Gå til innhold

Dette koster en Intel-firekjerne deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, den prisen var jo egentlig helt som forventet, fryktelig høy, men ikke mye værre enn dagens extreme edition.

Ytelsen på disse skal jo bli veldig bra, jeg husker jo att Stoolman hadde fingrene i en sånn en for en stund siden, og det var jo noen fantastiske resultater han fikk.

4x4 blir jo eneste konkurent til denne, men det virker også lovende. Med slike priser på denne CPUen er det slettes ikke umulig for AMD å matche denne, og rent teknisk skal 4x4 ha mange fordeler.

Lenke til kommentar

4x4 skulle jo selges i pakker med 2 stk. CPUer til ca. 8000 kroner. MEn da må du nok ha nytt hovedkort også.

Det burde jo ikke være urealistisk å kjøpe 4gb minne når man først skal ha fire kjerner, så da blir nok ikke minimum 4 minnebrikker noe problem.

Kort sagt blir Kentsfield antagelig noe billigere enn 4x4, men man regner med at det blir svakere og.

Lenke til kommentar
Det var vel ikke så ille. $999 er jo hva EE alltid har kostet. Det er bare å vente til de kommer i non-EE utgave så blir vel prisen halvert. Det er ikke sikkert at 4x4 blir noe billigere heller. En må jo ha 2x CPU, eget lav volum HK og minst 4 minnemoduler.

7104086[/snapback]

 

Nei, overraskene er jo prisen ikke, hvor ille den er kan sikkert diskuteres, men en EE-edition til 999$ burde vel ikke komme som et stort sjokk på noen. Og man får i mien øyne en god del mer for pengene på dagens EE-CPUer en man gjorde for en liten stund siden (når det er sagt så er vel ikke akkurat EE i "mye for pengene-segmentet :))

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg trodde også over 10.000kr (1299$) da jeg så overskriften. 999$ er jo ingen økning i forhold til dagens nivå på Extreme Edition.

 

Jeg har et spørrsmål til dere. Er en dobbel kjerne cpu en flaske hals per idag? X2 / Duo

7104115[/snapback]

Ja. CPU vil alltid være en flaskehals i enkelte situasjoner. Spørsmålet bør heller om den yter godt nok eller ikke når den er flaskehals og hvor ofte eller skjeldent den er flaskehals.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørrsmål til dere. Er en dobbel kjerne cpu en flaske hals per idag? X2 / Duo

7104115[/snapback]

Nei det kan jeg vanskelig tenke meg at er tilfellet for den vanlige bruker. Har brukt en Dell 9400 med core 2 duo en stund nå. Eneste jeg merker meg er at harddisken henger etter til tider.

 

Antagelig vil flesteparten av de som kjøper quad core til desktop kjøpe katta i sekken. Om de vil være villige til å innrømme det er vel en helt annen sak :p

 

Edit: ser Simen1 var før meg. litt annen konklusjon da :)

 

Kan jo like gjerne definere "katta i sekken" for dette tilfellet: Å betale mer penger for mindre ytelse og mer støy.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...