Gå til innhold

TEST: NorthQ 4800-400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syntes den fjernkontrollen var en artig gadet jeg :D

Ligge i sofan med fjernkontroll og trådløst tastatur og mus  :cool:

7096336[/snapback]

.. og slå av og PCen i ett sett i stedet for å skifte kanaler på TVen?

7096389[/snapback]

 

 

Dette minna meg på når jeg satt å programmerte for en del år siden. Ikke lagret koden selvsagt, og plutselig gikk strømmen.

 

Det viste seg å være mora mi som ikke gadd å rope ned i kjelleren at nå var det middag, men i stedenfor bare hadde slått av sikringen i sikring skapet.

 

Gjett om jeg ble sur da.... :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at denne fikk en så god anmeldelse av hw.no, den ble slaktet av hexus.net .

 

 

We'll get the NorthQ NQ-4800-400 out of the way first. We can't recommend it; it couldn't sustain 350W of output, let alone 400W. If the rating was indeed for peak loads, we don't see that as an excuse, users need to know what a PSU can consistently provide, not give out for a couple of seconds. We weren't able to test the remote for the NorthQ; it was unable to turn on the unit after we'd killed it in our tests.

 

he NorthQ PSU doesn't quite live up to expectations, however. We had tried to draw 11 amps from the +5V rail on the PSU, but this would cause the PSU to shut itself off, possibly overcurrent protection or some other failsafe. Dropping this down to 7, but tweaking both +12V rails to 12 and 13 amps, respectively, gave us the same problem. We were finally able to get the PSU to stay functioning at the currents shown in the above table. However, after a whole 10 seconds the PSU's input power started to rise dramatically... a sign of increased resistance from rising temperatures and impending doom. Then, something blew in side the PSU and the NorthQ 400W was laid to rest.

 

Ikke vet jeg.... :hmm:

Endret av Ole-P
Lenke til kommentar
JEg syns det er på tide at Pritorian blir utstyrt med det han trenger for å måle støy snart. Det er litt teit at dette ikke er tilgjengelig i testen da mange baserer kjøp av PSU utifra hvor mye den avgir av støy og da kan en nøyaktig måling være meget kjekt imo.

Gi fyren utstyr! :D

7097231[/snapback]

 

Støttes. Har savnet et tall på støy lenge nå.

Lenke til kommentar
JEg syns det er på tide at Pritorian blir utstyrt med det han trenger for å måle støy snart. Det er litt teit at dette ikke er tilgjengelig i testen da mange baserer kjøp av PSU utifra hvor mye den avgir av støy og da kan en nøyaktig måling være meget kjekt imo.

Gi fyren utstyr! :D

7097231[/snapback]

 

Om den subjektivt "bråker endel" når maskinen går på full load, med så svake 12V-rails så er den ihvertfall ikke spesielt stille slik jeg ser det, de stilleste holder seg på lav støy opp til 200-250 watt. (og sikkert 90% av dette er 12V).

 

Ellers er fjernkontrollfunksjonen av begrenset nytte, wake-on-lan og remote ordner vel det greit i de fleste tilfeller (evt en fjernkontroll til PV som kan brukes til alt mulig, inkludert å slå av PCen.

 

AtW

Lenke til kommentar
JEg syns det er på tide at Pritorian blir utstyrt med det han trenger for å måle støy snart. Det er litt teit at dette ikke er tilgjengelig i testen da mange baserer kjøp av PSU utifra hvor mye den avgir av støy og da kan en nøyaktig måling være meget kjekt imo.

Gi fyren utstyr! :D

7097231[/snapback]

 

Støttes. Har savnet et tall på støy lenge nå.

7097245[/snapback]

jeg hadde mye heller foretrukket et skifte av måle apparat, til et som faktisk kan måle ripple, og gjerne se peaks her. det er mye viktigere enn støy!

Lenke til kommentar
Merkelig at denne fikk en så god anmeldelse av hw.no, den ble slaktet av hexus.net .

 

 

We'll get the NorthQ NQ-4800-400 out of the way first. We can't recommend it; it couldn't sustain 350W of output, let alone 400W. If the rating was indeed for peak loads, we don't see that as an excuse, users need to know what a PSU can consistently provide, not give out for a couple of seconds. We weren't able to test the remote for the NorthQ; it was unable to turn on the unit after we'd killed it in our tests.

 

he NorthQ PSU doesn't quite live up to expectations, however. We had tried to draw 11 amps from the +5V rail on the PSU, but this would cause the PSU to shut itself off, possibly overcurrent protection or some other failsafe. Dropping this down to 7, but tweaking both +12V rails to 12 and 13 amps, respectively, gave us the same problem. We were finally able to get the PSU to stay functioning at the currents shown in the above table. However, after a whole 10 seconds the PSU's input power started to rise dramatically... a sign of increased resistance from rising temperatures and impending doom. Then, something blew in side the PSU and the NorthQ 400W was laid to rest.

 

Ikke vet jeg.... :hmm:

7096851[/snapback]

 

Dette er et problem med hvordan Hexus tester, ikke PSU-en. For at man skal holde seg innenfor de respektive 130 Watt 12V-linjene maksimalt kan belastes, skal ikke linjene ha mer en - henholdvis 8 og 8,5A.

 

Fortsetter de med samme testing i framtiden kommer ikke mange PSU-er levende igjennom.

 

Anbefaler deg å lese testrutinene våre, står en kjapp forklaring på hvorfor det er slik. Trenger du mer info så har man alltids lese de litt kjedelige ATX-spekkene..

Lenke til kommentar
jeg hadde mye heller foretrukket et skifte av måle apparat, til et som faktisk kan måle ripple, og gjerne se peaks her. det er mye viktigere enn støy!

7097436[/snapback]

Støtter det forslaget også, dog støy er mere viktig for meg, men men ;)

7097599[/snapback]

Utstyret dere ber om er dessverre fryktelig dyrt, men jeg kan vel alltid sjekke med ledelsen ;)

 

Sto på invisteringsplanen til OK.no - men prisene var bare helt latterlig på en sikkelig mic etc, og et duganes scop..

Lenke til kommentar
Utstyret dere ber om er dessverre frytelig dyrt, men jeg kan vel alltid sjekke med ledelsen ;)

7098675[/snapback]

Altså, strengt tatt så er du da tester for hardware.no og det vil jeg se på som en ren investering og økning av kvaliteten på hardware.no så det syns jeg absolutt du skal spørre om :)
Lenke til kommentar
Utstyret dere ber om er dessverre frytelig dyrt, men jeg kan vel alltid sjekke med ledelsen ;)

7098675[/snapback]

Altså, strengt tatt så er du da tester for hardware.no og det vil jeg se på som en ren investering og økning av kvaliteten på hardware.no så det syns jeg absolutt du skal spørre om :)

7098712[/snapback]

Enda enklere å bare ta en videosnutt med lyd når PSUen er på.

Lenke til kommentar
Enda enklere å bare ta en videosnutt med lyd når PSUen er på.

7101037[/snapback]

Hvorfor gjøre det tungvint og ikke få en nøyaktig måling? Det er da det som de fleste vil høre og ikke via et shabby video-kamera der lyden blir komprimert og man ikke sitter igjen med det korrekte inntrykket av lydnivået.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...