Gå til innhold

Firefox 2.0 RC3 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor feilet de to forrige versjonene som var ment for lansering? Er det ikke litt tragisk to versjoner som var ment for lansering må trekkes i siste liten og finpusses yttligere?

 

Men uansett: Gleder meg til den offisielle versjonen kommer.

7089032[/snapback]

De fleste software kommer i flere RC, det er vel endel av softwareutvikling?

 

Hadde ikke RC2 problemer med Acid browser testen? Min 1.5.0.7 sliter med den iallefall. Hvordan står det til med dette i RC3?

Dette er vel ikke noe man plutselig fikser på RC tidspunkt i utviklingen? Ser liksom for meg at dette er mer grunnleggende?

 

En ting er at hvem som helst kan komme med forslag, en annen ting er hvor lurt det er, jeg tipper Mozilla aldri får lest mer enn en brøkdel av evnt forslag og de har neppe noen metode å sortere gode/dårlige i mengden.

Lenke til kommentar
Hadde ikke RC2 problemer med Acid browser testen? Min 1.5.0.7 sliter med den iallefall. Hvordan står det til med dette i RC3?

Dette er vel ikke noe man plutselig fikser på RC tidspunkt i utviklingen? Ser liksom for meg at dette er mer grunnleggende?

7089530[/snapback]

Det må vel en god del endringer til i motoren da, dette skal være ordnet ordentlig i 3.0.
Lenke til kommentar
Hadde ikke RC2 problemer med Acid browser testen? Min 1.5.0.7 sliter med den iallefall. Hvordan står det til med dette i RC3?

7089430[/snapback]

Firefox vil ikkje klare testen før webrenderingsmotoren som blir brukt blir oppdatert. Sånn som eg har forstått det lager dei ikkje denne sjølv. Så her må du bare vente.

 

No er det vel heller ikkje eit mål i seg sjølv å klare denne testen. Det er mange andre ting som er viktigare (td. sikkherhet og stabilitet), og så lenge vanlege sider vises skikkeleg er i alle fall eg fornøyd.

Lenke til kommentar
De fleste software kommer i flere RC, det er vel endel av softwareutvikling?

7089530[/snapback]

RC står for Release Candidate. Det betyr at den er en kandidat som kan bli lansert. Kun hvis de finner alvorlige feil og mangler som MÅ rettes før lansering og det er usikkert at den nye versjonen fungerer skikkelig så vil det komme yttligere RC.

Lenke til kommentar
De fleste software kommer i flere RC, det er vel endel av softwareutvikling?

7089530[/snapback]

RC står for Release Candidate. Det betyr at den er en kandidat som kan bli lansert. Kun hvis de finner alvorlige feil og mangler som MÅ rettes før lansering og det er usikkert at den nye versjonen fungerer skikkelig så vil det komme yttligere RC.

7089764[/snapback]

Jeg vet hva det står for, men som andre her sier så er det ikke uvanlig at software kommer i flere RC utgaver. Slik jeg tolker dette, så er navnet på dette utviklingsstadiet mer "endelig" enn det som faktisk er tilfellet... somregel. Andre igjen spyr ut ørten betautgaver og så rett på "salgsvaren". En nevner Vista, men heller ikke forgjengerene til Vista var uten flere RCer. Jeg mener jeg hadde hvertfall RC1 og RC2 til både w2k og WinXP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...