Gå til innhold

75 000 dropper mobilregningen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gi dere da. Jeg har ligget på sykehuset i 3 måneder. Hvordan skal jeg da få betalt?

Jeg blir stadig overrasket over hvor mye folk forventer at det private næringsliv skal ta ansvar for egne private anliggender. Har selv opplevd kunder som kommer og reklamerer på en vare alt for seint, og unnskylder seg med "jammen, jeg var jo i syden den siste måneden!" :roll:

Lenke til kommentar

Det var mange dårlige unnskyldninger der ja. Rart at så mange som 1 av 17 har så dårlig kontroll på privatøkonomien sin. Kan det ha en sammenheng med at de som går ut av ungdomskolen blir dårligere i matte for hvert kull? Eller kan det være mangel på evnen å planlegge? Eller kan det ha noe med moral å gjøre? At folk ikke gidder å prioritere regninger fremfor andre utgifter?

 

Ellers så synes jeg det var noe arrogant at Telenor ikke oppgir tallene sine. Hva er poenget med å hemligholde det?

Lenke til kommentar
Kan det ha en sammenheng med at de som går ut av ungdomskolen blir dårligere i matte for hvert kull? Eller kan det være mangel på evnen å planlegge? Eller kan det ha noe med moral å gjøre? At folk ikke gidder å prioritere regninger fremfor andre utgifter?

7117497[/snapback]

Kan tenke meg det har noe med økonomisk planlegging å gjøre. Mange unge lever på MasterCard siste uka før lønning, og har en lei tendens til å komme inn i en sirkel. Overgangen fra dyr telefon med kontantkort til billig telefon med bundet abbonement uten bruksgrense kan også være stor for mange unge. Tror mange er naive når det kommer til hvor mye en selv kommer til å bruke.

 

Selv betaler jeg alltid Telenor i tide. :)

Lenke til kommentar
Hehe, derfor det er fint med kontantkort :)

 

Kompis av meg sliter med å få betalt regningene til chess i tide, han må ringe og be om utsettelse hvær gang han skal betale, og av å til blir telefonen sperret :p

7117592[/snapback]

Har du vanlig kontantkort fra enten Netcom eller Telenor så betaler du ca 3kr i minuttet.

Skjønner ikke meg på folk med kontantkort.

Lenke til kommentar
Hehe, derfor det er fint med kontantkort :)

 

Kompis av meg sliter med å få betalt regningene til chess i tide, han må ringe og be om utsettelse hvær gang han skal betale, og av å til blir telefonen sperret :p

7117592[/snapback]

Har du vanlig kontantkort fra enten Netcom eller Telenor så betaler du ca 3kr i minuttet.

Skjønner ikke meg på folk med kontantkort.

7117857[/snapback]

 

Det vet jeg, men nå har jeg så å si aldri penger på kortet, og har jeg det, bruker jeg det bare til meldinger når jeg ikke har tilgang til internett..

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg heller ikke på folk som bruker kontantkort. Man kan ha full kontroll på forbruket ved å ha et forhåndsbetalt abbonement. F.eks det fra www.noextras.net . Da betaler man 69 øre per minutt, 40 øre per melding, null registreringsavgift, null månedsavgift og ellers gode priser på spesialnumre og andre ting.

 

Null problemer med inndriving av penger betyr at selskapet sparer veldig mye på å slippe å ha en hel avdeling som tar seg av fakturaspørsmål, purringer osv. Noe som i andre rekke betyr at kundene får lavere priser.

Lenke til kommentar

sant simen1, er ikke dumt med forhåndsbetaling for teleselskapet..

 

---

 

Selv fikk jeg faktisk sms fra netcom, og ble ganske forskrekket! I etterkant viste det seg at NetCom hadde vært så vennlige å oppdatert mitt kundenummer, noe som igjen resulterte i at eFaktura ikke ble sendt til nettbanken min! Papirfakturaen så jeg ikke noe til, siden den ikke blir sendt til min midlertidige hybeladresse.

 

Forstår ikke hvordan NetCom kan forvente å dra inn penger hvis de kansellerer eFaktura til folk...

Lenke til kommentar

Telenor vil ikke drite ut kundene sine ved å oppgi antallet som ikke betaler regningene sine, men de har ikke noe imot å lese opp noen av unnskyldningene. Merkelig.

 

Avsporing: Jeg kan ingenting om abonnement og har kontantkort, men betyr tilbudet fra noextras.net at du bare betaler for det du ringer og sender meldinger for? Da jeg fikk mobiltelefon var det et helvete med YoungTalk, ettersom jeg aldri brukte noe særlig til penger. Etter bindingstida var det noen tusen kroner der, tror jeg. Er dette så enkelt og greit som det ser ut til? Da burde jo ingen brukt kontantkort :innocent:

Endret av Skoony
Lenke til kommentar
Jeg skjønner meg heller ikke på folk som bruker kontantkort. Man kan ha full kontroll på forbruket ved å ha et forhåndsbetalt abbonement. F.eks det fra www.noextras.net . Da betaler man 69 øre per minutt, 40 øre per melding, null registreringsavgift, null månedsavgift og ellers gode priser på spesialnumre og andre ting.

 

Det fungerer jo i utgangspunktet som et kontantkort. Store minuset med slike forhåndsbetalte kort er hvis operatæren går konkurs. Hvis leverandøren går konkurs så må man huske at man da kan som oftest se disse pengene som tapt. Dessuten har ikke Noextras døgnåpen kundeservice eller forhandler nettverk som ka nhjelpe til hvis du f.eks trenger simkort på dagen. Ei heller har de tilbud om egen mobilforsikring.

 

Jeg har alltid betalt regningene mine i tide. Glemte å legge inn regningen en gang (trodde jeg hadde betalt den), eneste som skjedde da var at NetCom plusset på dette beløpet på neste regning. Så det var ikke noen som helst problem for meg i grunn. Men da betaler jeg alltid alle regningene mine i tide også.

 

Hvis det går så langt atg man får en SMS om å betale inn beløpet via nettbank samme dag ellers så blir abbonementet stengt, har det allerede gått veldig lang tid fra opprinnelige forfallsdato. Da er det allerede vært minst et inkassoadvarsel inne i bildet.

 

Men det er skremmende at så mange ikke har vilje til å gjøre opp for seg. Hvis man mangler litt penger ene måneden, kan man jo bare ta en telefon eller sende en mail så ordner det seg nok. Men det er ikke lurt at det blir en vane.

Lenke til kommentar
Hvis det går så langt atg man får en SMS om å betale inn beløpet via nettbank samme dag ellers så blir abbonementet stengt, har det allerede gått veldig lang tid fra opprinnelige forfallsdato. Da er det allerede vært minst et inkassoadvarsel inne i bildet.

7131349[/snapback]

Må si meg uenig. Jeg fikk aldri noe inkassovarsel fra Netcom. De sendte meg regningen på ny, men det brevet fikk jeg aldri. Så en dag fikk jeg sms. Tror jeg betalte dagen etter at sms'en kom, og jeg betalte det beløpet som stod oppført i første regningen dems (måtte ta en tlf hjem for å få lest opp beløp), da jeg ikke var særlig interessert i å betale gebyrene netcom har lagt til. Som alle vet tar det noe tid før nettbanken får sendt av gårde pengene og de er framme hos rett part, vil derfor tippe netcom ikke fikk pengene mine før 3 dager etter de sende sms.

Abbonementet mitt ble aldri sperret, samt at jeg fikk satt opp e-faktura avtalen min på ny

Lenke til kommentar
Tror jeg betalte dagen etter at sms'en kom, og jeg betalte det beløpet som stod oppført i første regningen dems (måtte ta en tlf hjem for å få lest opp beløp), da jeg ikke var særlig interessert i å betale gebyrene netcom har lagt til.

7131497[/snapback]

Ikke interessert i å betale rettmessige gebyrer? som er lagt til fordi du har betalt for sent?

Hvorfor skulle du ikke betale dem? gud jeg blir irritert over slikt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...