Gå til innhold

Leserne vil ikke ha iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle akkurat til å si det. :) Statistikk er fine saker osv, men grunnlaget er viktigere. F.eks. så kan man si at folk som bruker prisguiden er veldig prisbevisste, kanskje de ikke har like mye penger som andre som går rett i butikken og kjøper en spiller der, og at de derfor har et større grunnlag for å velge en billigere spiller. I tillegg så bør man ikke skyve under teppet at folk som henger på Hardware.no kanskje er av den litt mer tekniske sorten, og derfor også er godt orientert fra før av. Hvor mange Creative-artikler er publisert og hvor mange iPod-artikler?

 

All important stuff. :)

Lenke til kommentar
Må vel skyldes at leserne er relativt godt opplyste om hva som eksisterer ute på markedet og ikke bare ukritisk kjøper den mp3 spilleren som får mest medieeksponering..

7087896[/snapback]

Godt sagt.

 

Dette kan også ha en sammenheng med at Apple nekter å fikse spillerer eldre enn et år, noe de fleste på Amobil sannsynligvis har fått med seg. Jeg tror også mye av det ligger i at Creative Zen er en mer spennende spiller siden Apple har kommet med lite nytt i det siste.

 

 

Hvor mange Creative-artikler er publisert og hvor mange iPod-artikler?

7088107[/snapback]

Har HW en oversikt over det? Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Må vel skyldes at leserne er relativt godt opplyste om hva som eksisterer ute på markedet og ikke bare ukritisk kjøper den mp3 spilleren som får mest medieeksponering..

7087896[/snapback]

Det tenkte jeg også med en gang. Folk som surfer på amobil vet stort sett langt mer om hva som sannheten bak iPod om kompatibilitet med både plugger, kabler, batterier og programvare samt apples vilkår for iTunes og hvordan de behandler returer, reklamasjoner og garantisaker.

 

Det tror jeg er grunnen til at Creative har en langt høyere stjerne på amobil enn Apple.

 

Hvor mange Creative-artikler er publisert og hvor mange iPod-artikler?

7088107[/snapback]

Har HW en oversikt over det?

7088117[/snapback]

Du kan søke på artikler:

apple: 13 treff

Creative: 24 treff

 

Når jeg handler iPod direkte fra Apple Store, så blir det vel ikke registrert her?

7088567[/snapback]

Nei. Det er kun klikk på kjøp-knappen i prisguiden som teller. Apple vil ikke være med i prisguiden så man får ikke trykket på noen kjøpknapp som fører til dem.

Lenke til kommentar

Salget av iPod synker vel generelt her til lands? Flere har fått øynene opp for konkurrentene! Hi-Fi klubben har jo sluttet å selge Ipods grunnet så mange feil, og dårlig garanti...

 

Jeg venter spent på Zune jeg, som apple-sjef sier han ikke frykter.. vi får se.. :) Man kan si hva man vil om Microsoft, men når de først går inn for noe, så gjør de det bra, og det blir ofte populært!

Lenke til kommentar

Nå bør det jo også nevnes at det er lite å hente på å shoppe rundt etter en iPod, siden prisen er fastsatt fra Apple sin side, ikke de enkelte forhandlerne.

 

Om jeg skulle kjøpt en iPod, hadde det vært dyrere å bestille fra en webshop enn å spankulere bort til nærmeste dingsebutikk, pga portoen. Det er gjerne litt mer å spare på andre merker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
slår meg forresten det at den statistikken fort kan bli forskjøvet om folk bruker kjøp knappen til å sjekke siden til butikken for nærmere info uten å faktisk kjøpe noe...

7101087[/snapback]

 

Du sier noe der, og med tanke på at det skiller så lite som 0.5% så kan det fort hende at det er omvendt.

 

Viss jeg skulle kjøpt meg ny mp3 spiller i dag så hadde jeg nok ikke kjøpt iPod. Grunnen er vel at jeg har hørt mye dårlig om dem i det siste. Blant annet at det ikke var enkelt å skifte ut batteriet om det skulle skje noe med det.

Endret av MeVoN
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...