Gå til innhold

Snart nye Intel-brikkesett fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Betyr dette at man kan kjøre tre skjermkort i SLI? Da må jo skjermkortene får en ny type forbindelse med hverandre da SLI-broene som finnes i dag bare brukes mellom to skjermkort.

Eller blir dette noe som ligner på ATIs løsning med to skjermkort i crossfire og et skjermkort som brukes som fysikkprosessor?

Noe ala dette

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før en ser fysikkontrolleren implementert på hovedkortets eller på grafikkortets kretser.

 

Fint at flere hovedkort blir kvitt den noe avleggske parallellporten (for printere), og bildet antyder at dette er tilfelle på dette hovedkortet. Om noen behøver den kan de jo benytte seg av et USB til parallellport grensesnitt synes jeg.

Endret av G
Lenke til kommentar
Lurer på hvor lang tid det tar før en ser fysikkontrolleren implementert på hovedkortets eller på grafikkortets kretser.

7089579[/snapback]

Det tror jeg ikke skjer med det første. Ikke før GPU og CPU er en og samme brikke. Jeg har større tro på at GPU og PPU blir en og samme brikke før disse smelter sammen med CPU fordi de har langt større arkitekturmessige likheter og kan dele på flere av ressursene på brikken. De er også ganske effektkrevende så de vil nok forbli på egne kort inntil de puttes inn i integrerte grafikkløsninger.

Lenke til kommentar
Dette skrev jeg jo om i går! :tease:

Eller rettere sagt, skrev jeg at guru3d hadde noe info om det.

 

Kan jo hende nvidia jobber med en fysikk prosessor som de ikke har nevnt ennå. ;)

Slik som ATi sin.

 

Chevelle: Ageia PhysX benytter seg av en vanlig pci port.

7089035[/snapback]

 

Vis du har lest artikkelen på guru3d som du refererer til så ser du det står..

"Look closely and you'll notice 3 PCI-Express x16 slots .. that's one for Physics"

Så kort med pcie er nok på vei.

Lenke til kommentar
Dette skrev jeg jo om i går! :tease:

Eller rettere sagt, skrev jeg at guru3d hadde noe info om det.

 

Kan jo hende nvidia jobber med en fysikk prosessor som de ikke har nevnt ennå. ;)

Slik som ATi sin.

 

Chevelle: Ageia PhysX benytter seg av en vanlig pci port.

7089035[/snapback]

 

Vis du har lest artikkelen på guru3d som du refererer til så ser du det står..

"Look closely and you'll notice 3 PCI-Express x16 slots .. that's one for Physics"

Så kort med pcie er nok på vei.

7090075[/snapback]

 

 

De mener kanskje ikke spesifikt Ageia PhysX.

Lenke til kommentar
Jeg ville ivertfall ikke satset på et PhysX-kort nå, siden de få spillene som støtter det har fått dårligere ytelse (har jeg lest). Jeg har da mer tro på løsningen til ATI.

7092411[/snapback]

nVidia kommer med noe ala det samme som ATi har lansert. Mer informasjon kommer om hvordan det fungerer kommer rundt G80 release, da blir både driver og eventuel hardware tilgjenglig, altså ikke noen papirlansering.

Lenke til kommentar

Altså vil det være tilgjengelig fra Nivida når informasjonen kommer?

 

Uansett spennende at det skjer noe mer rundt de nye sokklene, men hva jeg skal bruke PCIe 8x til når man har 6-8 sata porter på HK vet jeg ikke. Jeg kommer ikke til å kjøre mer enn 2-3 HDD på en arbeidsstasjon anyway, jeg har en filserver som kun spinner disker 24/7 og den får stå for den biten.

 

Vil Physx kort ha behov for mer enn PCIe 8x?

 

Ellers ser jeg frem til de fjerner alt som heter PATA siden man nå begynner å få gode brennere til en fornuftig pris mot SATA. Unødvendige kontrollere opptar dyrbar plass, la heller legacy modeller stå for slikt. Ser at alt av parallelt og serielt er fjernet samt floppy hvis jeg ikke tar feil, det er flott.

 

Men hvor ble det av firewire 800? Dette var jo tilgjengelig selv på gamle SocketA kort og fortsatt ser man bare en sjelden gang firewire 400, som på dette. Hva om de ga deg en av hver i det minste.

 

De burde også begynne å gi oss eSata porter i backplanet, på høy tid!

 

Ellers er jeg fornøyd med at de stort sett ser ut til å tilby bra tilkoblingsmuligheter for lyd.

 

Den beste nyheten er vel at de muligens vil tilrettelegge bedre for FSB OC og støtte forhåpentligvis opptil DDR2 1066Mhz+. På tide at vi kommer oss over det jeg forbinder med DDR266-333 dagene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...