la seg gjøre.

Lenke til kommentar

Når vi i Gamer.no tester et spill, forsøker vi alltid å utforske titlene til det fulle. Det inkluderer også vanskelighetsgradene. Dette er en såpass selvfølgelighet, at vi ikke trodde det var nødvendig å nevne. Jeg har altså testet alle sammen grundig, men det gikk mest i de to hardeste.

 

Når det gjelder karakteren vippet det lenge mellom åtte og sju. Jeg trakk det ned til en knallsterk sjuer av grunner jeg nevner i omtalen.

 

Til deg som (merkelig nok) sier at jeg ikke liker denne typen spill: Har spilt igjennom samtlige utgaver, og ga en svært rosende omtale av Chaos Theory i sin tid - så det er slett ikke slik at jeg hater Splinter Cell-serien.

Lenke til kommentar
Er det ikke planer om at det skal komme til PC i det hele tatt, eller? :ohmy:

7139888[/snapback]

Merk: Denne anmeldelsen er utelukkende basert på testing av Xbox 360-versjonen. Versjonene for Xbox, GameCube og PlayStation 2 slippes i butikk 27. oktober, mens PC-versjonen slippes 3. november. Wii-versjonen slippes 8. desember.

:)

Lenke til kommentar

Jeg, som mange andre her, ville ha gitt spillet 8/10.

 

Singleplayer-modusen er utrolig underholdende og ikke minst svært utfordrende. Grafikken er overlegen, i forhold til så og si alt annet jeg har sett. Lyden er også over gjennomsnittet.

 

Det eneste som trekker skikkelig ned, er multiplayer-modusen. Den falt ikke i smak hos meg, men jeg kan skjønne at andre kanskje vil like den. Det ble rett og slett for lite variasjon. Jeg kan på ingen måte si at det hjalp å ha dårlige folk på laget, som ikke er interessert i å samarbeide.

 

Jeg har på ingen måte prøvd å være objektiv, og det legger jeg heller ikke skjul på.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
Jeg, som mange andre her, ville ha gitt spillet 8/10.

 

Det eneste som trekker skikkelig ned, er multiplayer-modusen. Den falt ikke i smak hos meg, men jeg kan skjønne at andre kanskje vil like den. Det ble rett og slett for lite variasjon. Jeg kan på ingen måte si at det hjalp å ha dårlige folk på laget, som ikke er interessert i å samarbeide.

 

7141341[/snapback]

 

Til mcgroven: Er det ikke noe multiplayer i xbox 360 versjonen? Det eneste jeg ville vite var forbedringene i versus mode.

 

Til Rune_F: Kan du begrunne litt bedre hvorfor du synes multiplayer delen er dårlig, bortsett fra at du bare møter på folk som ikke liker å samarbeide, online?

Lenke til kommentar
Til Rune_F: Kan du begrunne litt bedre hvorfor du synes multiplayer delen er dårlig, bortsett fra at du bare møter på folk som ikke liker å samarbeide, online?

7142181[/snapback]

Som sagt, synes jeg at multiplayer-delen er ganske ensformig. "Alt" du skal gjøre er å hacke, eller skyte spioner - enten om du spiller Co-op eller den andre modusen (husker ikke helt hva den heter). Jeg har ikke prøvd Double Agent på Co-op, så den biten kan jeg ikke uttale meg om.

 

Lite samarbeidsvillige lagkamerater øker ikke akuratt spillegleden, ettersom det er et spill som er lagd for samarbeid. Siden jeg ikke har hatt noen gode erfaringer med det ennå, er det relativt vanskelig for meg å være objektiv.

 

Ettersom spillet holder en så høy standar føler jeg at MP-delen trekker betraktlig ned. MP er helt greit, så jeg kommer nok til å prøve meg videre.

 

Men for all del; dette er ikke en dårlig multiplayer-modus. Den er "bare" brukbar, imo. :)

Lenke til kommentar

Innlegg som går direkte på anmelder som person er fjerna. Er du uenig i karakteren må du gjerne argumentere for dette, men hald dykk til sak og ikkje person. Anmelder har sagt kvifor spelet fekk den karakteren det gjorde. Så er du uenig er det fint om du fortel kvifor (skriv gjerne ein omtale anten her, eller i produktguiden).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...