Gå til innhold

Nvidia lager "4x4"-brikkesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"AMD markedsfører Quad Father som såkalt "Quad-core ready", noe som betyr at det skal være enkelt å oppgradere til firekjerner når disse blir tilgjengelig i midten av neste år."

 

Vil dette si at en Quad-Core ready pc støtter åtte kjerner når den tid kommer? Da begynner det å rocke. Synd det kun er et ubetydelig fåtall av applikasjoner som har noen nytte av det enda. Men verden går fort fremover så vi finner vel noe å bruke de til også ;)

Lenke til kommentar
Jeg håper at nVidia vil fortsette med å lage brikkesett for AMD, slik det blir konkurranse og pressp å ATI for å lage gode brikkesett.

7088906[/snapback]

Helt enig. Reint økonomisk er vel nVidia presset til det. Uansett, nVidia lager veldig gode brikkesett (nForce 4 noen? :love: )

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Jeg håper at nVidia vil fortsette med å lage brikkesett for AMD, slik det blir konkurranse og pressp å ATI for å lage gode brikkesett.

7088906[/snapback]

Helt enig. Reint økonomisk er vel nVidia presset til det. Uansett, nVidia lager veldig gode brikkesett (nForce 4 noen? :love: )

7089102[/snapback]

Jeg er veldig fornøyd med nForce 4 jeg.
Lenke til kommentar
Er det bekreftet at Quad Father blir på socket F?

7086568[/snapback]

Det meste tyder vel på det ihvertfall.
AMD has leaked its newest roadmaps to press, and DailyTech has received a new refresh outlining AMD’s upcoming dual-core plans. The major changes between the two roadmaps seem to be the addition of Socket-F FX processors, new 90nm processors and a shift in some of the 65nm processor bins.

 

In AMD's previous June roadmap, projections were estimated all the way out to Q3'07, but this refresh only contains outlook for the next two quarters. AMD’s Athlon 64 FX lineup will return to sharing a socket with AMD’s server and workstation Opteron lineup. Instead of using socket AM2 processors for AMD’s 4x4 platform there will be a switch to the land-grid-array Socket-F which may be disappointing to enthusiasts and gamers. AMD is specifically calling these new processors FX 2-P.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4422

 

Tipper det vil komme løsninger for både sokkel F og AM2+/3
4x4 kommer vel bare til socket F, men K8L quadcore skal komme til både AM2+ og F+.

 

Støtter vista 4 kjerner 'rett fra boksen' når det lanseres?

7086675[/snapback]

Det må det vel ihvertfall gjøre. Til og med gamle WinXP Pro støtter fire tråder.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...