Gå til innhold

Canon PowerShot G7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skuffende av Canon. Tydelig at de vil ha de avanserte brukerne over på speilrefleks. Powershot A6xx-modellene fremstår som billigere og bedre alternativer til G7, med vridbar skjerm og bedre batterilevetid.

Jepp. Det de åpenbart ikke tenker på, er at en del avanserte brukere vil ha et kompaktkamera i tillegg til DSLR, og dette ville vært en veldig, veldig naturlig kandidat for de aller fleste Canon DSLR-eiere. Men uten raw, og med såpass mye hjørneuskarphet har de luket vekk de kjøperne...
Lenke til kommentar
Spørsmålet her er jo hvem som har fortalt dem at de måtte ta denne "u-svingen". Antakelig har de en eller annen brukerundersøkelse eller noe slikt å støtte seg på. Derfor blir det spennende å se hvor godt dette kameraet selger i forhold til forgjerne.

Da synes jeg at Canon ved lansering burde klare å hoste opp det, noe de åpenbart ikke har gjort, ut fra test-artikkelen.

 

Det virker mer på meg som om noen i Canon synes at den konkurrerer for hardt med egne modeller, og at dersom den ved å forbli godt spesifisert, vil stjele kunder fra f.eks. 400D-kjøperne. Jeg tror det er et feilskjær, siden dette kunne vært en modell som supplerte 400D (eller 30D og 5D) mer enn den erstattet den. Da burde de heller lansere en helt ny modell til de stakkarne som ikke vil ha raw, f/2.0 og skarpe hjørner...

Lenke til kommentar
Tok mange bilder med dette kameraet i helgen, blant annet på Autofilmessen. Synes det ble bare flotte bilder jeg;)

Joda, du kan nok unektelig ta mange flotte bilder med kameraet, og det er nok heller ikke noe dårlig kamera. Men det mangler egenskaper som gjør at proffbrukerne vil kjøpe det (ofte som kamera nr. 2, ved siden av en DSLR), først og fremst raw-opptak, men også svak(ere) lysstyrke (enn forgjengerne). Når hjørne skarpheten også er såpass dårlig, vil en kresen DSLR-bruker finne et annet kamera nr. 2...
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...