Gå til innhold

TEST: GeForce 7900 GS og 7950 GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LIkte egentlig testen bra jeg, bare synd med litt lite sammenligningsgrunnlag.

 

Konklusjonen kan jeg derimot ikke si meg enig i, siden både nVidia og ATi har grafikkløsninger som er både bedre og billigere enn ett standard 7950GT (X1950 Pro og 7900GTO). Når kortet koster 2900 kroner blir det for dyrt, selv om det er vifteløst.

 

PÅ ytelsessiden er faktisk ett X1900Pro svært likt 7950GT, men det koster 4-500 kroner mindre.

 

68 grader er dessuten hårreisende mye for meg, synes de burde lagd en litt kraftigere kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Har et 7950GT fra XFX (550) og er strålende fornøyd. Har noen problemer med spill på det, grafikken kan "skjære seg" eller hva jeg skal si.. Så en restart på 30sec og jeg kan spille fint igjen. Trolig Windows-problemer. Anbefaler dette kortet sterkt! Menne..aktiv kjøling er jo selvsagt en fordel.. mitt ligger på rundt 43-55 grader som jeg har målt. Har en 5 120mm vifter i PCen min da..men som egendlig ikke kjøler så kraftigt. Både system og CPU ligger på rundt 30 grader, 31 grader på det meste (load).

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Dette skjermkort i toppklasse, ikke mellomklasse.

 

Hvorfor lagre bildene i BMP? PNG er et langt bedre format, og kvaliteten blir ikke dårligere, men det blir filstørrelsen. Det er også en fordel at jeg da slipper å laste ned bildene først.

 

Ellers en grei test, men for lite til å trekke noen god konklusjon. Kortene gir uten tvil mye ytelse for pengene, muligens de som gir mest per krone.

Lenke til kommentar
Enig med de fleste her at man får bedre kort til en rimeligere penge. Dessuten ser jeg det står nevnt God Overklokker som pluss for 7900GS... Ser ingen bekreftelse på det noen sted i testen.

7105226[/snapback]

 

"XFX GeForce 7900 GS 480M er som tidligere nevnt overklokket allerede fra fabrikken. 450/1320 MHz er standard for GeForce 7900 GS fra Nvidias side. XFX kjører oppsettet på 480/1400 MHz. Etter noe prøving og feiling endte vi opp på 638/1762 MHz."

 

Er ikke det der bekreftelse nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...